Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
25 februari
SVT: Skerhetspolisen fyller 100 r
ven om Slen i veckan som kar sin befolkning frn 700 invnare till uppemot 80 000, och om
Olle Mller, som dmdes mot sitt nekande fr tv mord och hvdade sin oskuld hela sitt liv.
Tur att dom tar upp Olle Mller. Jag r fullstndigt ointresserad av hur Spo firar sitt hundrarsjubileum. Jag freslr att dom lgger sekretess p firandet, som p allt annat. D slipper man hra om det.
Jag tycker i allmnhet att programmet frflackats ngot. Jag r i frsta hand intresserad av brotten, och i andra hand av hur utredningen fortskridit. Tyckte att man fick mer inblick i karaktrerna och mjliga psykologiska frklaringar bakom brotten i tidigare ssonger. Undantaget var vl senast om sexualsadisten, d socionomen gav sig fullstndiga friheter att terge och spekulera kring de genomfrda frhren.
Men vad vet jag? Kanske finns det en stor tittarbas som mest intresserar sig fr hur batonger, polishelikoptrar och polishstar funkar.
Slnger med en frga: Varfr mste poliser alltid sga att dom etablerar visuell kontakt? Vad r dom avgrande skillnaderna mot nr vanligt folk ser ngonting?