2014-01-21, 22:30
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Jag tycker inte att han lter som han skmtar utan mer som om ngon stolle som just vaknat upp efter en frvirrande drm. Det r alltid ltt att kritisera folk i larmtjnster nr det visar sig att dom misstolkat ngot. Man kan svrligen frestlla sig GWs och andras upprrdhet om ngot liknande samtal visar sig vara ett falsklarm och tar ndvndiga resurser frn ngot allvarligt och akut. Det r alltid enkelt att sitta p parkbnken och vara frtrfflig och felfri. Man kan ju tminstone antyda att det r ett svrt arbete och att det inte gr att ta allt som drar ringer in om p allvar.
Ja precis, det kan inte vara ltt att sitta och ta emot samtal dr, vad sa GW, 20% r "riktiga" samtal? Det blir lite Peter och vargen ver det hela. Antagligen lr sig de som sitter och tar emot larmsamtal efter ett tag hur en allvarlig situation "lter", med tonlge, ordval, stressniv och liknande. Den som tog emot gubbens samtal kanske aldrig har upplevt ett autentiskt samtal med ngon som lt p det viset, men kanske ett antal liknande fejksamtal. Drav drog han slutsatsen att han behvde f fram mer info om detta verkligen var kta. Jag tror han knde mer och mer att det lutade t att inte vara kta, baserat p sin egen erfarenhet. Drfr sprade det till slut ur. Kanske operatren stllde fel frgor osv. Jag hrde inte hela samtalet.

Edit: Jag tror faktiskt Ranelid skulle kommit ner p jorden i en liknande situation. Det hade nog inte ltit:
"Frn stranden jag till stranden du i havet vi ringer jag Er fr att uppmrksamma Er om ett ohyggligt brott som i detta nu ger rum i min omedelbara nrhet. I kket stod min hustru och skar upp brd bakat p den finaste sd sterlen ngonsin givit t mnskligheten. Pltsligt str han dr i drren. Dden. En man strre n universum med ett hjrta svartare n det mrker som finns p havets djup. Han vger inte mer n ett paket strsocker men nd br han p ondskans tyngd och hjer sin arm och svingar sitt svarta svrd mot min makas skra hals. Sakta uppstr ett rtt sr, rdare n de sterlenska rosorna en juninatt i mnens sken. blablablabla"

utan mer: "Ni mste komma nu! Ngon hller p att dda min fru! SKYNDA ER!"
Senast redigerad av irrbloss 2014-01-21 kl. 22:36.
Citera
2014-01-21, 22:31
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Nej, sonen lter inte som han skmtar. Mnniskor reagerar olika i krissituationer. Det r vlknt. Tyvrr begriper inte polis det. De anhll bl a styvpappan till barnen som Ragnar mrdat - just fr att polisen tyckte att han upptrdde och pratade fr lugnt. Vissa gr p autopiloten direkt, det andra kommer eftert.

Det fanns ingen anledning fr polisen att brja ifrgastta hosta, frga varfr sonen r sjukskriven osv.

Jag ringde 112 fr en tid sedan nr ngon hll p att bryta sej in i min lgenhet 02:30.
Trots att jag var yrvaken och lite skrrad s lyckades jag tala lugnt och sakligt. Och bevpna mej med en sopborste...
En patrull skickades omedelbart till min adress och de kunde gripa en person i full frd med att forcera lset.
Jag fick en eloge fr att jag varit s lugn och samlad och kunnat ge s relevant information att man kunde gripa en person s snabbt.
S olika kan allts lugn och saklighet tolkas.
Desutom s satt larmoperatren kvar i luren oc h lyssnade p hur det lt frn ls och brevlda.
Vissa personer blir kolugna under chock och stress, reaktionen kommer eftert.
Jag fick std ..att f lyssna till denna mans helvete med operatren gr ont.
Senast redigerad av LaScala 2014-01-21 kl. 22:47.
Citera
2014-01-22, 01:09
Bannlyst
Jag skulle personligen skt upp den dr operatren..

frvrigt skulle jag inte inte klarat av att stanna p vinden medan mina frldrar var dr nere med en sjuk jvel. hellre d n att lta ngon sjuk jvel kniva mina frldrar
Senast redigerad av Orkarintebetyg1 2014-01-22 kl. 01:12.
Citera
2014-01-22, 11:33
Medlem
Vad skulle alternativet ha varit? Som GW sade s var detta mitt i veckan och hgst sannolikt inte ngra hgt belastade timmar fr ansvarig polis. De skulle givetvis kt p larmet direkt efter initialdiagnostiken. Hade det sedan visat sig vare oriktigt eller helt t helvete fr de ta det sedan. Nu bidde ju facit mord, mordbrand och misshandel i stllet p.g.a en dilettant tomte som aldrig lrt sig lyssna p folk.
Citera
2014-01-22, 18:27
Medlem
barnets avatar
Operatren frtjnar kicken naturligtvis, maken till hjrndd snut allts
Citera
2014-01-22, 18:43
Medlem
Boglas avatar
Polismannen som nekade mannen som ringde i nd hjlp i ver 17 minuter skall hngas ut och lynchas, efter att frunderskningen angende honom lagts ned (som LGWP sade r ju polismn som denne straffimmuna som diplomater eller konungen sjlv, rent statistiskt). verordnad polisman frsvarade dessutom vederbrandes handlande. Diskuteras detta i annan trd? Hnvisa mig i sdant fall dit, annars r detta ett brott mot vra grundlggande rttigheter som medborgare (alla vre skyldigheter till trots) och inte minst; evig skam.

