2017-10-16, 17:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror inte de kommer att lämna mordet på Kim Wall okommenterat.

Ja, det har väl t o m meddelats på något sätt? Man vet i alla fall att Leif Persson har varit på plats i Köpenhamn pga detta ärende.
Citera
2017-10-16, 17:39
Medlem
Slottsherres avatar
Kommer vi att få höra några kommentarer om bantningen som tydligen kom av sig?
Citera
2017-10-17, 13:05
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Kommer vi att få höra några kommentarer om bantningen som tydligen kom av sig?
Jag tror inte det. Man brukar ju oftast bara uppmärksamma positiva förändringar medan man låter eventuella misslyckanden glömmas bort. Men om jag känner GW rätt skulle han snabbt kunna nämna det i något sammanhang eller om någon frågar honom (Kommer frågestunden tillbaka förresten för den togs väl bort efter några säsonger? Det var en väldigt bra del av programmet). Om han nämner det på eget initiativ gör han nog inte en stor grej av det utan han säger väl något i stil med att "ja det där med viktnedgången är svårare än vad man tror och det gick inte som planerat".
Citera
2017-10-17, 14:38
Medlem
Readyfreddies avatar
Så här ser det ut med premiären:
Citat:
Del 1 av 10. Leif GW Persson har rest till Köpenhamn för att på plats skapa sig en bild av det misstänkta styckmordet på Kim Wall. Journalisten Åsa Erlandsson har skrivit en bok om knivattacken på Kronans grundskola i Trollhättan 2015 när tre personer dödades av 21-årige Anton Lundin Pettersson. Under 1950-talet skrevs spaltkilometer om ”Tumba-Tarzan” som härjade i södra Stockholm tillsammans med sina bröder. Vem var han och hur kom det sig att det skapades en sådan myt kring honom? Leif kommenterar också det aktuella jaktbrottsåtalet i Norrbotten och besvarar frågor från tittarna. Programledare: Camilla Kvartoft.

Tycker man kunde skjuta på att ta upp två gamla fall till senare och hinna beta av det som är aktuellt just nu istället.
Citera
2017-10-17, 21:42
Medlem
AA-suiteds avatar
Hah, lite hypokritiskt att ha förståelse för att polisen inte förstår sig på internet för att han själv inte gör det. Om han hade gjort det hade han förstått det ofantliga värdet i det men nu är det tydligen inget vi borde bry oss om. Polisen måste kunna allt utom internet tydligen?
Citera
2017-10-17, 21:49
Medlem
Fan Vad Fet Han Blivit Igen
Citera
2017-10-17, 22:09
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Fokus på detta avsnitt:

Den för svenska stugor ikoniske Krinimal-utredaren Goa Gubben GW har inte fått National-ikon-gräddfil, på Lille Havsfrue:s (...aka Ms. Kim Walls..?) sida av Sundet. GW synes fått stå och ha U-båtens Dag på avstånd, genom nätstängslet, som random lekman.

Inget nytt
framkom för den som ens bara flyktigt följer FB. Mer utplockat och avslaget smörgåsbord är svårt finna.

Trollhättan, upprepas för femtioelfte gången i SVT med än en gång omtjatade för svenska folket panik-triggande nyckelord som RASISM, RASISTISKT MOTIV, HÖGEREXTREMISM, HÖGEREXTREMISTISKT ERRORDÅD, VIT MAKT, NATIONALISM.

Sidekicken Fr. Camilla Horstöfvel Kvalsterstoft ser som alltid förfärad men samlat beslutsam ut. Så som det skall vara.

Ute i stugorna, så följer Public Service-lojala svenskar troget detta sömniga och politiskt korrekta skådespel. Varje vecka. Säsong ut och säsong in. Bara GW:s ev. framtida hälsostatus, kan en gång på 2020-talet komma ända denna utdragna leda.

I helvetet, så delar SVT och TV4 på uppgiften att göra efterlivet outhärdligt för dem som måste vistas där.

Stackars djävlar.
Citera
2017-10-18, 02:37
Medlem
X-faktums avatar
Programmet igår.

Avsnittet såsom man känner igen program från tidigare säsonger.

Leif i hyggligt skick. Camilla likaså.

Fråga om en grej som GW håller på med, har gjort i många år:
Hans vänsterhand i den bruna västens ficka - vad fan gör den där egentligen?
Jag har inte sett att han fiskar upp någonting ur fickan, utan handen är, när man ser GW i bild, mest kvar i fickan och joxar med något. Vad?

Vad har Leif i västfickan?
Citera
2017-10-18, 02:46
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-faktum
Programmet igår.

Avsnittet såsom man känner igen program från tidigare säsonger.

