2015-03-18, 11:37
Medlem
krakans avatar
Nr de tar exemplet med en knivbevpnad 12-ring som skadar en polis. D sger tomten "Nr man gr p en person med kniv utstter man sig fr mer fara n om man inte gr p honom. []S att sga att man mste ta tag pga annars blir det farligt, det kar faran." Lt hellre den bevpnade lpa allts?

Sen att ordningsvakterna ska lta "pojken" g och endast observera tills polis kommer, det hade ju blivit samma sthej i media om det varit polis som brottas med baaaarnet och s hade flum-Bo ftt st i tv och prata rappakalja.
Citera
2015-03-18, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakan
Nr de tar exemplet med en knivbevpnad 12-ring som skadar en polis. D sger tomten "Nr man gr p en person med kniv utstter man sig fr mer fara n om man inte gr p honom. []S att sga att man mste ta tag pga annars blir det farligt, det kar faran." Lt hellre den bevpnade lpa allts?

Sen att ordningsvakterna ska lta "pojken" g och endast observera tills polis kommer, det hade ju blivit samma sthej i media om det varit polis som brottas med baaaarnet och s hade flum-Bo ftt st i tv och prata rappakalja.

Leg. Ploj-psykolog Bo Hejlskov

Lta en galning med kniv springa fritt bland allmnheten lter inte som rtt lsning. Personen kan ocks ltt tappas bort i vimlet av folk. Men det gr vl i linje med hur saker skall lsas nufrtiden. Dvs utan vld och med dialog. Med feminism och regnbgsfrsvar.
Citera
2015-03-18, 12:45
Medlem
Jofs avatar
Smarta poliser och vktare SNACKAR NER sina offer! Det behver man inte vara psykolog fr att fatta. Men hr verkar de flesta tycka att det r genrellt r smartast att anvnda vld. Det sger mest om er.
I det hr fallet hade det hgst troligt INTE gtt att snacka ner killen. D r smart vld det bsta. Att kunna utva det r en utbildningssak dr psykologi och anatomi ingr. Aldrig fel med psykologi P rtt stlle. Polishgskolan har psykolog anstllda bl a fr att vldsbengna skall lra sig TNKA.
Citera
2015-03-18, 14:00
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Att ens yppa om atthan kan bygga ihop klossarna snabbare r s infantilt att man baxnar.

Jag reagerade inte s mycket p det, han konstaterade bara fakta tyckte jag. Kvartoft var synbart dlig p det dr testet, men hon r nd vldigt intelligent, i synnerhet socialt.

GW har det lite klenare p just den sociala fronten, som du noterade, men logiska pussel kan jag garantera att han lgger fortare n vad hon gjorde.
Citera
2015-03-18, 16:08
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Ok, nnu ett bra program. Mtte de hlla p ngra ssonger till. Oavsett hoppas jag Kvarntoft fr andra program att leda i framtiden, s duktig som hon r. Igr visade hon tydligt p en strre sjlvinsikt och sjlvknsla n GW (som r vldigt nra Ranelid i lg sjlvknsla). Han r bara snack och ingen verkstad. Att ens yppa om atthan kan bygga ihop klossarna snabbare r s infantilt att man baxnar.

Det r tur att Kvarntoft r som en frstende skolfrken i hanteringen med honom. Hon r stark, smart och vldigt vaken.

Reagerade p det ocks.. varfr mste han hvda sig s frbannat. Samma det dr om hans test vid mnstringen. Han har hg IQ fine, men dr tar det stopp ungefr.
Citera
2015-03-18, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissGanesh
Jag har varit p frelsning med Bo Hejlskov om lgaffektivt bemtande. Och hans metoder funkar. Jag jobbar med uttagerande och ibland farliga mnniskor, och det blir mycket mindre farligt och mnga frre utbrott nr man arbetar efter hans evidensbaserade (=allts inte flum) metoder.
Lnk till evidens? Intressant! Hrde en som sa att ingen evidens finns fr detta men vore intressant att f lsa om det finns.
Citera
2015-03-18, 16:38
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Reagerade p det ocks.. varfr mste han hvda sig s frbannat. Samma det dr om hans test vid mnstringen. Han har hg IQ fine, men dr tar det stopp ungefr.

Det r en mrklig egenskap han har. I hans sjlvbiografi skriver han vldigt mnga gnger hur mycket pengar han har och hur ltt han hade det med studier osv.

Man tycker ju att han borde vxa ifrn behovet av att behva hvda sig p dessa punkter ngon gng. Vad gller annat s kan han ju vara vldigt blygsam och sjlvkritisk.
Citera
2015-03-18, 17:25
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakan

Flum-Nissen verkar tro att ordningsvakter inte har ngot vettigt fr sig p dagarna utan kan ligga lite lgt sdr och skugga ligister i brist p annat att gra. Verkligheten ser inte ut s utanfr sjukhusens vggar. Om psykiatrin gjorde sitt jobb och hll nere antalet psykfall p vra gator KANSKE det hade varit mjligt att avstta vakter att skugga smligister.
Citera
2015-03-18, 17:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Flum-Nissen verkar tro att ordningsvakter inte har ngot vettigt fr sig p dagarna utan kan ligga lite lgt sdr och skugga ligister i brist p annat att gra. Verkligheten ser inte ut s utanfr sjukhusens vggar. Om psykiatrin gjorde sitt jobb och hll nere antalet psykfall p vra gator KANSKE det hade varit mjligt att avstta vakter att skugga smligister.
Jag kan inte se att det tar lngre tid att skugga smligister i vntan p polisen n att hlla fast dem i vntan p polisen. S jag ser inte att "Flum-Nissen" har fel i det avseendet.
Citera
2015-03-18, 17:50
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag kan inte se att det tar lngre tid att skugga smligister i vntan p polisen n att hlla fast dem i vntan p polisen. S jag ser inte att "Flum-Nissen" har fel i det avseendet.

Om ligisten snor en cykel eller tar bussen ut till frorten? Det blir ju lite pajaskonster nr man redan har tagit hand om ngon fysiskt fr att sen slppa ivg denne och frska gra om samma sak enbart fr att han inte ska behva knna obehag.

En nsbrnna r kanske ocks bttre n en uppskattande burgare nr man betett sig illa.
Citera
2015-03-18, 17:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Om ligisten snor en cykel eller tar bussen ut till frorten? Det blir ju lite pajaskonster nr man redan har tagit hand om ngon fysiskt fr att sen slppa ivg denne och frska gra om samma sak enbart fr att han inte ska behva knna obehag.

En nsbrnna r kanske ocks bttre n en uppskattande burgare nr man betett sig illa.
Nu pratade inte "Flum-Nissen" om att slppa ivg ligisten p cykel eller buss. Man behver inte verdriva argumenten. Polisen bad vktarna hlla kvar pojken, inte ge honom en nsbrnna. Det var inte deras sak att utdma och utdela bestraffning.
Citera
2015-03-18, 18:23
Medlem
Insomfornis avatar
Den dr Kvartoft verkar ha mrkbar ofrmga att stta sig in i situationer, med tanke p hur jvla lnge hon hll p och stta sig emot angende fallet med baaarnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in