2014-02-28, 00:40
Medlem
sneakydudes avatar
Gjorde ett inlgg fr en tid sedan dr jag ifrgasatte kemin mellan kvartoft och gw. Tyckte d att den var katastrofal. Genast fick jag smll p fingrarna. "Har man inte sett s mycket av det s kanske den kan uppfattas som lite snsig" eller "du r en av de f som tycker det" hette det. Nvl, jag bestmde mig fr att stta mig in i mnet bttre, och efter att ha trskat mig igenom tskilliga avsnitt s kan jag bara sga att min sikt kvarstr. GW blir ju mrkbart irriterad gng p gng fr att hon stller s jvla pantade frgor, och hon blir (kanske inte lika, men nd ptagligt) frustrerad nr han ska vara s frbannat tjurig. Hon frsker ltta upp stmningen, frga hur lget r, vad han tycker om vdret, om han har vrknslor, om han har ftt vila p semestern, blah blah blaaaaaargh, och han vill inte veta av det dr vedervrdiga kallpratet. Han vill kra p, pang pang pang, slnga fakta och statistik till hger och vnster, analysera och argumentera, och det hela blir stundtals in i helvete besvrligt att titta p.

Varfr tittar jag p det d? Jo, fr att jag tycker att mnga av inslagen r grymt intressanta, och p varsitt hller tycker jag bde gw och kvartoft skter sig bra. Eller ja GW iallafall. Nr kvartoft gr intervjuer s brassar hon ju p med de dr typiskt ultrapantade public service frgorna fr att varenda mongolid ute i stugorna ska fatta. Inte heller verkar de alltid vara en del av manus. Hon har vl blivit s indoktrinerad av jtteblden som kallas SVT att de dr frgorna kan hon skjuta av frn hften med frbundna gon. I smnen. Men, s fort de brjar interagera med varandra s blir det pannkaka av alltihop.
Citera
2014-02-28, 05:54
Medlem
eternussermos avatar
Det r ju det dr gnabbandet som vi gillar, de r som ett gammalt par. Jag har sett GW i mnga andra sammanhang och jag tycker det hr funkar riktigt bra. Hon lyckas ju t.o.m att f honom frlgen ibland och man mrker klart att de gillar varann.
Citera
2014-02-28, 10:33
Medlem
VeganJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer14
Jag tror du missfrstr, det spelar ingen roll hur hrt polisen jobbar eller hur mnga brott de klarar upp. Om de slnger sig med sdant sprkbruk som "vi tittar p" s kommer bilden av polisen som projiceras p allmnheten fortfarande vara en bild av "lata poliser som inte jobbar". Huruvida det fullkomligt dryper professionalism ur vggarna eller ej r irrelevant om den bilden aldrig nr allmnheten. Trots allt s r allmnhetens frtroende vldigt viktigt fr polisen att ha. Jmfr grna med Spo, som r en tacksam mltavla fr skmt. Deras arbete sker mycket i det tysta, och "syns du inte finns du inte" som SSRS kampanjen lyder.

Blev det klarare nu?

Du formulerar problemet som att jag inte frstr och att du r den som ska upplysa mig om hur vrlden r beskaffad. Kan det istllet vara s att vi har olika uppfattning i frgan om vad som skapar en bild av polisen som professionell? Sannolikt har ju formuleringar som "etablera visuell kontakt" olika inverkan p olika lyssnare. Det r mjligt att du har rtt och att detta sprkbruk till vervgande del gynnar polisens anseende. Fr mig ger det istllet en bild av att man vill f ngot simpelt att lta avancerat. Tack fr mig.
Citera
2014-02-28, 15:54
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Gjorde ett inlgg fr en tid sedan dr jag ifrgasatte kemin mellan kvartoft och gw. Tyckte d att den var katastrofal. Genast fick jag smll p fingrarna. "Har man inte sett s mycket av det s kanske den kan uppfattas som lite snsig" eller "du r en av de f som tycker det" hette det. Nvl, jag bestmde mig fr att stta mig in i mnet bttre, och efter att ha trskat mig igenom tskilliga avsnitt s kan jag bara sga att min sikt kvarstr. GW blir ju mrkbart irriterad gng p gng fr att hon stller s jvla pantade frgor, och hon blir (kanske inte lika, men nd ptagligt) frustrerad nr han ska vara s frbannat tjurig. Hon frsker ltta upp stmningen, frga hur lget r, vad han tycker om vdret, om han har vrknslor, om han har ftt vila p semestern, blah blah blaaaaaargh, och han vill inte veta av det dr vedervrdiga kallpratet. Han vill kra p, pang pang pang, slnga fakta och statistik till hger och vnster, analysera och argumentera, och det hela blir stundtals in i helvete besvrligt att titta p.

Varfr tittar jag p det d? Jo, fr att jag tycker att mnga av inslagen r grymt intressanta, och p varsitt hller tycker jag bde gw och kvartoft skter sig bra. Eller ja GW iallafall. Nr kvartoft gr intervjuer s brassar hon ju p med de dr typiskt ultrapantade public service frgorna fr att varenda mongolid ute i stugorna ska fatta. Inte heller verkar de alltid vara en del av manus. Hon har vl blivit s indoktrinerad av jtteblden som kallas SVT att de dr frgorna kan hon skjuta av frn hften med frbundna gon. I smnen. Men, s fort de brjar interagera med varandra s blir det pannkaka av alltihop.

