2017-10-16, 17:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror inte de kommer att lmna mordet p Kim Wall okommenterat.

Ja, det har vl t o m meddelats p ngot stt? Man vet i alla fall att Leif Persson har varit p plats i Kpenhamn pga detta rende.
Citera
2017-10-16, 17:39
Medlem
Slottsherres avatar
Kommer vi att f hra ngra kommentarer om bantningen som tydligen kom av sig?
Citera
2017-10-17, 13:05
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Kommer vi att f hra ngra kommentarer om bantningen som tydligen kom av sig?
Jag tror inte det. Man brukar ju oftast bara uppmrksamma positiva frndringar medan man lter eventuella misslyckanden glmmas bort. Men om jag knner GW rtt skulle han snabbt kunna nmna det i ngot sammanhang eller om ngon frgar honom (Kommer frgestunden tillbaka frresten fr den togs vl bort efter ngra ssonger? Det var en vldigt bra del av programmet). Om han nmner det p eget initiativ gr han nog inte en stor grej av det utan han sger vl ngot i stil med att "ja det dr med viktnedgngen r svrare n vad man tror och det gick inte som planerat".
Citera
2017-10-17, 14:38
Medlem
Readyfreddies avatar
S hr ser det ut med premiren:
Citat:
Del 1 av 10. Leif GW Persson har rest till Kpenhamn fr att p plats skapa sig en bild av det misstnkta styckmordet p Kim Wall. Journalisten sa Erlandsson har skrivit en bok om knivattacken p Kronans grundskola i Trollhttan 2015 nr tre personer ddades av 21-rige Anton Lundin Pettersson. Under 1950-talet skrevs spaltkilometer om Tumba-Tarzan som hrjade i sdra Stockholm tillsammans med sina brder. Vem var han och hur kom det sig att det skapades en sdan myt kring honom? Leif kommenterar ocks det aktuella jaktbrottstalet i Norrbotten och besvarar frgor frn tittarna. Programledare: Camilla Kvartoft.

Tycker man kunde skjuta p att ta upp tv gamla fall till senare och hinna beta av det som r aktuellt just nu istllet.
Citera
2017-10-17, 21:42
Medlem
AA-suiteds avatar
Hah, lite hypokritiskt att ha frstelse fr att polisen inte frstr sig p internet fr att han sjlv inte gr det. Om han hade gjort det hade han frsttt det ofantliga vrdet i det men nu r det tydligen inget vi borde bry oss om. Polisen mste kunna allt utom internet tydligen?
Citera
2017-10-17, 21:49
Medlem
Fan Vad Fet Han Blivit Igen
Citera
2017-10-17, 22:09
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Fokus p detta avsnitt:

Den fr svenska stugor ikoniske Krinimal-utredaren Goa Gubben GW har inte ftt National-ikon-grddfil, p Lille Havsfrue:s (...aka Ms. Kim Walls..?) sida av Sundet. GW synes ftt st och ha U-btens Dag p avstnd, genom ntstngslet, som random lekman.

Inget nytt
framkom fr den som ens bara flyktigt fljer FB. Mer utplockat och avslaget smrgsbord r svrt finna.

Trollhttan, upprepas fr femtioelfte gngen i SVT med n en gng omtjatade fr svenska folket panik-triggande nyckelord som RASISM, RASISTISKT MOTIV, HGEREXTREMISM, HGEREXTREMISTISKT ERRORDD, VIT MAKT, NATIONALISM.

Sidekicken Fr. Camilla Horstfvel Kvalsterstoft ser som alltid frfrad men samlat beslutsam ut. S som det skall vara.

Ute i stugorna, s fljer Public Service-lojala svenskar troget detta smniga och politiskt korrekta skdespel. Varje vecka. Ssong ut och ssong in. Bara GW:s ev. framtida hlsostatus, kan en gng p 2020-talet komma nda denna utdragna leda.

I helvetet, s delar SVT och TV4 p uppgiften att gra efterlivet outhrdligt fr dem som mste vistas dr.

Stackars djvlar.
Citera
2017-10-18, 02:37
Medlem
X-faktums avatar
Programmet igr.

Avsnittet ssom man knner igen program frn tidigare ssonger.

Leif i hyggligt skick. Camilla likas.

Frga om en grej som GW hller p med, har gjort i mnga r:
Hans vnsterhand i den bruna vstens ficka - vad fan gr den dr egentligen?
Jag har inte sett att han fiskar upp ngonting ur fickan, utan handen r, nr man ser GW i bild, mest kvar i fickan och joxar med ngot. Vad?

Vad har Leif i vstfickan?
Citera
2017-10-18, 02:46
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-faktum
Programmet igr.

Avsnittet ssom man knner igen program frn tidigare ssonger.

