2014-02-11, 21:43
Medlem
pyttefnaxs avatar
Tyckte dom sa att den livstidsdmda kvinnan dmdes fr tre r sedan, d kan det inte finnas s mnga att vlja p, en lista finns hr; (FB) Livstidsdmda kvinnor vem av dom dmdes fr tre r sedan?

edit; misstnker att det rr sig om Martina Kveldstad. Missbruk och dubbelmord http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12721246.ab
Senast redigerad av pyttefnax 2014-02-11 kl. 21:45.
Citera
2014-02-11, 21:48
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Tyckte dom sa att den livstidsdmda kvinnan dmdes fr tre r sedan, d kan det inte finnas s mnga att vlja p, en lista finns hr; (FB) Livstidsdmda kvinnor vem av dom dmdes fr tre r sedan?

edit; misstnker att det rr sig om Martina Kveldstad. Missbruk och dubbelmord http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12721246.ab

Ja det verkar som det mest troliga. Hrfrgen stmmer dessutom.
Citera
2014-02-11, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av v50
... man fr hoppas de hittar ngon lmplig ersttare men det tror jag blir svrt.
Martin Timell r vl ledig? Han kommer skert gra programmet mer populrt bland de yngre tittarna.
Citera
2014-02-11, 21:52
Medlem
4N0NYMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjallbo4ever
Med lite insider info kanske man kan skert f loss en del kontanter vid olika njesparker om man kan kalla dom s. Typ. Kolmrdens djurpark. High chaparall. Skara sommarland mm. Mkt kontanter. Lg bevakning. Bra flyktvgar. Grnan liseberg undantaget. Sen som ngn annan sa. Olika hstkapplppningsbanor. Omjligt att veta vad gw syftade p men nyfiken blir man ju.

Sommarland r ju perfekt, skert mycket kontanter och nn sommarjobbare som har hand om dem. Sen tar man Axevalla (ligger ett stenkast ifrn) p vgen hem
Citera
2014-02-11, 22:07
Moderator
v50s avatar
GW hade visst helt fel om domen mot poliskvinnan som talades fr misshandel mot en man hon grep, han hade skrivit p sin lapp att hon skulle bli friknd men hon vart dmd tidigare i veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Ser nu att jag kanske i viss mn missfrstod dig.
Men ja GW r utan tvekan oersttlig.
Jag tvivlar dock p dennes frntrde, det r nog mer ett spel fr gallerierna.
Jag tror vi kommer att se GW ett tag framver.

Ja man fr hoppas att han fortstter, vi lr se i hst om det blir s eller ej.

Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Martin Timell r vl ledig? Han kommer skert gra programmet mer populrt bland de yngre tittarna.

Han passar nog bttre att bygga p hus n som kriminalexpert s det lr aldrig intrffa.
Citera
2014-02-11, 22:17
Medlem
Mnsans avatar
Citat:
GW hade visst helt fel om domen mot poliskvinnan som talades fr misshandel mot en man hon grep, han hade skrivit p sin lapp att hon skulle bli friknd men hon vart dmd tidigare i veckan.

Fel och fel, tingsrtten bedmde saken annorlunda. Det kan nog visa sig s smningom att hovrtten dmer som GW skrev p sin lapp. I hovrtten r det riktiga jurister som r i majoritet, inte massa politiskt tillsatta, halvsovande miffon.
Citera
2014-02-11, 22:22
Medlem
pyttefnaxs avatar
Jag blev besviken ver hans kommentar om hur han sg p parodierna om sig sjlv, jag trodde han roades av dom, nu kommer dom inte vara lika kul att se p lngre.

Citat:
Det var nstan s man tyckte synd om honom, han sg ut att vndas, han gillar nog inte att ha fel. Men han frklarade ju ingende varfr han ansg att hon skulle ha friats, och om hon frias vid ett verklagande kommer han nog vara piggare under ett helt program.
Citera
2014-02-11, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ja trist nr han slutar men man fr hoppas de hittar ngon lmplig ersttare men det tror jag blir svrt.

Det dr knner jag inte till r det i SVT eller ngon annan kanal det ska sndas, har du koll p nr dessa program brjar i s fall?

Serien skall tydligen visar p SVTplay bara nu i vr eller i hst
Citera
2014-02-12, 00:04
Medlem
wizzmans avatar
Citat:

mmm garanterat hon.
Citera
2014-02-12, 00:04
Medlem
Citat:

Ja, det verkar s. Hr r mer info:
http://svenskamord.se/index.php?PHPS...&topic=3549.25

Hon har blivit dmd fr tv mord, genomfrda vid tv olika tillfllen. Ett till och hon hade varit ngot s ovanligt som en kvinnlig seriemrdare. Det str ven i artiklar att hennes frslagenhet varit "unik", d hon lagt ner mda p att frska f bda morden att se ut som sjlvmord (och i frsta fallet inledningsvis lyckades, innan det andra mordet hjlpte till att kasta nytt ljus ver saker och ting). Hon beskrivs av en forskare som "extremt farlig" och som att hon troligen skulle kunna mrda igen.

Vem hade kunnat tro det..? Hon som verkade s snll..? (Som det brukar sgas.) Nu sitter hon inlst och frihetsbervad, och mste vnta p att kunna frverkliga sina framtidsplaner som att t ex hoppa fallskrm.

---

Approp GW s hoppas jag att han fortstter figuera i tv, inom den hr genren, under lng tid framver. Jag tycker ven att hans tmligen unika tv-personlighet skulle frra honom nn form av tv-pris, typ Kristallen.
Citera
2014-02-12, 00:48
Medlem
Har dom haft ngot avsnitt kring styckmordet i bollns?
Citera
2014-02-12, 00:48
Medlem
Nn som vet vem sexbrottslingen/sadisten som nmns skulle vara?
Dom p fredag tror jag hos sa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in