Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-18, 11:37
Medlem
krakans avatar
När de tar exemplet med en knivbeväpnad 12-åring som skadar en polis. Då säger tomten "När man går på en person med kniv utsätter man sig för mer fara än om man inte går på honom. […]Så att säga att man måste ta tag pga annars blir det farligt, det ökar faran." Låt hellre den beväpnade löpa alltså?

Sen att ordningsvakterna ska låta "pojken" gå och endast observera tills polis kommer, det hade ju blivit samma ståhej i media om det varit polis som brottas med baaaarnet och så hade flum-Bo fått stå i tv och prata rappakalja.
Citera
2015-03-18, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakan
När de tar exemplet med en knivbeväpnad 12-åring som skadar en polis. Då säger tomten "När man går på en person med kniv utsätter man sig för mer fara än om man inte går på honom. […]Så att säga att man måste ta tag pga annars blir det farligt, det ökar faran." Låt hellre den beväpnade löpa alltså?

Sen att ordningsvakterna ska låta "pojken" gå och endast observera tills polis kommer, det hade ju blivit samma ståhej i media om det varit polis som brottas med baaaarnet och så hade flum-Bo fått stå i tv och prata rappakalja.

Leg. Ploj-psykolog Bo Hejlskov

Låta en galning med kniv springa fritt bland allmänheten låter inte som rätt lösning. Personen kan också lätt tappas bort i vimlet av folk. Men det går väl i linje med hur saker skall lösas nuförtiden. Dvs utan våld och med dialog. Med feminism och regnbågsförsvar.
Citera
2015-03-18, 12:45
Medlem
Jofs avatar
Smarta poliser och väktare SNACKAR NER sina offer! Det behöver man inte vara psykolog för att fatta. Men här verkar de flesta tycka att det är genrellt är smartast att använda våld. Det säger mest om er.
I det här fallet hade det högst troligt INTE gått att snacka ner killen. Då är smart våld det bästa. Att kunna utöva det är en utbildningssak där psykologi och anatomi ingår. Aldrig fel med psykologi PÅ rätt ställe. Polishögskolan har psykolog anställda bl a för att våldsbenägna skall lära sig TÄNKA.
Citera
2015-03-18, 14:00
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Att ens yppa om atthan kan bygga ihop klossarna snabbare är så infantilt att man baxnar.

Jag reagerade inte så mycket på det, han konstaterade bara fakta tyckte jag. Kvartoft var synbart dålig på det där testet, men hon är ändå väldigt intelligent, i synnerhet socialt.

GW har det lite klenare på just den sociala fronten, som du noterade, men logiska pussel kan jag garantera att han lägger fortare än vad hon gjorde.
Citera
2015-03-18, 16:08
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Ok, ännu ett bra program. Måtte de hålla på några säsonger till. Oavsett hoppas jag Kvarntoft får andra program att leda i framtiden, så duktig som hon är. Igår visade hon tydligt på en större självinsikt och självkänsla än GW (som är väldigt nära Ranelid i låg självkänsla). Han är bara snack och ingen verkstad. Att ens yppa om atthan kan bygga ihop klossarna snabbare är så infantilt att man baxnar.

Det är tur att Kvarntoft är som en förstående skolfröken i hanteringen med honom. Hon är stark, smart och väldigt vaken.

Reagerade på det också.. varför måste han hävda sig så förbannat. Samma det där om hans test vid mönstringen. Han har hög IQ fine, men där tar det stopp ungefär.
Citera
2015-03-18, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissGanesh
Jag har varit på föreläsning med Bo Hejlskov om lågaffektivt bemötande. Och hans metoder funkar. Jag jobbar med utåtagerande och ibland farliga människor, och det blir mycket mindre farligt och många färre utbrott när man arbetar efter hans evidensbaserade (=alltså inte flum) metoder.
Länk till evidens? Intressant! Hörde en som sa att ingen evidens finns för detta men vore intressant att få läsa om det finns.
Citera
2015-03-18, 16:38
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Reagerade på det också.. varför måste han hävda sig så förbannat. Samma det där om hans test vid mönstringen. Han har hög IQ fine, men där tar det stopp ungefär.

Det är en märklig egenskap han har. I hans självbiografi skriver han väldigt många gånger hur mycket pengar han har och hur lätt han hade det med studier osv.

Man tycker ju att han borde växa ifrån behovet av att behöva hävda sig på dessa punkter någon gång. Vad gäller annat så kan han ju vara väldigt blygsam och självkritisk.
Citera
2015-03-18, 17:25
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakan

Flum-Nissen verkar tro att ordningsvakter inte har något vettigt för sig på dagarna utan kan ligga lite lågt sådär och skugga ligister i brist på annat att göra. Verkligheten ser inte ut så utanför sjukhusens väggar. Om psykiatrin gjorde sitt jobb och höll nere antalet psykfall på våra gator KANSKE det hade varit möjligt att avsätta vakter att skugga småligister.
Citera
2015-03-18, 17:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Flum-Nissen verkar tro att ordningsvakter inte har något vettigt för sig på dagarna utan kan ligga lite lågt sådär och skugga ligister i brist på annat att göra. Verkligheten ser inte ut så utanför sjukhusens väggar. Om psykiatrin gjorde sitt jobb och höll nere antalet psykfall på våra gator KANSKE det hade varit möjligt att avsätta vakter att skugga småligister.
Jag kan inte se att det tar längre tid att skugga småligister i väntan på polisen än att hålla fast dem i väntan på polisen. Så jag ser inte att "Flum-Nissen" har fel i det avseendet.
Citera
2015-03-18, 17:50
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag kan inte se att det tar längre tid att skugga småligister i väntan på polisen än att hålla fast dem i väntan på polisen. Så jag ser inte att "Flum-Nissen" har fel i det avseendet.

Om ligisten snor en cykel eller tar bussen ut till förorten? Det blir ju lite pajaskonster när man redan har tagit hand om någon fysiskt för att sen släppa iväg denne och försöka göra om samma sak enbart för att han inte ska behöva känna obehag.

En näsbränna är kanske också bättre än en uppskattande burgare när man betett sig illa.
Citera
2015-03-18, 17:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Om ligisten snor en cykel eller tar bussen ut till förorten? Det blir ju lite pajaskonster när man redan har tagit hand om någon fysiskt för att sen släppa iväg denne och försöka göra om samma sak enbart för att han inte ska behöva känna obehag.

En näsbränna är kanske också bättre än en uppskattande burgare när man betett sig illa.
Nu pratade inte "Flum-Nissen" om att släppa iväg ligisten på cykel eller buss. Man behöver inte överdriva argumenten. Polisen bad väktarna hålla kvar pojken, inte ge honom en näsbränna. Det var inte deras sak att utdöma och utdela bestraffning.
Citera
2015-03-18, 18:23
Medlem
Insomfornis avatar
Den där Kvartoft verkar ha märkbar oförmåga att sätta sig in i situationer, med tanke på hur jävla länge hon höll på och sätta sig emot angående fallet med baaarnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in