Jag (och mnga andra) ser inte vad du ser tydligen. Jag sger som GW: "Man fr sklart tycka precis som man vill, men nu tycker du fel". eternussermo beskrev dom som ett gammalt par, och det kan jag till viss del hlla med om, men jag tycker att Kvartoft mer r att likna vid en dotter som frsker visa sig duktig fr pappa (med varierad framgng). Titta p avsnitten nr hon fyller r och Leif har med sig en present eller nr hon varit ute p ventyr hos polisen (fystest, teknisk underskning, biten av polishund osv.) Jag tycker att kemin r klockren och frmodligen den bsta ngon kan f med GW d han skert inte r srskilt ltt att navigera kring. Visst, ibland gnabbas dom och GW surnar till men det r just det jag gillar, det knns kta. Inte bara pklistrade leenden i en TV-soffa.
Citera
2014-02-28, 18:28
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Man mrker klart och tydligt att Kvartoft r dr enbart fr att hon blivit inkvoterad som kvinna och har rtt partibok.

Hon r korkad, en riktigt dum mnniska.

Tror nstan vem som helst skulle gra ett bttre jobb.
Citera
2014-03-01, 23:27
Avstngd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darthvader
Ruttet resonemang av den vanligtvis rakryggade Leif den hr gngen, kring SPOs kostnad fr att hlla Lars Vilks vid liv. "100 Lars Vilks har vi inte rd med." Frutsgbart kryperi fr mrkerkrafter p grottmnniskoniv sger jag.

Frgan r inte hur mnga Lars Vilks ett land har rd med. Frgan r hur lnge vi har rd med det gldande vansinnet hos en kande halt islamister som vill sga halsen av folk. Jag tycker alla borde gra sitt bsta fr att testa denna grns. Ju fler sm-Vilks desto bttre.

Tvrtom, fr en gngs skull sger GW ngonting vettigt med klar blick och logisk kyla. Och han har helt rtt, chefen fr livvaktsgruppens prat om att "skerheten inte har ngot pris" r sklart rent skitsnack.
Hur mnga misshandlade och frfljda kvinnor fr samma skydd som Wilks fr?
Citera
2014-03-02, 14:18
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Tvrtom, fr en gngs skull sger GW ngonting vettigt med klar blick och logisk kyla. Och han har helt rtt, chefen fr livvaktsgruppens prat om att "skerheten inte har ngot pris" r sklart rent skitsnack.
Hur mnga misshandlade och frfljda kvinnor fr samma skydd som Wilks fr?

Han har dock fel i sak. Samhllet skulle utan problem ha rd med hundra Wilks om man vill. Att det sedan finns en vre grns vad befolkningen r beredd att betala r en annan sak.
Citera
2014-03-03, 23:47
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det r ju det dr gnabbandet som vi gillar, de r som ett gammalt par. Jag har sett GW i mnga andra sammanhang och jag tycker det hr funkar riktigt bra. Hon lyckas ju t.o.m att f honom frlgen ibland och man mrker klart att de gillar varann.

Citat:
Ursprungligen postat av DyingAtheist
Jag (och mnga andra) ser inte vad du ser tydligen. Jag sger som GW: "Man fr sklart tycka precis som man vill, men nu tycker du fel". eternussermo beskrev dom som ett gammalt par, och det kan jag till viss del hlla med om, men jag tycker att Kvartoft mer r att likna vid en dotter som frsker visa sig duktig fr pappa (med varierad framgng). Titta p avsnitten nr hon fyller r och Leif har med sig en present eller nr hon varit ute p ventyr hos polisen (fystest, teknisk underskning, biten av polishund osv.) Jag tycker att kemin r klockren och frmodligen den bsta ngon kan f med GW d han skert inte r srskilt ltt att navigera kring. Visst, ibland gnabbas dom och GW surnar till men det r just det jag gillar, det knns kta. Inte bara pklistrade leenden i en TV-soffa.

D r ju inte mitt resonemang taget ur luften iaf. Skillnaden r att ni gillar gnabbandet, och jag tycker det r besvrligt som fan. Det sabbar rytmen. Men, det fr man ju rkna med nr det kommer till GW, strvare gubbjvel fr man leta efter. Det var likadant i Efterlyst.
Citera
2014-03-04, 21:45
Bannlyst
Fan vilken bra rekonstruktion av sex-kpet.

Trodde det var kta hela tiden, kudos till sexkpsskdisen och poliserna.
Citera
2014-03-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt

Jag var ocks sker p att det var p riktigt, ngesten frn killen gick rakt igenom rutan!
Citera
2014-03-04, 21:47
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:

Kvartofts ansiktsuttryck nr det avsljades som rekonstruktion tycker jag talar fr att det inte var en. Skitsamma, bra reportage.
Citera
2014-03-04, 21:48
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Fan, jag blev ocks lurad. Tnkte att fr de verkligen vara med s nra tillslaget, men det kndes vldigt trovrdigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in