2016-11-15, 22:17
Medlem
cochrans avatar
I samband med demonstrationen den tolfte dennes, så svarade polisen ja på Camillas fråga om de spanade efter "Hets mot folkgrupp". En aning uppseendeväckande att det skulle vara det viktigaste med tanke på, att det var motdemonstranterna som stod för våldet.

Jag är också en aning besviken på att GW verkade vag i sina uttalanden. Han hummade litet om att alla har väl rätt att demonstrera men det kan medföra konfrontationer och bla bla. Camilla och company radade upp demonstrationernas "facit"; 10 poliser skadade, 9 personer gripna, 4 våldsamma upplopp, 10 personer omhändertagna och 2 demonstranter skadade. GW dristade sig till att påpeka att motdemonstranterna kunde vara nog så ettriga, "några skall i luven på dem och tvärtom" och att det kostar att skydda dem. Han fick det att låta som ett relativt harmlöst drängslagsmål.

Personligen har jag inte mycket till övers för nazisterna, men den autonoma extremvänstern och dess bihang avskyr jag från djupet av mitt hjärta.
Citera
2016-11-15, 23:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Intressant avsnitt i kväll. Om demonstrationerna där odemokratiska nazister utnyttjade sin demokratiska rättighet att skaldera sitt människofientliga hat på gator och torg, polishelikopter och Stenbergapyromanen. Tyvärr inget Fråga Leif. Nästa vecka om mordet på Madeleine i Långshyttan, (FB) Madeleine Delbom misstänks mördad i Långshyttan, ett fascinerade mordfall med uppåt dussinet inblandade. Hoppas GW kan få klarhet i röran.
Citera
2016-11-16, 08:04
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Jag förstår att folk reagerar på alla vänsterpropaganda, som tyvärr även finns i Veckans Brott.

Tyckte man fick intrycket av att det var nazzarna som stod för bråket. Var det verkligen de som slog och misshandlade och slängde knallskott?
Citera
2016-11-16, 08:39
Medlem
Jag tycker mest att det är typiskt denna Camilla att aldrig någonsin antyda att invandrare kan stå för brott eller att extremvänstern är minst lika bråkiga som extremhögern.

I detta program pratade hon om bråkiga nazister och "hur kan nazister få tillstånd att demonstrera". Det var ju faktiskt en polis som sa att de fruktade våld från motdemonstranter och sedan skrockade GW att motdemonstranter kan vara nog så ettriga.

Det är klart att hon vill förmedla att det var en hop onda människor, samtidigt som goda och fredsälskande människor var där och protesterade.
Citera
2016-11-16, 10:39
Medlem
Handikappadmuss avatar
Tom GW har förstått att programmet är på väg nedför när han endast sitter och sover programtiden ut. Jag säger som ni andra att man borde ha tagit in mer brottsfall, både gamla och aktuella och ta tillbaka Fråga Leif så som det var från början.
Citera
2016-11-16, 13:28
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handikappadmus
Tom GW har förstått att programmet är på väg nedför när han endast sitter och sover programtiden ut. Jag säger som ni andra att man borde ha tagit in mer brottsfall, både gamla och aktuella och ta tillbaka Fråga Leif så som det var från början.

Den här säsongen är den absolut tråkigaste hitintills. Halvhjärtade insatser och Leif kan knappt hålla sig vaken. Tyvärr känns det som om konceptet med en butter men vital Leif och en trevlig "familjetjej" som Camilla som balanserar upp honom varvat med intressanta reportage är helt uttömt.
Citera
2016-11-16, 16:48
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Jag tror inte att vår käre professor mår så bra, tveksamt om han klarar Fråga Leif. Jag reagerade på hur han gnuggade handen i ansiktet hela tiden.
Citera
2016-11-16, 17:25
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Jag tror inte att vår käre professor mår så bra, tveksamt om han klarar Fråga Leif. Jag reagerade på hur han gnuggade handen i ansiktet hela tiden.

Jag tror att de snart tar in en ny figur för att ersätta Leif. Ger han max ett år kvar att leva. Han sluddrar, tittar ner i marken ofta och ser ut som om han redan har en fot i graven.

Dessutom är PK-propagandan lika tråkig här som i övriga SVT-produktioner. Synd. För upplägget är bra, och Leif brukade vara på det och alert.

Frågan är om programmet kan överleva utan Leif? Camilla kan inte bära upp ens ett barnprogram själv.
Citera
2016-11-16, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Tyckte man fick intrycket av att det var nazzarna som stod för bråket. Var det verkligen de som slog och misshandlade och slängde knallskott?

Nej för min del stod det helt klart vem som stod för våldet och stöket i vanlig ordning.Man är bra dum om man inte såg det i inslaget.
Citera
2016-11-17, 00:11
Medlem
Citat:
Hade inte snubben haft bältros? Det kan ju sätta sig i nyllet och klia.
Citera
2016-11-18, 17:50
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Tom GW har förstått att programmet är på väg nedför när han endast sitter och sover programtiden ut

Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Den här säsongen är den absolut tråkigaste hitintills. Halvhjärtade insatser och Leif kan knappt hålla sig vaken.

Citat:
Jag tror inte att vår käre professor mår så bra, tveksamt om han klarar Fråga Leif.
Ni är inne på rätt spår. Likt sitt tidigare kärleksliv så vänstrar han även när det gäller TV-program. Veckans Brott har han redan knullat gott och väl. Nu är det dags för nya frugan, (FB) GW:s mord (TV4), att bli påsatt.
Citera
2016-11-22, 22:49
Medlem
AA-suiteds avatar
De nämnde att de alla mindes vilken låt som spelades på hög musik när mordet skedde. Jag satte på låten för att höra och vilken obehaglig känsla att veta att någon mördades på ett brutalt sätt till ljudet av samma låt jag lyssnar på just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in