2014-02-18, 23:39
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Du beskyller ngon annan fr att ha fel, nr en enkel googling sger precis de saker som GW sade. S uppenbarligen finns kllor som stdjer GW:s pstende.
http://www.svenskpolis.se/Artikelark...smannens-spar/
http://www.alfahundsupport.se/artikel1.htm
(Och visst, det finns ven lnkar som istllet fr fotbollsplan talar om badlakan. Kanske beror helt enkelt p hur man gr liknelsen?)

Vet frresten ngon nr avsnitten spelas in? Fr inte r de vl live??
OK, jag kan ge GW att han inte uttryckligen nmnde luktepitelet utan det mer luddiga uttrycket "luktsinnet". S i den meningen har han kanske rtt enligt dina lnkar.
(Det knns lite som att det r jag som br hundhuvudet nu...)
Citera
2014-02-18, 23:53
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Du beskyller ngon annan fr att ha fel, nr en enkel googling sger precis de saker som GW sade. S uppenbarligen finns kllor som stdjer GW:s pstende.
http://www.svenskpolis.se/Artikelark...smannens-spar/
http://www.alfahundsupport.se/artikel1.htm
(Och visst, det finns ven lnkar som istllet fr fotbollsplan talar om badlakan. Kanske beror helt enkelt p hur man gr liknelsen?)

Det r inte live.
Det gick att ladda ned innan sndningen var slut.
Vet dock inte nr det spelas in.
Citera
2014-02-19, 00:32
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:

Jag har fr mig att avsnitten spelas in p frmiddagen samma dag som det snds.
Citera
2014-02-19, 00:33
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det r inte live.
Det gick att ladda ned innan sndningen var slut.
Vet dock inte nr det spelas in.
Troligen r det ett mellanting, dvs inspelat samma dag och avsett att inte klippas i men med reservation om det blir absolut ndvndigt. Det har ju hnt att de tar upp saker som hnt kort innan typ samma dag och Camillas ibland nervsa kollande om hon mste g vidare skulle inte komma med om programmet klipptes.
Tja, badlakan eller fotbollsplan - hundar ser vrlden annorlunda n vi. Jag ser grannens katt och blinkar t den medan min hund sniffar och vdrar den men vet inte exakt var den r. Men tillsammans kan vi gra ett bra jobb.
Citera
2014-02-19, 00:47
Medlem
Nr det gller likhundar s fastslogs att det inte finns ngot bevisvrde om en likhund markerar dr inget hittas. Zampo markerade p mnga platser men inga kroppsdelar hittades ngonsin.
Citera
2014-02-19, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Nr det gller likhundar s fastslogs att det inte finns ngot bevisvrde om en likhund markerar dr inget hittas. Zampo markerade p mnga platser men inga kroppsdelar hittades ngonsin.

Undra vad Mr Lambertz har att sga om detta
Citera
2014-02-22, 04:28
Medlem
Arbetarbroders avatar
Lite mrkligt fall de tog upp om Sadisten i avsnitt 6.
Tycker de r jvligt rtt att en sn som han stoppas givetvis, och Kriminalvrden borde stta en sdan som han p valfri avdelning i Kumlabunkern istllet fr stta typer som Hagamannen, Anders Eklund och Kapten Klnning p speciella avdelningar fr peddos/sexbrottslingar.

Men, utan att frsvara honom s var det rrigt rent juridiskt.
Koppleri fattar jag, han har vertalat tjejer att slja sex, frmst fr sjlv kunna utnyttja dem. Men han hade ju om jag tolkade de mess som visades berttat vad som skulle hnda? Sjukt nd sklart.
Sen fattar jag inte varfr bde den gravida snuten och IT-snuten nmde att han haft olika alias som betydande fr utredningen. Vad som skulle vara det brottsliga i det.

Han ska inte g ls men nd, hngde inte riktigt med rent juridiskt.