Leif i hyggligt skick. Camilla likas.

Frga om en grej som GW hller p med, har gjort i mnga r:
Hans vnsterhand i den bruna vstens ficka - vad fan gr den dr egentligen?
Jag har inte sett att han fiskar upp ngonting ur fickan, utan handen r, nr man ser GW i bild, mest kvar i fickan och joxar med ngot. Vad?

Vad har Leif i vstfickan?

Han kanske gr samma som Napoleon gjorde?
Nr det gller vriga innehllet i programmet s var det tmligen enahanda: Madsen och ubten knns uttjatat idag, och tjuvjakten togs bara upp styvmoderligt p ngon enstaka minut. Jag hade grna sett mer om tjuvjakten. Dramatiseringen om Tumba-Tarzan fick fr mycket plats och var over-kill. Kunde varit kortare. Tyckte inte programmet alls hll vanlig klass, kanske bara beror p mig. Lite trkigt, fr jag hade verkligen vntat p en ny ssong.

(De program jag gillar minst, r om uttjatade brott man ftt hra om till dddagar, exempelvis specialare om Palmemordet och dyl. Ser dessa som "frlorade program", ungefr samma som ubtsmordet i detta avsnitt).
Citera
2017-10-18, 04:18
Medlem
X-faktums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Han kanske gr samma som Napoleon gjorde?
Nr det gller vriga innehllet i programmet s var det tmligen enahanda: Madsen och ubten knns uttjatat idag, och tjuvjakten togs bara upp styvmoderligt p ngon enstaka minut. Jag hade grna sett mer om tjuvjakten. Dramatiseringen om Tumba-Tarzan fick fr mycket plats och var over-kill. Kunde varit kortare. Tyckte inte programmet alls hll vanlig klass, kanske bara beror p mig. Lite trkigt, fr jag hade verkligen vntat p en ny ssong.

(De program jag gillar minst, r om uttjatade brott man ftt hra om till dddagar, exempelvis specialare om Palmemordet och dyl. Ser dessa som "frlorade program", ungefr samma som ubtsmordet i detta avsnitt).
Kan hlla med om att det p stt och vis knns lite enahanda. Numera. Det trallar p. SVT, de inblandade och produktionsbolaget anser sannolikt att programmet r omvxlande och brett. Programmen fljer dock ett mnster som upprepas med samma sorts inslag de vxlar mellan.

Madsen, som redan knns uttjatat, ja, r ingen hjdare, tycker jag. Detta trots att brottsfallet r rtt igonenfallande och unikt.
Tumba-Tarzan, knt historiskt fall, r helt okej att det visades. Sevrdheten av det visade materialet upplevde jag sisdr.
Trollhttan och det fallet hade de kunnat utelmna. Mycket byggde, varfr SVT visade detta nu, p att en bok kommit ut, med kvinnliga journalisten som var med i programmet. GW tillfr inte s mycket (som han sjlv kanske tror att han gr) nr sdana inslag kommenteras. Hans snack om ldre poliser och informationsskning via internet r jag skeptisk till.

Jag tycker att Veckans brott borde fokusera mera p aktuella brott (det drygt tv mnader gamla Madsen-fallet i alla ra), inklusive frn nu under hsten, uppmrksammade och andra fall frn nutiden s mycket det gr. Till exempel dessa skulle kunna kommenteras i programmet, eller dylika mer eller mindre utstickande som sker i relativ nutid, dr tycker jag att programmet ska vara mer p under ssongen:
(FB) Gng kapade och drev livsmedelsbutik i Malm
(FB) Tonring i Stockholm misstnks fr tortyrmisshandel filmade allt

Frn lite tidigare, i slutet av sommaren, detta uppmrksammade:
(FB) Polis knivskuren vid Medborgarplatsen, Stockholm 2017-08-31

Det hr borde kanske vara givet i nsta program....
(FB) Hg smll Helsingborg 2017-10-18 ca 00:15
Senast redigerad av X-faktum 2017-10-18 kl. 04:33.
Citera
2017-10-18, 07:03
Medlem
villvames avatar
En sak som gjorde mig nyfiken va det GW sa om ett hus som varit avsprrat p.g.a brottsunderskning i tv r. Undrar vad det kan vara fr fall?
Citera
2017-10-18, 08:13
Medlem
AA-suiteds avatar
Igr kvll/natt sprngdes entrn p ett polishus. Det var ingen liten smllare heller. Kolla bilderna i tidningen! Det hr mste vl tas upp till nsta vecka. Knns som smkids med acab-mentalitet r uteslutna pga. kraften i smllen och att det ligger ngot annat motiv bakom. Om man har s stora sprngladdningar tnk vart man anvnder de nsta gng. Bankrn? Terrordd? Jag tippar p bankrn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in