2014-02-11, 21:43
Medlem
pyttefnaxs avatar
Tyckte dom sa att den livstidsdömda kvinnan dömdes för tre år sedan, då kan det inte finnas så många att välja på, en lista finns här; (FB) Livstidsdömda kvinnor vem av dom dömdes för tre år sedan?

edit; misstänker att det rör sig om Martina Kveldstad. Missbruk och dubbelmord http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12721246.ab
Senast redigerad av pyttefnax 2014-02-11 kl. 21:45.
Citera
2014-02-11, 21:48
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Tyckte dom sa att den livstidsdömda kvinnan dömdes för tre år sedan, då kan det inte finnas så många att välja på, en lista finns här; (FB) Livstidsdömda kvinnor vem av dom dömdes för tre år sedan?

edit; misstänker att det rör sig om Martina Kveldstad. Missbruk och dubbelmord http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12721246.ab

Ja det verkar som det mest troliga. Hårfärgen stämmer dessutom.
Citera
2014-02-11, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av v50
... man får hoppas de hittar någon lämplig ersättare men det tror jag blir svårt.
Martin Timell är väl ledig? Han kommer säkert göra programmet mer populärt bland de yngre tittarna.
Citera
2014-02-11, 21:52
Medlem
4N0NYMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjallbo4ever
Med lite insider info kanske man kan säkert få loss en del kontanter vid olika nöjesparker om man kan kalla dom så. Typ. Kolmårdens djurpark. High chaparall. Skara sommarland mm. Mkt kontanter. Låg bevakning. Bra flyktvägar. Grönan å liseberg undantaget. Sen som ngn annan sa. Olika hästkapplöppningsbanor. Omöjligt att veta vad gw syftade på men nyfiken blir man ju.

Sommarland är ju perfekt, säkert mycket kontanter och nån sommarjobbare som har hand om dem. Sen tar man Axevalla (ligger ett stenkast ifrån) på vägen hem
Citera
2014-02-11, 22:07
Moderator
v50s avatar
GW hade visst helt fel om domen mot poliskvinnan som åtalades för misshandel mot en man hon grep, han hade skrivit på sin lapp att hon skulle bli frikänd men hon vart dömd tidigare i veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Ser nu att jag kanske i viss mån missförstod dig.
Men ja GW är utan tvekan oersättlig.
Jag tvivlar dock på dennes frånträde, det är nog mer ett spel för gallerierna.
Jag tror vi kommer att se GW ett tag framöver.

Ja man får hoppas att han fortsätter, vi lär se i höst om det blir så eller ej.

Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Martin Timell är väl ledig? Han kommer säkert göra programmet mer populärt bland de yngre tittarna.

Han passar nog bättre att bygga på hus än som kriminalexpert så det lär aldrig inträffa.
Citera
2014-02-11, 22:17
Medlem
Månsans avatar
Citat:
GW hade visst helt fel om domen mot poliskvinnan som åtalades för misshandel mot en man hon grep, han hade skrivit på sin lapp att hon skulle bli frikänd men hon vart dömd tidigare i veckan.

Fel och fel, tingsrätten bedömde saken annorlunda. Det kan nog visa sig så småningom att hovrätten dömer som GW skrev på sin lapp. I hovrätten är det riktiga jurister som är i majoritet, inte massa politiskt tillsatta, halvsovande miffon.
Citera
2014-02-11, 22:22
Medlem
pyttefnaxs avatar
Jag blev besviken över hans kommentar om hur han såg på parodierna om sig själv, jag trodde han roades av dom, nu kommer dom inte vara lika kul att se på längre.

Citat:
Det var nästan så man tyckte synd om honom, han såg ut att våndas, han gillar nog inte att ha fel. Men han förklarade ju ingående varför han ansåg att hon skulle ha friats, och om hon frias vid ett överklagande kommer han nog vara piggare under ett helt program.
Citera
2014-02-11, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ja trist när han slutar men man får hoppas de hittar någon lämplig ersättare men det tror jag blir svårt.

Det där känner jag inte till är det i SVT eller någon annan kanal det ska sändas, har du koll på när dessa program börjar i så fall?

Serien skall tydligen visar på SVTplay bara nu i vår eller i höst
Citera
2014-02-12, 00:04
Medlem
wizzmans avatar
Citat:

mmm garanterat hon.
Citera
2014-02-12, 00:04
Medlem
Citat:

Ja, det verkar så. Här är mer info:
http://svenskamord.se/index.php?PHPS...&topic=3549.25

Hon har blivit dömd för två mord, genomförda vid två olika tillfällen. Ett till och hon hade varit något så ovanligt som en kvinnlig seriemördare. Det står även i artiklar att hennes förslagenhet varit "unik", då hon lagt ner möda på att försöka få båda morden att se ut som självmord (och i första fallet inledningsvis lyckades, innan det andra mordet hjälpte till att kasta nytt ljus över saker och ting). Hon beskrivs av en forskare som "extremt farlig" och som att hon troligen skulle kunna mörda igen.

Vem hade kunnat tro det..? Hon som verkade så snäll..? (Som det brukar sägas.) Nu sitter hon inlåst och frihetsberövad, och måste vänta på att kunna förverkliga sina framtidsplaner som att t ex hoppa fallskärm.

---

Appropå GW så hoppas jag att han fortsätter figuera i tv, inom den här genren, under lång tid framöver. Jag tycker även att hans tämligen unika tv-personlighet skulle förära honom nån form av tv-pris, typ Kristallen.
Citera
2014-02-12, 00:48
Medlem
Har dom haft något avsnitt kring styckmordet i bollnäs?
Citera
2014-02-12, 00:48
Medlem
Nån som vet vem sexbrottslingen/sadisten som nämns skulle vara?
Dom på fredag tror jag hos sa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in