...att kolla p Kvarntoft testar olika polisgrejer, som sprhundarna nu senast, visar bara hur detta programmet r totalt vrdelst utan Leif GW.
Bara tre avsnitt kvar med honom, iaf nr han pratar kriminalitet och det r det han r bst p.
Citera
2014-02-22, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Lite mrkligt fall de tog upp om Sadisten i avsnitt 6.
Tycker de r jvligt rtt att en sn som han stoppas givetvis, och Kriminalvrden borde stta en sdan som han p valfri avdelning i Kumlabunkern istllet fr stta typer som Hagamannen, Anders Eklund och Kapten Klnning p speciella avdelningar fr peddos/sexbrottslingar.

Men, utan att frsvara honom s var det rrigt rent juridiskt.
Koppleri fattar jag, han har vertalat tjejer att slja sex, frmst fr sjlv kunna utnyttja dem. Men han hade ju om jag tolkade de mess som visades berttat vad som skulle hnda? Sjukt nd sklart.
Sen fattar jag inte varfr bde den gravida snuten och IT-snuten nmde att han haft olika alias som betydande fr utredningen. Vad som skulle vara det brottsliga i det.

Han ska inte g ls men nd, hngde inte riktigt med rent juridiskt.

...att kolla p Kvarntoft testar olika polisgrejer, som sprhundarna nu senast, visar bara hur detta programmet r totalt vrdelst utan Leif GW.
Bara tre avsnitt kvar med honom, iaf nr han pratar kriminalitet och det r det han r bst p.

Det var betydande eftersom han i frhren sa raka motsatsen. Det var ett viktigt indicium i den bemrkelsen att han togs med handen i kakburken.
Citera
2014-02-25, 10:21
Medlem
Quarrels avatar
25 februari SVT: Skerhetspolisen fyller 100 r
ven om Slen i veckan som kar sin befolkning frn 700 invnare till uppemot 80 000, och om Olle Mller, som dmdes mot sitt nekande fr tv mord och hvdade sin oskuld hela sitt liv.
Citera
2014-02-25, 10:44
Medlem
VeganJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
25 februari SVT: Skerhetspolisen fyller 100 r
ven om Slen i veckan som kar sin befolkning frn 700 invnare till uppemot 80 000, och om Olle Mller, som dmdes mot sitt nekande fr tv mord och hvdade sin oskuld hela sitt liv.

Tur att dom tar upp Olle Mller. Jag r fullstndigt ointresserad av hur Spo firar sitt hundrarsjubileum. Jag freslr att dom lgger sekretess p firandet, som p allt annat. D slipper man hra om det.

Jag tycker i allmnhet att programmet frflackats ngot. Jag r i frsta hand intresserad av brotten, och i andra hand av hur utredningen fortskridit. Tyckte att man fick mer inblick i karaktrerna och mjliga psykologiska frklaringar bakom brotten i tidigare ssonger. Undantaget var vl senast om sexualsadisten, d socionomen gav sig fullstndiga friheter att terge och spekulera kring de genomfrda frhren.

Men vad vet jag? Kanske finns det en stor tittarbas som mest intresserar sig fr hur batonger, polishelikoptrar och polishstar funkar.

Slnger med en frga: Varfr mste poliser alltid sga att dom etablerar visuell kontakt? Vad r dom avgrande skillnaderna mot nr vanligt folk ser ngonting?
Citera
2014-02-25, 20:52
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeganJan

Jag tycker i allmnhet att programmet frflackats ngot. Jag r i frsta hand intresserad av brotten, och i andra hand av hur utredningen fortskridit. Tyckte att man fick mer inblick i karaktrerna och mjliga psykologiska frklaringar bakom brotten i tidigare ssonger. Undantaget var vl senast om sexualsadisten, d socionomen gav sig fullstndiga friheter att terge och spekulera kring de genomfrda frhren.

Men vad vet jag? Kanske finns det en stor tittarbas som mest intresserar sig fr hur batonger, polishelikoptrar och polishstar funkar.

Det kan ju vara s att det r Leifs hlsa och etc som gr att de tvingats minska ner
"brottsdelen" men visst jag hller med om att det r lite fr mycket "s jobbar polisen"
eller "vi hngde med ett pass" jmfrt med den andel av sndningstiden som gnas r
olika kriminalfall.
Citera
2014-02-25, 22:19
Medlem
Zcapegoats avatar
Dagens avsnitt var lite smtrkigt. Har de inte tagit upp Olle Mller tidigare, eller r det jag som har otur nr jag tnker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in