2013-01-22, 21:59
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
En person i tråden om boskapsstölden har koll på den här bonden. Det luktar bedrägeri faktiskt.
https://www.flashback.org/t1892637
Det vore det mest troliga, men då är ju bonden väldigt dum som kopplar in GW.
Citera
2013-01-22, 22:03
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Utöver de där tre hypoteserna om vem som låg bakom boskapsstölden, alltså bonden själv, någon i hans närhet eller slakteriet så missade han ju det uppenbara nämligen någon djurrättsrörelse de är som bekant emot att folk äter djur.

Fast jag tror inte någon djurrättsrörelse har logistiken och kunskapen att obemärkt lyckas forsla iväg 69 kor på 500kg/st. Var är de nu isf?

Kan man vara säker på att dessa 69 kor ö h t existerat?
Citera
2013-01-22, 22:07
Moderator
v50s avatar
De vanliga när veganer/djurrättsaktivister tar djur är att de bara släpper ut dem vind för våg t.ex. som med fallet med minkar men det har även förekommit att de gjort inbrott och tagit t.ex. hundar från någon försöksklinik om jag inte minns fel, då tog de alltså med hundarna och förde bort dem.
Citera
2013-01-22, 22:11
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
De vanliga när veganer/djurrättsaktivister tar djur är att de bara släpper ut dem vind för våg t.ex. som med fallet med minkar men det har även förekommit att de gjort inbrott och tagit t.ex. hundar från någon försöksklinik om jag inte minns fel, då tog de alltså med hundarna och förde bort dem.

Rätt stor skillnad mellan att lyckas stjäla ett par hundar och att stjäla 69 kor?
Citera
2013-01-22, 22:14
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Vi pratar alltså nötkreatur, inte minkar eller hundar. Det är en jävla skillnad. Det här är djur som väger några hundra kilo stycket och 69 stycken. En eller två hade väl gått att ta i ett hästsläp, men det här kräver logistik, kunskap och att man är ett flertal personer. Bonden har svartslaktat djuren och nu hamnat i ekonomisk knipa.
Senast redigerad av mishima 2013-01-22 kl. 22:16.
Citera
2013-01-22, 22:15
Medlem
wonderlands avatar
Citat:

Förmodligen för att hundar är enklare att ta hand om och gömma, än både minkar ock kor. Tror veganer är det minst tänkbara. Känns mest som att det är bonden själv.
Citera
2013-01-22, 22:16
Medlem
Det mest troliga är väl att det är bonden själv som sålt korna till slakteriet, är väl ingen som kollar något sådant alls, var köttet kommer ifrån och så... Sålde skiten för 3, 4-500k, slakteriet vänder det till 1.5mil, bonden får nya kor på försäkringen+pengarna, slakteriet får det för lite billigare, alla tjänar på det.
Citera
2013-01-22, 22:16
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyingAtheist
Rätt stor skillnad mellan att lyckas stjäla ett par hundar och att stjäla 69 kor?

Ja det är en stor skillnad så det talar emot djurrättsaktivister faktiskt, de har knappast den logistik som krävs för detta men vem vet de kanske har utvecklat sina metoder

Var det fler än jag som reagerade på GW:s mössa när han var på bondgården, man kunde tro att han jobbade åt vägverket med tanke på dess färg.
Citera
2013-01-22, 22:17
Medlem
donaukinds avatar
GW är ju förjävla skön. Skulle gärna se ett program likt To Catch A Predator med honom
Citera
2013-01-22, 22:29
Medlem
SithBoboSiths avatar
Att det är bonden själv är ju helt uppenbart, kan ju inte ha gått till på något annat sätt, och just därför tror jag att bonden är oskyldig, plus att jag inte tror GW skulle ta sig an fallet om han haft minsta misstankar om bedrägeri.

Men det återstår att se, GW löser fallet.
Citera
2013-01-22, 23:38
Medlem
Fickludds avatar
Jag blev förvånad när GW avböjde inbjudan till kaffe eller te, dessutom med en obegriplig hänvisning till vinterkylan. En fika med biffbonden hade varit ett utmärkt tillfälle att skaffa mer information.
Citera
2013-01-23, 00:17
Medlem
wizzmans avatar
haha GW tar pappret och drar iväg frågan till sig själv like a boss..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in