2014-03-13, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
G.W., vilken lirare. Praktiserade på företaget som har hand om ljudproduktionen för Veckans brott förut och fan vad han svamlade. Inspelningen fick alltid kortas ner med cirka 40 minuter för att han bara babblade på.

Intressant. Synd att man inte kan ta del av det. Jag hör till dem som sitter med spetsade öron och lyssnar när han pratar, och tycker nästan varenda ord han säger är informativt och verkar väl valt.
Citera
2014-03-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Nej, det var absolut inte ett riktigt tillslag. Media får inte följa med polisen vid spaning och gripande. Du har nog tittat lite för mycket på COPS.
Du har ingen koll. Har du kollat på 112 - På liv och död? Där får man följa svenska poliser när dom jobbar.
Citera
2014-03-17, 01:36
Medlem
Om Leif G.W slutar medverka i veckans brott, vilket jag vill minnas att han sagt för ett tag sen att han ämnar göra nu efter denna "omgången", så kommer programmet att tappa mycket expertis och med det många tittare. Jag tycker Camilla är rätt trevlig att se på, men det är ju dock inte hon som står för de djupa analyserna. Detta är givetvis SVT medvetna om, och jag är rätt säker på att veckans brott är en av deras största dragplåster. Är även rätt övertygad om att det inte blir flera säsonger med Leif G.W, så då får de väl ta in hans kollega Jerzy Sarnecki, nä skojar bara...Ser dock fram emot att se jaktprogram med Leif G.W och sexiga Lotta Lundgren, någon som vet när det börjar?
Citera
2014-03-17, 10:37
Medlem
keyzexs avatar
För min del kan dom lägga ner oavsett om GW är med eller inte.

Den sista säsongen har ju till stor del bara handlat om hur polisen arbetar inom olika sektioner, jag tycker det har blivit skit tråkigt.
Citera
2014-03-17, 12:03
Medlem
Ärlige Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Bra avsnitt med aktuella och intressanta inslag. Lite snöplig avslutning bara, med oöppnat kuvert och Leffes oklara framtid i programmet.
Var det bara jag som tyckte att GW verkade rätt hårt på såsen i programmet? Frågan är om Veckans brott har någon framtid utan honom, det är väldigt mycket GW-TV över det.
Citera
2014-03-17, 14:04
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyzex

Den sista säsongen har ju till stor del bara handlat om hur polisen arbetar inom olika
sektioner, jag tycker det har blivit skit tråkigt.

Ja jag håller med om det men det kan ju ha sin förklaring i Leifs hälsa att de
därför har fått skära ner på inslagen med Leif för att han inte klarade av att
spela in mer än vad de gjort.
Citera
2014-03-17, 19:55
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Ja jag håller med om det men det kan ju ha sin förklaring i Leifs hälsa att de
därför har fått skära ner på inslagen med Leif för att han inte klarade av att
spela in mer än vad de gjort.

Det kan mycket väl vara så att GWs vacklande hälsa har påverkat omfattningen på allt extern material.

Frågan är om vi ser honom i den här rollen fler gånger?
Citera
2014-03-18, 03:59
Medlem
sneakydudes avatar
Härligt att han delade ut en känga åt kärringen det sista han gjorde.

Kvartoft kan de slänga åt helvete, hoppas gw kommer tillbaka. Skulle vara roligt att se janne josefsson och gw, kunde ha blivit intressant. Eller platt fall. Nåt av de två.
Citera
2014-03-18, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Härligt att han delade ut en känga åt kärringen det sista han gjorde.

Kvartoft kan de slänga åt helvete, hoppas gw kommer tillbaka. Skulle vara roligt att se janne josefsson och gw, kunde ha blivit intressant. Eller platt fall. Nåt av de två.

Personligen tror jag att det skulle vara oerhört tråkigt att titta på. Josefsson skulle svänga med sina fina ord och "fakta" som han hittat på någons vind, och GW skulle gå emot honom om enbart bli irriterad.

Sen finns det inte på kartan att den konstellationen skulle bli verklighet, då PK SVT gör allt för att könsneutralisera nu, efter alla klagomål om t.ex På spåret och dylikt där det är två manliga programledare.
Citera
2014-04-09, 06:47
Moderator
v50s avatar
Nu säger GW att han förmodligen kommer fortsätta som programledare i veckans brott förutsatt att han återhämtar sig efter operation av höften.

Citat:
Han sa tack och hej, men nu gör Leif GW Persson en kovändning – och öppnar för att återgå som programledare i ”Veckans brott”.

[--------]

– Jag kommer tillbaka om jag tillfrisknar på rätt vis, säger han.

[--------]

– Enligt vad de säger kommer jag vara helt återställd till sommaren. Då finns det ingen anledning att sluta jobba.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle18689171.ab
Citera
2014-04-09, 11:14
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Nu säger GW att han förmodligen kommer fortsätta som programledare i veckans brott förutsatt att han återhämtar sig efter operation av höften.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle18689171.ab
Trevligt. Misstänkte nästan att han inte skulle kunna hålla sig borta.

I kommande säsong(er) skulle jag gärna se att de tog upp lite fler utlänska fall. Sverige känns rätt uttömt vid det här laget, och världen är ju som ett enda stort smörgåsbord när det gäller intressanta kriminalfall.
Citera
2014-04-09, 11:25
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Trevligt. Misstänkte nästan att han inte skulle kunna hålla sig borta.

I kommande säsong(er) skulle jag gärna se att de tog upp lite fler utlänska fall. Sverige känns rätt uttömt vid det här laget, och världen är ju som ett enda stort smörgåsbord när det gäller intressanta kriminalfall.

Det där har jag också tänkt. De kan börja med Danmark, Finland och Norge. Där finns rätt mycket intressant som förmodligen har gått oss svenskar över huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in