Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
25 februari
SVT: Säkerhetspolisen fyller 100 år
Även om Sälen i veckan som ökar sin befolkning från 700 invånare till uppemot 80 000, och om
Olle Möller, som dömdes mot sitt nekande för två mord och hävdade sin oskuld hela sitt liv.
Tur att dom tar upp Olle Möller. Jag är fullständigt ointresserad av hur Säpo firar sitt hundraårsjubileum. Jag föreslår att dom lägger sekretess på firandet, som på allt annat. Då slipper man höra om det.
Jag tycker i allmänhet att programmet förflackats något. Jag är i första hand intresserad av brotten, och i andra hand av hur utredningen fortskridit. Tyckte att man fick mer inblick i karaktärerna och möjliga psykologiska förklaringar bakom brotten i tidigare säsonger. Undantaget var väl senast om sexualsadisten, då socionomen gav sig fullständiga friheter att återge och spekulera kring de genomförda förhören.
Men vad vet jag? Kanske finns det en stor tittarbas som mest intresserar sig för hur batonger, polishelikoptrar och polishästar funkar.
Slänger med en fråga: Varför måste poliser alltid säga att dom etablerar visuell kontakt? Vad är dom avgörande skillnaderna mot när vanligt folk ser någonting?