2017-02-15, 21:37
Medlem
Frgan om HUR mste utg frn det KONKRETA problem som Peter Springare har presenterat. Att lsa ett sdant problem borde g att driva som vilket projekt som helst. Kolla PDCA-modellen:
https://en.wikipedia.org/wiki/PDCA

Man behver brja med en ordentlig nulgesanalys och identifiera de strsta problemen. Drefter kan man brja fundera p hur dessa problem ska kunna lsas.

En vning kan vara att frska att tydligt och konkret formulera de fem enskilt strsta problemen. Notera att det inte rcker med svepande formuleringar. Det mste vara rotfelen:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Rotfelsanalys

En saklig och frutsttningsls diskussion mellan GW och PS om rotfelen vore vldigt intressant tycker jag.
Citera
2017-02-15, 21:41
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Gw har( kanske motvilligt? ) syltat in sig i pk-trsket. Hoppas Springare, om han dyker upp, inte ocks viker ned sig.
Citera
2017-02-15, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Gw har( kanske motvilligt? ) syltat in sig i pk-trsket. Hoppas Springare, om han dyker upp, inte ocks viker ned sig.
Blev besviken nr jag sg GW frra veckan. Han anser allts (i likhet med de flesta i Sverige) att den typ och omfattning av flyktinginvandring vi haft de senaste 20 ren inte bara r nskvrd utan dessutom helt ndvndig fr Sveriges ekonomi. Jag trodde fr ett gonblick att han inte stod p just de barrikaderna, men det gr han. Han och Schyffert.
Citera
2017-02-15, 22:16
Medlem
No-n-sences avatar
Om jag var Springare skulle jag nog krva att det var direktsnt s att de inte kan klippa till det p ett ofrdelaktigt stt fr honom.
Citera
2017-02-15, 22:22
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Sant. Historien har ocks lrt oss att det inte duger att skylla p att man bara fljde order. Professor emeritus Edgar Borgenhammar har uttryckt det shr:

Vikten av civilkurage och personligt ansvar kan illustreras med Peter Weiss redogrelse frn Auschwitz-rttegngen i Frankfurt. Dr stlldes frgan till lgrets ansvariga: Protesterade ni inte? Svar: Det var ju order. I ledarskolorna hade vi lrt att stillatigande acceptera allt som vra verordnade sade och gjorde. De tog ifrn oss frmgan att tnka. Jag hade bara att vervaka att givna order efterfljdes. Frga: Vgrade ni inte? Svar: D skulle jag ha blivit stlld mot vggen. Det var order. Jag fick instruktioner frn mina verordnade, och dem hade jag att rtta mig efter. Vi mste handla enligt den obetingade lydnadens princip. Den urskten godtogs inte av domstolen.

Det var mera subtilt n s. Vissa order gavs inte uttryckligen, utan underfrsttt. "Vrdegrunden" gjorde resten fr att frst vad som frvntades. Verantwortungsbewusstsein, "ansvarsmedvetande" hette "vrdegrund" i nazityskland.

"Vrdegrund"/"Verantwortungbewusstsein" r ett djvulskt begrepp fr att verordnade skall slippa ge ordrar som de kan ka dit p senare, utan apparaten skall lpa smidigt genom att lgre niver sjlva skall "frst" vad som frvntas av dem.
Citera
2017-02-15, 22:25
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Det var mera subtilt n s. Vissa order gavs inte uttryckligen, utan underfrsttt. "Vrdegrunden" gjorde resten fr att frst vad som frvntades. Verantwortungsbewusstsein, "ansvarsmedvetande" hette "vrdegrund" i nazityskland.

"Vrdegrund"/"Verantwortungbewusstsein" r ett djvulskt begrepp fr att verordnade skall slippa ge ordrar som de kan ka dit p senare, utan apparaten skall lpa smidigt genom att lgre niver sjlva skall "frst" vad som frvntas av dem.
Ordet Vrdegrund r skapat av Sveriges regering Och innehllet likas.
Skapades p 1990 - talet.
Finns ingen annanstans p vr jord.
Norge lite men ngot annorlunda.

Sveriges mantra.
Stmmer exakt i Sverige idag.
Ett djvulusiskt grepp om Svensken som skall frst vad som frvntas av dem och politikerna r OSKYLDIGA= slipper ge order.

Behvs ingen order.
Medier fixar det s bra s...tnk p vem du r...tnk p vem du r..s hr br du vara...S hr ska du inte vara.

Sprkrren = medierna =regeringens undanmanver= oskyldiga= har inte gett order= Vrdegrundens innehll.

Det r det hr de kommer att krossa Springare med.
Senast redigerad av goran744 2017-02-15 kl. 22:48.
Citera
2017-02-15, 22:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigNisse
Japp han brja o prata om invandrare Sen kom stora feta saxen fram o tog bort allt vad han sa..tack vare Hanna Stjrne! Welcome To Sweden !
Eller s fick ngon en hostattack eller en studiolampa som fll eller ngot annat som strde sndningen och drfr klipptes bort.
Citera
2017-02-15, 22:33
Medlem
DDR Svt Lr ju aldrig ha me springare direktsnt Hanna sjrt stjrna skulle g bananas
Citera
2017-02-15, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ordet Vrdegrund r skapat av Sveriges regering Och innehllet likas.
Skapades p 1990 - talet.
Finns ingen annanstans p vr jord.
Norge lite men ngot annorlunda.

