2015-11-15, 08:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Expressen: Du ska inte tro att du r ngot
Citat:
terstr s min medverkan i "Veckans brott" och med detta tv-program r det s enkelt att det under de senaste sex ren varit framgngssagan i mitt liv. "Veckans brott" r det utan jmfrelse mest betittade samhllsprogrammet i hela det svenska televisionsutbudet.
Citera
2015-11-15, 12:35
Medlem
Ser att flera i trden reagerar p att GW pustade nr han tittade i lgan.
Tycker nd att han verkar ha bttre kondis nu n nr han brjade med Veckans brott.
D kunde han bara sga tv ord fr att sedan pausa och pusta.
Dock r det jobbigt att titta p om man r det minsta empatisk.

Sen var det ju slarv med hemlxan om statistik p skjutningarna.

.
Senast redigerad av Tulk 2015-11-15 kl. 12:48.
Citera
2015-11-16, 20:25
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Just drfr behver han inte ptala det. Blir ju bara ljligt.

Det ingr i dramaturgin. Kan ju vara nytillkomna tittare ocks.
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Hans detektivbyr ligger p is. GW hade hoppats att serien Backstrom skulle sl igenom i USA och de pengarna han tjnat p den skulle pytsas in i byrn. Men serien lades ner efter en ssong. Dock har inte GW slppt tanken.

De pengarna har han redan ftt. Tydligen bortt 100 millar om jag inte lst helt fel. Mycket var det dock. Sedan s sitter han redan innan p tskilliga miljoner som fortstter att droppa in i lagom fart.
Citera
2015-11-16, 22:53
Medlem
Vad fan r detta!? I senaste avsnittet s rkade han komma in p om mordet p IKEA i Vsters kunde vara hatbrott och det kunde han inte svara p trots att han r ju professor! r han verkligen gammal och alkoholiserad?
Citera
2015-11-16, 23:16
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
De pengarna har han redan ftt. Tydligen bortt 100 millar om jag inte lst helt fel. Mycket var det dock. Sedan s sitter han redan innan p tskilliga miljoner som fortstter att droppa in i lagom fart.

Ne, det stmmer inte alls. Dealen var 22 avsnitt per ssong och att serien skulle g under 3 r, d skulle GW f motsvarande 140 miljoner kr/r. Nu gjordes frst 13 avsnitt (fr att se om serien skulle funka) och lades ner eftersom tittarsiffrorna dalade ner till 2 miljoner och drfr blev det inga 140 millar. Dremot har han ftt en slant fr utlning av rttigheterna.

Det var dessa tilltnkta pengar som skulle g till detektivbyrn, det har GW sjlv sagt, (han uttalade sig om detta i tv4 programmet Jenny Strmstedt).

Frvrigt r denna ssong av Veckans brott rtt trtt. Knns som ldern brjar ta ut sin rtt gllande GW.
Citera
2015-11-17, 00:03
Medlem
Readyfreddies avatar
Morgondagens program, fast en hel del lr vl skjutas p framtiden med tanke p terrorddet. Leif sitter i detta nu och bygger upp en modell av Paris till programmet.

Domen i Lisa Holm-fallet
P tisdag kommer tingsrttsdomen i mlet mot den 35-rige man som str talad fr att ha mrdat Lisa Holm i somras.

Cold case: Mordet p Albin
I slutet av maj 2014 hittades 16-rige Albin dd i en bck i utkanten av Halmstad.

Visst kar vl brotten? om brottsstatistik

Grosshandlaremordet
En mrklig hndelse utspelades i rebro i augusti 1923 nr en person som i svl polisutredningen som i tidningarna kallas tattaren Lindgren rkar i brk med polisen under dramatiska former.
Citera
2015-11-17, 16:44
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Ne, det stmmer inte alls. Dealen var 22 avsnitt per ssong och att serien skulle g under 3 r, d skulle GW f motsvarande 140 miljoner kr/r. Nu gjordes frst 13 avsnitt (fr att se om serien skulle funka) och lades ner eftersom tittarsiffrorna dalade ner till 2 miljoner och drfr blev det inga 140 millar. Dremot har han ftt en slant fr utlning av rttigheterna.

Det var dessa tilltnkta pengar som skulle g till detektivbyrn, det har GW sjlv sagt, (han uttalade sig om detta i tv4 programmet Jenny Strmstedt).

Frvrigt r denna ssong av Veckans brott rtt trtt. Knns som ldern brjar ta ut sin rtt gllande GW.

Dom brukar betala rtt bra i frskott ven om dom lgger ned vilket dom gr vanemssigt om inte tittarsiffrorna behagar. Det r ju inte frsta serien som lggs ned i det landet.

Du verkar ju insatt s varfr inte redogra bttre istllet fr att gissa? Man "lnar" ju inte ut rttigheter utan sljer dom.
Citera
2015-11-17, 21:04
Medlem
Camilla har hga (nja inga klackar) lack stvlar...mums, leif ser glad ut
Citera
2015-11-17, 21:09
Medlem
Leifs mage..
den har vuxit?
Citera
2015-11-17, 21:19
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Dom brukar betala rtt bra i frskott ven om dom lgger ned vilket dom gr vanemssigt om inte tittarsiffrorna behagar. Det r ju inte frsta serien som lggs ned i det landet.

Du verkar ju insatt s varfr inte redogra bttre istllet fr att gissa? Man "lnar" ju inte ut rttigheter utan sljer dom.

Nu r det en trd visserligen fr Veckans brott, men fr vl besvara.
Vad menar du att jag gissar?
Ja, lna var dumt ord att anvnda. Saken r den att GW och hans bolag ger rttigheterna och kan terigen leasa ut dom. Nu lr det ju inte vara ngot annat bolag som gr ett frsk med Backstrom, efter fiaskot i Usa.

TV branschen i Usa har inte alls samma niver p gage och ersttningar som frr gllande nya serier. Du mste i sdana fall redan vara en stor stjrna i Usa (eller internationellt).

Knns som GW r medvetet frsiktig i sina uttalande gllande dagens avsnitt om Paris dden.
Citera
2015-11-17, 22:06
Medlem
Citat:

N, det blev inte tillrckligt med pengar fr att starta en detektivbyr.

Citat frn artikeln:
"Liza Marklund sa i sitt sommarprat att det inte blir ngra rymdfrjor fr rttighetspengarna "som en viss polisprofessor hvdar".
Rymdfrja har jag aldrig sagt, men jag vet ju vilka pengar det handlar om i mitt fall. Om det hade rullat p hade jag kunnat dra i gng en detektivbyr, det har jag gjort en kostnadskalkyl p."

Klla:
http://www.expressen.se/nyheter/leif...ce-bah-kuhnke/

Hittar ingenstans hur mycket pengar han faktiskt fick. Han snackade mycket om de dr 100/140 miljonerna men sen blev det tyst nr serien lades ner.
Citera
2015-11-18, 03:29
Medlem
I avsnitt 3 s sa de att de skulle ta upp den eviga frgan om brottsligheten kat eller minskat, inget om det i avsnitt 4, och heller inte i avsnitt 5. Vad pgr? Eller har jag missat ngot? Har sett alla avsnitt i alla fall s det vore konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in