Leif i hyggligt skick. Camilla likaså.

Fråga om en grej som GW håller på med, har gjort i många år:
Hans vänsterhand i den bruna västens ficka - vad fan gör den där egentligen?
Jag har inte sett att han fiskar upp någonting ur fickan, utan handen är, när man ser GW i bild, mest kvar i fickan och joxar med något. Vad?

Vad har Leif i västfickan?

Han kanske gör samma som Napoleon gjorde?
När det gäller övriga innehållet i programmet så var det tämligen enahanda: Madsen och ubåten känns uttjatat idag, och tjuvjakten togs bara upp styvmoderligt på någon enstaka minut. Jag hade gärna sett mer om tjuvjakten. Dramatiseringen om Tumba-Tarzan fick för mycket plats och var over-kill. Kunde varit kortare. Tyckte inte programmet alls höll vanlig klass, kanske bara beror på mig. Lite tråkigt, för jag hade verkligen väntat på en ny säsong.

(De program jag gillar minst, är om uttjatade brott man fått höra om till döddagar, exempelvis specialare om Palmemordet och dyl. Ser dessa som "förlorade program", ungefär samma som ubåtsmordet i detta avsnitt).
Citera
2017-10-18, 04:18
Medlem
X-faktums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Han kanske gör samma som Napoleon gjorde?
När det gäller övriga innehållet i programmet så var det tämligen enahanda: Madsen och ubåten känns uttjatat idag, och tjuvjakten togs bara upp styvmoderligt på någon enstaka minut. Jag hade gärna sett mer om tjuvjakten. Dramatiseringen om Tumba-Tarzan fick för mycket plats och var over-kill. Kunde varit kortare. Tyckte inte programmet alls höll vanlig klass, kanske bara beror på mig. Lite tråkigt, för jag hade verkligen väntat på en ny säsong.

(De program jag gillar minst, är om uttjatade brott man fått höra om till döddagar, exempelvis specialare om Palmemordet och dyl. Ser dessa som "förlorade program", ungefär samma som ubåtsmordet i detta avsnitt).
Kan hålla med om att det på sätt och vis känns lite enahanda. Numera. Det trallar på. SVT, de inblandade och produktionsbolaget anser sannolikt att programmet är omväxlande och brett. Programmen följer dock ett mönster som upprepas med samma sorts inslag de växlar mellan.

Madsen, som redan känns uttjatat, ja, är ingen höjdare, tycker jag. Detta trots att brottsfallet är rätt iögonenfallande och unikt.
Tumba-Tarzan, känt historiskt fall, är helt okej att det visades. Sevärdheten av det visade materialet upplevde jag sisådär.
Trollhättan och det fallet hade de kunnat utelämna. Mycket byggde, varför SVT visade detta nu, på att en bok kommit ut, med kvinnliga journalisten som var med i programmet. GW tillför inte så mycket (som han själv kanske tror att han gör) när sådana inslag kommenteras. Hans snack om äldre poliser och informationssökning via internet är jag skeptisk till.

Jag tycker att Veckans brott borde fokusera mera på aktuella brott (det drygt två månader gamla Madsen-fallet i alla ära), inklusive från nu under hösten, uppmärksammade och andra fall från nutiden så mycket det går. Till exempel dessa skulle kunna kommenteras i programmet, eller dylika mer eller mindre utstickande som sker i relativ nutid, där tycker jag att programmet ska vara mer under säsongen:
(FB) Gäng kapade och drev livsmedelsbutik i Malmö
(FB) Tonåring i Stockholm misstänks för tortyrmisshandel – filmade allt

Från lite tidigare, i slutet av sommaren, detta uppmärksammade:
(FB) Polis knivskuren vid Medborgarplatsen, Stockholm 2017-08-31

Det här borde kanske vara givet i nästa program....
(FB) Hög smäll Helsingborg 2017-10-18 ca 00:15
Senast redigerad av X-faktum 2017-10-18 kl. 04:33.
Citera
2017-10-18, 07:03
Medlem
villvames avatar
En sak som gjorde mig nyfiken va det GW sa om ett hus som varit avspärrat p.g.a brottsundersökning i två år. Undrar vad det kan vara för fall?
Citera
2017-10-18, 08:13
Medlem
AA-suiteds avatar
Igår kväll/natt sprängdes entrén på ett polishus. Det var ingen liten smällare heller. Kolla bilderna i tidningen! Det här måste väl tas upp till nästa vecka. Känns som småkids med acab-mentalitet är uteslutna pga. kraften i smällen och att det ligger något annat motiv bakom. Om man har så stora sprängladdningar tänk vart man använder de nästa gång. Bankrån? Terrordåd? Jag tippar på bankrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in