Mnga med mig skrek rakt ut nr vi fick hra vilka fljder denna radiopolis' insats fick. Mannen som talade i telefon var helt enkelt fr bildad och sansad fr att frmedla till idioten som haft med knarkare att gra i sina dagar som radiobilspolis att detta kan ha inneburit dden av hans 90-riga mor, och dessutom utsatt honom sjlv fr livsfara genom att inte utpostera patrull av lmplig art. Polisen r och frblir en instans fr idioter som nnu inte hunnit beg brott, eftersom man fortfarande har kravet att utredare och andra mer intellektuellt krvande tjnster ska ha genomgtt radiobilstjnst i x antal mnader/r.

Nr denne man frias ska han inte frias av Flashback, hoppas jag. Rttsstaten Sverige r pvg ned i avgrunden, och polisen dyker ifatt med de uppsatta juristerna.

VEM r polismannen som gjort sig skyldig till medhjlp till mord, grov misshandel och mordbrand? Ev. skyddande av brottsling?
Citera
2014-01-22, 18:59
Medlem
Minimois avatar
Ndsamtalet diskuteras bl a hr:

(FB) Veckans brott med Leif GW Persson

(FB) Mordbrand i Treboda - 26ring gripen.
Citera
2014-01-22, 19:05
Medlem
Boglas avatar
Bifogar mitt inlgg frn annan relevant trd:

Citat:
Polismannen som nekade mannen som ringde i nd hjlp i ver 17 minuter skall hngas ut och lynchas, efter att frunderskningen angende honom lagts ned (som LGWP sade r ju polismn som denne straffimmuna som diplomater eller konungen sjlv, rent statistiskt). verordnad polisman frsvarade dessutom vederbrandes handlande. Diskuteras detta i annan trd? Hnvisa mig i sdant fall dit, annars r detta ett brott mot vra grundlggande rttigheter som medborgare (alla vre skyldigheter till trots) och inte minst; evig skam.

Mnga med mig skrek rakt ut nr vi fick hra vilka fljder denna radiopolis' insats fick. Mannen som talade i telefon var helt enkelt fr bildad och sansad fr att frmedla till idioten som haft med knarkare att gra i sina dagar som radiobilspolis att detta kan ha inneburit dden av hans 90-riga mor, och dessutom utsatt honom sjlv fr livsfara genom att inte utpostera patrull av lmplig art. Polisen r och frblir en instans fr idioter som nnu inte hunnit beg brott, eftersom man fortfarande har kravet att utredare och andra mer intellektuellt krvande tjnster ska ha genomgtt radiobilstjnst i x antal mnader/r.

Nr denne man frias ska han inte frias av Flashback, hoppas jag. Rttsstaten Sverige r pvg ned i avgrunden, och polisen dyker ifatt med de uppsatta juristerna.

VEM r polismannen som gjort sig skyldig till medhjlp till mord, grov misshandel och mordbrand? Ev. skyddande av brottsling?
Citera
2014-01-22, 19:13
Medlem
Boglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Operatren frtjnar kicken naturligtvis, maken till hjrndd snut allts
Kicken? Han ska ha minst bli dmd fr skyddande av brottsling och hindrande av tjnsteutvning, beroende p vad frunderskningen mot honom visar. Var modern dd innan eller efter samtalet? I s fall medhjlp till mord, mordbrand och grov misshandel drtill.

Och tjat om att de fr falska samtal, det r samma djvla gnll som nr man fr hra att de mste upptrda korrekt i alla lgen. I mnga yrken mste man upptrda korrekt, utan vldsmonopolskydd som poliser besitter. Hur mnga av brankrens larm r falska? Hur mnga av dessa rycker de ut p?

Auktoritetsdyrkande jvla frabefolkning, res er fr fan ngon gng.
Citera
2014-01-22, 19:16
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogla
Kicken? Han ska ha minst bli dmd fr skyddande av brottsling och hindrande av tjnsteutvning, beroende p vad frunderskningen mot honom visar. Var modern dd innan eller efter samtalet? I s fall medhjlp till mord, mordbrand och grov misshandel drtill.

Och tjat om att de fr falska samtal, det r samma djvla gnll som nr man fr hra att de mste upptrda korrekt i alla lgen. I mnga yrken mste man upptrda korrekt, utan vldsmonopolskydd som poliser besitter. Hur mnga av brankrens larm r falska? Hur mnga av dessa rycker de ut p?

Auktoritetsdyrkande jvla frabefolkning, res er fr fan ngon gng.
Du verkar hysa agg mot poliser verlag. Har de tagit dig fr hrt i rat nr du klottrat Fuck The Police?
Citera
2014-01-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogla

Som jag uppfattat det anstrngde sig mannen som ringde larmcentralen fr att behlla fattningen trots den akuta situationen. Han var rdd att f luren i rat om han visat hur upprrd han var ver att inte bli trodd. Flera som lyssnat p det inspelade samtalet gissar att det tvrtom blev till nackdel fr honom att han lter s samlad. Sanningen lr ingen f veta...
Citera
2014-01-23, 10:18
Medlem
VeganJans avatar
Var det ingen mer som reagerade p GWs ftter i inledningen av det historiska fallet i tisdags? Sitta med sina nakna skitiga fotsulor riktade rakt in i kameran och vicka med trna r sttande, strigt och ckligt. Srskilt d det inte knns det minsta spontant utan helt utstuderat som ett stt att strka GWs image som excentrisk och att han inte bryr sig vad folk tycker.

r stort fan av GW men hr gick han/producenten ver min grns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in