Citat:
Ursprungligen postat av
Joe Blow
Jag tycker inte att han lter som han skmtar utan mer som om ngon stolle som just vaknat upp efter en frvirrande drm. Det r alltid ltt att kritisera folk i larmtjnster nr det visar sig att dom misstolkat ngot. Man kan svrligen frestlla sig GWs och andras upprrdhet om ngot liknande samtal visar sig vara ett falsklarm och tar ndvndiga resurser frn ngot allvarligt och akut. Det r alltid enkelt att sitta p parkbnken och vara frtrfflig och felfri. Man kan ju tminstone antyda att det r ett svrt arbete och att det inte gr att ta allt som drar ringer in om p allvar.
Ja precis, det kan inte vara ltt att sitta och ta emot samtal dr, vad sa GW, 20% r "riktiga" samtal? Det blir lite Peter och vargen ver det hela. Antagligen lr sig de som sitter och tar emot larmsamtal efter ett tag hur en allvarlig situation "lter", med tonlge, ordval, stressniv och liknande. Den som tog emot gubbens samtal kanske aldrig har upplevt ett autentiskt samtal med ngon som lt p det viset, men kanske ett antal liknande fejksamtal. Drav drog han slutsatsen att han behvde f fram mer info om detta verkligen var kta. Jag tror han knde mer och mer att det lutade t att inte vara kta, baserat p sin egen erfarenhet. Drfr sprade det till slut ur. Kanske operatren stllde fel frgor osv. Jag hrde inte hela samtalet.
Edit: Jag tror faktiskt Ranelid skulle kommit ner p jorden i en liknande situation. Det hade nog inte ltit:
"Frn stranden jag till stranden du i havet vi ringer jag Er fr att uppmrksamma Er om ett ohyggligt brott som i detta nu ger rum i min omedelbara nrhet. I kket stod min hustru och skar upp brd bakat p den finaste sd sterlen ngonsin givit t mnskligheten. Pltsligt str han dr i drren. Dden. En man strre n universum med ett hjrta svartare n det mrker som finns p havets djup. Han vger inte mer n ett paket strsocker men nd br han p ondskans tyngd och hjer sin arm och svingar sitt svarta svrd mot min makas skra hals. Sakta uppstr ett rtt sr, rdare n de sterlenska rosorna en juninatt i mnens sken. blablablabla"
utan mer: "Ni mste komma nu! Ngon hller p att dda min fru! SKYNDA ER!"