2019-01-25, 15:53
Medlem
Pajosvs avatar
Veckans Brott-2019

Jag har nog inte missat ett enda avsnitt av Veckans Brott under GW:s tid. Jag har ven kollat p samtliga Veckans Brott i den nya tappningen. Och givetvis kollar jag p Brottsjournalen.

Jag hller den ursprungliga Veckans Brott med GW Brott som den bsta produktionen. Som nummer 2 vljer jag Brottsjournalen. Jag var dock lite skeptisk till konceptet, men det var innan det hade brjat sndas.

Dagens Veckans Brott fr nd godknt. Jag har sedan flera r ett stort intresse om svensk kriminalhistoria och dr slr ingen GW. De historiska fall han rotade fram var det som lockade mig mest.

GW Persson berttade ven om ngra legendariska och historiska personer, som exempelvis kriminella och mrdare men ven personer som brottsplats-utredaren Otto Wendel och GW Larsson som var chef p mordkommissionen i Stockholm under 25 r.
Senast redigerad av Pajosv 2019-01-25 kl. 16:02.
Citera
2019-01-31, 08:57
Medlem
Vem r han vnster snubben? Sg att han hade sna liknande sluta tafsa armband
Citera
2019-01-31, 09:55
Medlem
Senaste rapporten ifrn MMS s r inte ens veckans brott med p listan, veckan innan hade programmet drygt miljonen tittare.

Inte frvnad om programmet sjunker ned till betydligt frre tittare. Jag har helt slutat flja programmet. Och det r baserat p frsta avsnittet.
Citera
2019-01-31, 21:58
Medlem
Ska bli roligt att se hur mnga avsnitt ytterligare det hinner g innan polisen i studion lackar ur helt, trttnar p att hunsas och gr upp och snker den dr kriminologen som han fr allt svrare att dlja att han tycker r en stor idiot.
Citera
2019-01-31, 22:50
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ska bli roligt att se hur mnga avsnitt ytterligare det hinner g innan polisen i studion lackar ur helt, trttnar p att hunsas och gr upp och snker den dr kriminologen som han fr allt svrare att dlja att han tycker r en stor idiot.
Ja poliser har ett jvla temperament, dom passar inte bra i tv.
Citera
2019-01-31, 23:26
Medlem
swimmingpools avatar
Vad har den smale killen i panelen fr dialekt... kan inte placera den, frmodligen en blanding av olika...
Citera
2019-01-31, 23:52
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja, man brjar gilla polisen lite nu. Frst kunde man se att han tnkte "idiotjvel" om advokaten och sen samma sak om kriminologen.

Advokater avskyr man var de n dyker upp och hon rtt motbjudande med sitt sjlvbeltna flin och urskter fr kriminella.

Fint att Svt ntligen vgade g ut med signalement p brottslingar. I och fr sig bilder frn mer n 100 r sedan men det var vl eftersom man ville ha svenskar p bilderna.
Senast redigerad av Readyfreddie 2019-01-31 kl. 23:56.
Citera
2019-01-31, 23:52
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wadensjo
Vem r han vnster snubben? Sg att han hade sna liknande sluta tafsa armband

Christoffer Carlsson, deckarfrfattare och filosofie doktor i kriminologi.

Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Vad har den smale killen i panelen fr dialekt... kan inte placera den, frmodligen en blanding av olika...

Han r fdd i Halmstad enligt Wikipedia s det kanske r nt snt?
Citera
2019-02-01, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ja, man brjar gilla polisen lite nu.

Hller med. Han har faktiskt mest GW-potential. Han behver bara tuffa till sig lite. Fr hoppas att det kommer nr han blivit varm i klderna och att han stter dom dr tv andra svammlarna p plats.
Citera
2019-02-01, 00:33
Medlem
Tycker ocks polisen verkar bra, hrd och rakt p
Citera
2019-02-01, 02:07
Medlem
MassiveBs avatar
Knns, fel eller rtt, som att programmet r mycket tunnare. Panelen knns inte som de skarpaste, och det som verkar mest intressant r Play-klippen frn redaktionen dr de grver lite.
Citera
2019-02-05, 22:14
Usch sg det fr frsta gngen. Knns som en grupp nervsa miljpartister som inte riktigt vet vad de vill gra.

De behver skaffa en riktigt grov kriminolog igen och inte det hr flummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in