2014-02-18, 23:39
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Du beskyller någon annan för att ha fel, när en enkel googling säger precis de saker som GW sade. Så uppenbarligen finns källor som stödjer GW:s påstående.
http://www.svenskpolis.se/Artikelark...smannens-spar/
http://www.alfahundsupport.se/artikel1.htm
(Och visst, det finns även länkar som istället för fotbollsplan talar om badlakan. Kanske beror helt enkelt på hur man gör liknelsen?)

Vet förresten någon när avsnitten spelas in? För inte är de väl live??
OK, jag kan ge GW att han inte uttryckligen nämnde luktepitelet utan det mer luddiga uttrycket "luktsinnet". SÅ i den meningen har han kanske rätt enligt dina länkar.
(Det känns lite som att det är jag som bär hundhuvudet nu...)
Citera
2014-02-18, 23:53
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Du beskyller någon annan för att ha fel, när en enkel googling säger precis de saker som GW sade. Så uppenbarligen finns källor som stödjer GW:s påstående.
http://www.svenskpolis.se/Artikelark...smannens-spar/
http://www.alfahundsupport.se/artikel1.htm
(Och visst, det finns även länkar som istället för fotbollsplan talar om badlakan. Kanske beror helt enkelt på hur man gör liknelsen?)

Det är inte live.
Det gick att ladda ned innan sändningen var slut.
Vet dock inte när det spelas in.
Citera
2014-02-19, 00:32
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:

Jag har för mig att avsnitten spelas in på förmiddagen samma dag som det sänds.
Citera
2014-02-19, 00:33
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det är inte live.
Det gick att ladda ned innan sändningen var slut.
Vet dock inte när det spelas in.
Troligen är det ett mellanting, dvs inspelat samma dag och avsett att inte klippas i men med reservation om det blir absolut nödvändigt. Det har ju hänt att de tar upp saker som hänt kort innan typ samma dag och Camillas ibland nervösa kollande om hon måste gå vidare skulle inte komma med om programmet klipptes.
Tja, badlakan eller fotbollsplan - hundar ser världen annorlunda än vi. Jag ser grannens katt och blinkar åt den medan min hund sniffar och vädrar den men vet inte exakt var den är. Men tillsammans kan vi göra ett bra jobb.
Citera
2014-02-19, 00:47
Medlem
När det gäller likhundar så fastslogs att det inte finns något bevisvärde om en likhund markerar där inget hittas. Zampo markerade på många platser men inga kroppsdelar hittades någonsin.
Citera
2014-02-19, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
När det gäller likhundar så fastslogs att det inte finns något bevisvärde om en likhund markerar där inget hittas. Zampo markerade på många platser men inga kroppsdelar hittades någonsin.

Undra vad Mr Lambertz har att säga om detta
Citera
2014-02-22, 04:28
Medlem
Arbetarbroders avatar
Lite märkligt fall de tog upp om Sadisten i avsnitt 6.
Tycker de är jävligt rätt att en sån som han stoppas givetvis, och Kriminalvården borde sätta en sådan som han på valfri avdelning i Kumlabunkern istället för sätta typer som Hagamannen, Anders Eklund och Kapten Klänning på speciella avdelningar för peddos/sexbrottslingar.

Men, utan att försvara honom så var det rörigt rent juridiskt.
Koppleri fattar jag, han har övertalat tjejer att sälja sex, främst för själv kunna utnyttja dem. Men han hade ju om jag tolkade de mess som visades berättat vad som skulle hända? Sjukt ändå såklart.
Sen fattar jag inte varför både den gravida snuten och IT-snuten nämde att han haft olika alias som betydande för utredningen. Vad som skulle vara det brottsliga i det.

Han ska inte gå lös men ändå, hängde inte riktigt med rent juridiskt.

...att kolla på Kvarntoft testar olika polisgrejer, som spårhundarna nu senast, visar bara hur detta programmet är totalt värdelöst utan Leif GW.
Bara tre avsnitt kvar med honom, iaf när han pratar kriminalitet och det är det han är bäst på.
Citera
2014-02-22, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Lite märkligt fall de tog upp om Sadisten i avsnitt 6.
Tycker de är jävligt rätt att en sån som han stoppas givetvis, och Kriminalvården borde sätta en sådan som han på valfri avdelning i Kumlabunkern istället för sätta typer som Hagamannen, Anders Eklund och Kapten Klänning på speciella avdelningar för peddos/sexbrottslingar.

