2015-11-15, 08:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Expressen: Du ska inte tro att du är något
Citat:
Återstår så min medverkan i "Veckans brott" och med detta tv-program är det så enkelt att det under de senaste sex åren varit framgångssagan i mitt liv. "Veckans brott" är det utan jämförelse mest betittade samhällsprogrammet i hela det svenska televisionsutbudet.
Citera
2015-11-15, 12:35
Medlem
Ser att flera i tråden reagerar på att GW pustade när han tittade i lågan.
Tycker ändå att han verkar ha bättre kondis nu än när han började med Veckans brott.
Då kunde han bara säga två ord för att sedan pausa och pusta.
Dock är det jobbigt att titta på om man är det minsta empatisk.

Sen var det ju slarv med hemläxan om statistik på skjutningarna.

.
Senast redigerad av Tulk 2015-11-15 kl. 12:48.
Citera
2015-11-16, 20:25
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Just därför behöver han inte påtala det. Blir ju bara löjligt.

Det ingår i dramaturgin. Kan ju vara nytillkomna tittare också.
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Hans detektivbyrå ligger på is. GW hade hoppats att serien Backstrom skulle slå igenom i USA och de pengarna han tjänat på den skulle pytsas in i byrån. Men serien lades ner efter en säsong. Dock har inte GW släppt tanken.

De pengarna har han redan fått. Tydligen bortåt 100 millar om jag inte läst helt fel. Mycket var det dock. Sedan så sitter han redan innan på åtskilliga miljoner som fortsätter att droppa in i lagom fart.
Citera
2015-11-16, 22:53
Medlem
Vad fan är detta!? I senaste avsnittet så råkade han komma in på om mordet på IKEA i Västerås kunde vara hatbrott och det kunde han inte svara på trots att han är ju professor! Är han verkligen gammal och alkoholiserad?
Citera
2015-11-16, 23:16
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
De pengarna har han redan fått. Tydligen bortåt 100 millar om jag inte läst helt fel. Mycket var det dock. Sedan så sitter han redan innan på åtskilliga miljoner som fortsätter att droppa in i lagom fart.

Näe, det stämmer inte alls. Dealen var 22 avsnitt per säsong och att serien skulle gå under 3 år, då skulle GW få motsvarande 140 miljoner kr/år. Nu gjordes först 13 avsnitt (för att se om serien skulle funka) och lades ner eftersom tittarsiffrorna dalade ner till 2 miljoner och därför blev det inga 140 millar. Däremot har han fått en slant för utlåning av rättigheterna.

Det var dessa tilltänkta pengar som skulle gå till detektivbyrån, det har GW själv sagt, (han uttalade sig om detta i tv4 programmet Jenny Strömstedt).

Förövrigt är denna säsong av Veckans brott rätt trött. Känns som åldern börjar ta ut sin rätt gällande GW.
Citera
2015-11-17, 00:03
Medlem
Readyfreddies avatar
Morgondagens program, fast en hel del lär väl skjutas på framtiden med tanke på terrordådet. Leif sitter i detta nu och bygger upp en modell av Paris till programmet.

Domen i Lisa Holm-fallet
På tisdag kommer tingsrättsdomen i målet mot den 35-årige man som står åtalad för att ha mördat Lisa Holm i somras.

Cold case: Mordet på Albin
I slutet av maj 2014 hittades 16-årige Albin död i en bäck i utkanten av Halmstad.

”Visst ökar väl brotten?” – om brottsstatistik

Grosshandlaremordet
En märklig händelse utspelades i Örebro i augusti 1923 när en person som i såväl polisutredningen som i tidningarna kallas ”tattaren Lindgren” råkar i bråk med polisen under dramatiska former.
Citera
2015-11-17, 16:44
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Näe, det stämmer inte alls. Dealen var 22 avsnitt per säsong och att serien skulle gå under 3 år, då skulle GW få motsvarande 140 miljoner kr/år. Nu gjordes först 13 avsnitt (för att se om serien skulle funka) och lades ner eftersom tittarsiffrorna dalade ner till 2 miljoner och därför blev det inga 140 millar. Däremot har han fått en slant för utlåning av rättigheterna.

Det var dessa tilltänkta pengar som skulle gå till detektivbyrån, det har GW själv sagt, (han uttalade sig om detta i tv4 programmet Jenny Strömstedt).

Förövrigt är denna säsong av Veckans brott rätt trött. Känns som åldern börjar ta ut sin rätt gällande GW.

Dom brukar betala rätt bra i förskott även om dom lägger ned vilket dom gör vanemässigt om inte tittarsiffrorna behagar. Det är ju inte första serien som läggs ned i det landet.

Du verkar ju insatt så varför inte redogöra bättre istället för att gissa? Man "lånar" ju inte ut rättigheter utan säljer dom.
Citera
2015-11-17, 21:04
Medlem
Camilla har höga (nåja inga klackar) lack stövlar...mums, leif ser glad ut
Citera
2015-11-17, 21:09
Medlem
Leifs mage..
den har vuxit?
Citera
2015-11-17, 21:19
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Dom brukar betala rätt bra i förskott även om dom lägger ned vilket dom gör vanemässigt om inte tittarsiffrorna behagar. Det är ju inte första serien som läggs ned i det landet.

Du verkar ju insatt så varför inte redogöra bättre istället för att gissa? Man "lånar" ju inte ut rättigheter utan säljer dom.

Nu är det en tråd visserligen för Veckans brott, men får väl besvara.
Vad menar du att jag gissar?
Ja, låna var dumt ord att använda. Saken är den att GW och hans bolag äger rättigheterna och kan återigen leasa ut dom. Nu lär det ju inte vara något annat bolag som gör ett försök med Backstrom, efter fiaskot i Usa.

TV branschen i Usa har inte alls samma nivåer på gage och ersättningar som förr gällande nya serier. Du måste i sådana fall redan vara en stor stjärna i Usa (eller internationellt).

Känns som GW är medvetet försiktig i sina uttalande gällande dagens avsnitt om Paris dåden.
Citera
2015-11-17, 22:06
Medlem
Citat:

Nä, det blev inte tillräckligt med pengar för att starta en detektivbyrå.

Citat från artikeln:
"Liza Marklund sa i sitt sommarprat att det inte blir några rymdfärjor för rättighetspengarna "som en viss polisprofessor hävdar".
– Rymdfärja har jag aldrig sagt, men jag vet ju vilka pengar det handlar om i mitt fall. Om det hade rullat på hade jag kunnat dra i gång en detektivbyrå, det har jag gjort en kostnadskalkyl på."

Källa:
http://www.expressen.se/nyheter/leif...ce-bah-kuhnke/

Hittar ingenstans hur mycket pengar han faktiskt fick. Han snackade mycket om de där 100/140 miljonerna men sen blev det tyst när serien lades ner.
Citera
2015-11-18, 03:29
Medlem
I avsnitt 3 så sa de att de skulle ta upp den eviga frågan om brottsligheten ökat eller minskat, inget om det i avsnitt 4, och heller inte i avsnitt 5. Vad pågår? Eller har jag missat något? Har sett alla avsnitt i alla fall så det vore konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in