Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-25, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
Troligen envisas GW med att det är en duktig skytt eftersom allt tyder på detta.
Olof Palme blev skjuten i steget på precis rätt ställe och inte chansade på att skjuta på avstånd när han inte behövde.
Lisbeth trodde GM att han träffat eftersom hon gick ned på knä,en orutinerad hade troligen skjutit igen för att vara på den säkra sidan medan GM var säker på att han träffat och prioriterade flykt

Men den rutinerade skytten gjorde isf ett misstag,då hon överlevde.
Citera
2015-02-25, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Men den rutinerade skytten gjorde isf ett misstag,då hon överlevde.
Visst gjorde denne ett misstag; men kom ihåg att skottet var osannolikt nära att vara dödande och att Lisbeth agerade såsom en person med lungträff kan antas göra.
Citera
2015-02-26, 00:16
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
Troligen envisas GW med att det är en duktig skytt eftersom allt tyder på detta.
Olof Palme blev skjuten i steget på precis rätt ställe och inte chansade på att skjuta på avstånd när han inte behövde.
Lisbeth trodde GM att han träffat eftersom hon gick ned på knä, en orutinerad hade troligen skjutit igen för att vara på den säkra sidan medan GM var säker på att han träffat och prioriterade flykt.
Eftersom skytten var orutinerad så chansade han på att han träffat Lisbeth och dödat Palme.
Enligt Flås &Pust så bländades skytten av mynningsflamman och ändå visste skytten att han skjutit ryggraden av Palme, ologikens okrönte mästare har yttrat sig återigen.
Citera
2015-02-26, 02:19
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Leif GW håller ju nästan på somnar i varje avsnitt. Snubben ser totalt väck ut haha Någon som håller med?

Visst är det så, och kryckan är tillbaks - försvann inte den ett tag efter höftoperationen? Han tar ju sig knappt fram - hur fanken klarar han av å hålla på med jakt med tanke på hur dåligt han rör sig? (klarar han ens av att pissa stående utan att stöd av kryckan?)
Citera
2015-02-26, 03:48
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Visst är det så, och kryckan är tillbaks - försvann inte den ett tag efter höftoperationen? Han tar ju sig knappt fram - hur fanken klarar han av å hålla på med jakt med tanke på hur dåligt han rör sig? (klarar han ens av att pissa stående utan att stöd av kryckan?)

Jakt på pass dvs passerar en älg av rätt kön/ålder är en fullständigt normal form av jakt.

Stäng ner tv-kameror.
Citera
2015-02-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Tänk vad många här som kan och vet mer än en professor emeritus i kriminologi som ägnat enormt med tid åt Palme-mordet både genom sitt arbete och på fritiden.

Och ändå har han inget mer att komma med än många här.

Du tror man behöver vara professor för att lyckas med något?

Berätta det för Arkimedes, Gates, Kamprad, Columbus, Edison, Bell, Ericsson, Leonardo Da Vinci och alla andra....

GW:s nya uppslag är MYCKET gammal skåpmat.

Det finns många som från dag-1 undrat över vilka iakttagelser det finns från G:a Stan till Grand.

Det var kul att GW försökte mörka att han var såld på CP ett tag.

Vad GW tjatade om att han INTE får vara ifred på T-banan.

Jag ser "kändisar" på T-banan som ingen bryr sig om en sekund....men GW skulle vara undantaget....99% bryr sig inte....om en tjock och fet gubbe, men med tanke på att han tar upp två platser och flåsar som en skadeskjuten älg så förstår jag att folk glor..
Citera
2015-02-26, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vad har " professorn" lyckas prestera akademiskt under sin tid som just professor?
Han analyser är i klass med valfri Flashbackares, hans självförtroende och narcissism är dock betydligt större.

När skall han ge sin syn på 9 åringen? Vad hände?

Frågar mig detsamma. Vad har han presenterat som ska vara så jävla märkvärdigt?
Citera
2015-02-26, 20:10
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdmiralCanaris
Och ändå har han inget mer att komma med än många här.

Du tror man behöver vara professor för att lyckas med något?

Berätta det för Arkimedes, Gates, Kamprad, Columbus, Edison, Bell, Ericsson, Leonardo Da Vinci och alla andra....

GW:s nya uppslag är MYCKET gammal skåpmat.

Det finns många som från dag-1 undrat över vilka iakttagelser det finns från G:a Stan till Grand.

Det var kul att GW försökte mörka att han var såld på CP ett tag.

Vad GW tjatade om att han INTE får vara ifred på T-banan.

Jag ser "kändisar" på T-banan som ingen bryr sig om en sekund....men GW skulle vara undantaget....99% bryr sig inte....om en tjock och fet gubbe, men med tanke på att han tar upp två platser och flåsar som en skadeskjuten älg så förstår jag att folk glor..
Jag älskar GW:s personlighet. Hur han är som professor vet jag inte. Fortfarande har han betydligt mer insikt i polisarbete än vad många här har. Tappade dock respekten lite när han på allvar tog upp att han hade spöken som lagade bruna bönor medan han sov. Kanske han har blivit snurrig på äldre dar, fast fortfarande en underbar tv-personlighet. Alternativet Jerzy Sarnecki hade inte varit kul att ha i tv-rutan.
Citera
2015-02-26, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det lustiga är att gamle vännen till GW, Jan Guillou, hävdar att professorn tidigare trott
på Pettersson som mördaren.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16067395.ab

Bra inlägg, jag reagerar jämt när GW påstår att han aldrig trott på CP som Palmes baneman.
För som jag kommer ihåg det var GW torsk på CP. Tills resningsansökan avslogs.
Citera
2015-02-26, 20:15
Medlem
Citat:
Jag älskar GW:s personlighet. Hur han är som professor vet jag inte. Fortfarande har han betydligt mer insikt i polisarbete än vad många här har. Tappade dock respekten lite när han på allvar tog upp att han hade spöken som lagade bruna bönor medan han sov. Kanske han har blivit snurrig på äldre dar, fast fortfarande en underbar tv-personlighet. Alternativet Jerzy Sarnecki hade inte varit kul att ha i tv-rutan.

När har GW sagt det? På allvar?
Citera
2015-02-26, 20:18
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdmiralCanaris
När har GW sagt det? På allvar?
Han tog upp det i ett avsnitt av Veckans brott. Han har även skrivit en krönika i Expressen om det:http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/gw-det-spokar-i-mitt-hus/
Citera
2015-02-26, 21:16
Medlem
Lady Tesss avatar
Citat:
Han tog upp det i ett avsnitt av Veckans brott. Han har även skrivit en krönika i Expressen om det:http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/gw-det-spokar-i-mitt-hus/

Inte på allvar utan med glimten i ögat är min tolkning. Han bantar och drömmer om sin favoritmat och skriver en krönika om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in