Men, utan att försvara honom så var det rörigt rent juridiskt.
Koppleri fattar jag, han har övertalat tjejer att sälja sex, främst för själv kunna utnyttja dem. Men han hade ju om jag tolkade de mess som visades berättat vad som skulle hända? Sjukt ändå såklart.
Sen fattar jag inte varför både den gravida snuten och IT-snuten nämde att han haft olika alias som betydande för utredningen. Vad som skulle vara det brottsliga i det.

Han ska inte gå lös men ändå, hängde inte riktigt med rent juridiskt.

...att kolla på Kvarntoft testar olika polisgrejer, som spårhundarna nu senast, visar bara hur detta programmet är totalt värdelöst utan Leif GW.
Bara tre avsnitt kvar med honom, iaf när han pratar kriminalitet och det är det han är bäst på.

Det var betydande eftersom han i förhören sa raka motsatsen. Det var ett viktigt indicium i den bemärkelsen att han togs med handen i kakburken.
Citera
2014-02-25, 10:21
Medlem
Quarrels avatar
25 februari SVT: Säkerhetspolisen fyller 100 år
Även om Sälen i veckan som ökar sin befolkning från 700 invånare till uppemot 80 000, och om Olle Möller, som dömdes mot sitt nekande för två mord och hävdade sin oskuld hela sitt liv.
Citera
2014-02-25, 10:44
Medlem
VeganJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
25 februari SVT: Säkerhetspolisen fyller 100 år
Även om Sälen i veckan som ökar sin befolkning från 700 invånare till uppemot 80 000, och om Olle Möller, som dömdes mot sitt nekande för två mord och hävdade sin oskuld hela sitt liv.

Tur att dom tar upp Olle Möller. Jag är fullständigt ointresserad av hur Säpo firar sitt hundraårsjubileum. Jag föreslår att dom lägger sekretess på firandet, som på allt annat. Då slipper man höra om det.

Jag tycker i allmänhet att programmet förflackats något. Jag är i första hand intresserad av brotten, och i andra hand av hur utredningen fortskridit. Tyckte att man fick mer inblick i karaktärerna och möjliga psykologiska förklaringar bakom brotten i tidigare säsonger. Undantaget var väl senast om sexualsadisten, då socionomen gav sig fullständiga friheter att återge och spekulera kring de genomförda förhören.

Men vad vet jag? Kanske finns det en stor tittarbas som mest intresserar sig för hur batonger, polishelikoptrar och polishästar funkar.

Slänger med en fråga: Varför måste poliser alltid säga att dom etablerar visuell kontakt? Vad är dom avgörande skillnaderna mot när vanligt folk ser någonting?
Citera
2014-02-25, 20:52
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeganJan

Jag tycker i allmänhet att programmet förflackats något. Jag är i första hand intresserad av brotten, och i andra hand av hur utredningen fortskridit. Tyckte att man fick mer inblick i karaktärerna och möjliga psykologiska förklaringar bakom brotten i tidigare säsonger. Undantaget var väl senast om sexualsadisten, då socionomen gav sig fullständiga friheter att återge och spekulera kring de genomförda förhören.

Men vad vet jag? Kanske finns det en stor tittarbas som mest intresserar sig för hur batonger, polishelikoptrar och polishästar funkar.

Det kan ju vara så att det är Leifs hälsa och etc som gör att de tvingats minska ner
"brottsdelen" men visst jag håller med om att det är lite för mycket "så jobbar polisen"
eller "vi hängde med ett pass" jämfört med den andel av sändningstiden som ägnas år
olika kriminalfall.
Citera
2014-02-25, 22:19
Medlem
Zcapegoats avatar
Dagens avsnitt var lite småtråkigt. Har de inte tagit upp Olle Möller tidigare, eller är det jag som har otur när jag tänker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in