Sveriges mantra.
Stmmer exakt i Sverige idag.
Ett djvulusiskt grepp om Svensken som skall frst vad som frvntas av dem och politikerna r OSKYLDIGA= slipper ge order.

Behvs ingen order.
Medier fixar det s bra s...tnk p vem du r...tnk p vem du r..
Sprkrren = medierna =regeringens undanmanver= oskyldiga= har inte gett order= Vrdegrundens innehll.
Du har rtt! Men "vrdegrund" funkar inte lngre nr folks barn blir rnade, vldtagna och mobbade av invandrargng, och deras bilar brnda, och de sjlva hamnar lngt bakom invandrarna i bostadskn, eller de blir freml fr stenkastning mm om de jobbar som "blljuspersonal"....Kanske tiger folk fortfarande infr media, men de stller inte upp som medlemmar i refugees welcome mm...
Citera
2017-02-15, 22:52
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Medier fixar det s bra s...tnk p vem du r...tnk p vem du r..s hr br du vara...S hr ska du inte vara.

Svenska medier r impregnerade med Verantwortungsbewusstsein.
Citera
2017-02-15, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius

Jag tycker att det finns ptagliga likheter mellan PK-etablissemanget i Sverige och i Nazityskland. Helt klart r att medborgarna har blivit frda bakom ljuset i Sverige. Men vad kan d ha ftt etablissemanget och medierna att bryta mot samhllets normer? Vad kan ha ftt s mnga att sidostta lagar och bestmmelser och utstta andra medborgare fr fara och hot? Varfr har grundlagens krav p saklighet och opartiskhet sidosatts? Och s vidare.

Professor Bo Rothstein har en intressant skrift hr:
Grundlagen i det mngkulturella samhllet
http://www.rothstein.dinstudio.se/fi...samhllet_2.pdf

I avslutningsorden p sidan 13 skriver Bo Rothstein:
Citat:
Hur viktig r de offentliga mbetsinnehavarnas etik och vad kan stadganden i en grundlag faktiskt stadkomma fr att skerstlla att de i sina mellanhavanden med medborgarna respekterar dessa demokratins grundnormer. En som tagit upp detta r Yehuda Bauer, en av de frmsta frintelseforskarna i vrlden. I sin bok Frintelsen i perspektiv diskuterar han en mngd olika frklaringar till att denna fasansfulla utrotning av mnniskor kunde frekomma i en av de mest kulturellt utvecklade nationer vrlden dittills hade skdats. Efter en lng genomgng och stundtals bitande kritik av alla de mnga olika frklaringar som getts, kommer Bauer slutligen med sin egen. Den kommer frn ett tal han hll infr den Tyska Frbundsdagen 1998 och lyder:

Den avgrande faktorn var att det intellektuella skiktet akademikerna, lrarna, studenterna, byrkraterna, lkarna, juristerna, prsterna, ingenjrerna gick in i nazistpartiet drfr att det lovade dem framtidsutsikter och status. Tack vara att dessa intellektuella i snabbt tilltagande grad identifierade sig med regimen blev det mjligt att lttvindigt presentera folkmordet som ett oundvikligt steg p vgen mot att uppn en utopisk framtid. Nr Herr Doktor, Herr Professor, Herr Direktor kom att samarbeta om ett folkmord blev det ltt att vertyga massorna om det ndvndiga i att mrda och vrva dem till att utfra det. En betydelsefull roll spelades av akademikerna. Jag tervnder till frgan (s. 286).

D var nazismen politiskt korrekt. Nu r lt-g-anda, ansvarslshet, faktaresistens, identitetspolitik, mngkultur och intolerans mot oliktnkande politiskt korrekt. D kunde ingen veta vad nazismen skulle leda till. Det blir framtiden som fr dma vr samtid.

Etablissemangets ansvarslsa, egoistiska och cyniska agerande drabbar alla de mnniskor som mste kunna lita p dem. Det drabbar svl infdda som invandrare. De svagaste och mest utsatta drabbas frst och vrst.

Det orwellska nysprket r tydligt. Omjlighet r utmaning. Fakta r sikt. Okunnighet r styrka.
Citera
2017-02-15, 23:19
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Det r synd att GW blev s pk. Han var den enda i programmet efterlyst som tyckte det var fel att pixla invandrare s hrt. Hasse Aaro var givetvis av annan sikt. Fan GW.

Minns ocks gamla Efterlyst p TV3 nr GW blev frbannad ver att man dljer ansiktet p utlndska GM men inte p svenska.

Han efterlyste d en enighet, antingen visar man ansiktet p alla eller p ingen oavsett etnicitet.

Borde vara en fullkomlig sjlvklarhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in