Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Han kanske gr samma som Napoleon gjorde?
Nr det gller vriga innehllet i programmet s var det tmligen enahanda: Madsen och ubten knns uttjatat idag, och tjuvjakten togs bara upp styvmoderligt p ngon enstaka minut. Jag hade grna sett mer om tjuvjakten. Dramatiseringen om Tumba-Tarzan fick fr mycket plats och var over-kill. Kunde varit kortare. Tyckte inte programmet alls hll vanlig klass, kanske bara beror p mig. Lite trkigt, fr jag hade verkligen vntat p en ny ssong.
(De program jag gillar minst, r om uttjatade brott man ftt hra om till dddagar, exempelvis specialare om Palmemordet och dyl. Ser dessa som "frlorade program", ungefr samma som ubtsmordet i detta avsnitt).
Kan hlla med om att det p stt och vis knns lite enahanda. Numera. Det trallar p. SVT, de inblandade och produktionsbolaget anser sannolikt att programmet r omvxlande och brett. Programmen fljer dock ett mnster som upprepas med samma sorts inslag de vxlar mellan.
Madsen, som redan knns uttjatat, ja, r ingen hjdare, tycker jag. Detta trots att brottsfallet r rtt igonenfallande och unikt.
Tumba-Tarzan, knt historiskt fall, r helt okej att det visades. Sevrdheten av det visade materialet upplevde jag sisdr.
Trollhttan och det fallet hade de kunnat utelmna. Mycket byggde, varfr SVT visade detta nu, p att en bok kommit ut, med kvinnliga journalisten som var med i programmet. GW tillfr inte s mycket (som han sjlv kanske tror att han gr) nr sdana inslag kommenteras. Hans snack om ldre poliser och informationsskning via internet r jag skeptisk till.
Jag tycker att Veckans brott borde fokusera mera p aktuella brott (det drygt tv mnader gamla Madsen-fallet i alla ra), inklusive frn nu under hsten, uppmrksammade och andra fall frn nutiden s mycket det gr. Till exempel dessa skulle kunna kommenteras i programmet, eller dylika mer eller mindre utstickande som sker i relativ nutid, dr tycker jag att programmet ska vara mer
p under ssongen:
(FB) Gng kapade och drev livsmedelsbutik i Malm
(FB) Tonring i Stockholm misstnks fr tortyrmisshandel filmade allt
Frn lite tidigare, i slutet av sommaren, detta uppmrksammade:
(FB) Polis knivskuren vid Medborgarplatsen, Stockholm 2017-08-31
Det hr borde kanske vara givet i nsta program....
(FB) Hg smll Helsingborg 2017-10-18 ca 00:15