GW visade med all önskvärd tydlighet att han inte har mycket till övers för Camilla Läckberg.
Klockrent också att den enda av de filmatiseringar av hans böcker som han tyckte var riktigt bra var den där han själv också fick skriva manus.
Det är en sanning med modifikation. Han och Widerberg skrev tillsammans och de hade lite svårt att samarbeta under arbetet. Det var en liten krock med Widerberg som aldrig hade någon ordning på saker och ting och GW som arbetar mer strukturerat. Widerberg gillade inte riktigt att använda manus. Hans manus brukade mer bestå av ett utvecklat synopsis.
Det står rätt mycket om filmen i Mårten Blomkvists Widerbergbiografi. Det är kul att det är GW som ger titeln till den boken. I boken beskriver GW Widerberg som "höggradigt jävla excentrisk" och det tog Blomkvist till boktitel.
GW visade med all önskvärd tydlighet att han inte har mycket till övers för Camilla Läckberg.
Klockrent också att den enda av de filmatiseringar av hans böcker som han tyckte var riktigt bra var den där han själv också fick skriva manus.
Haha, så skön!
Det påminer om historien jag hört om Steven Seagal där han kommer ut ur sin trailer iförd morgonrock på en filminspelning och springer in i Rob Schneider.
-Jag har nyss läst världens bästa filmmanus!
-Jaså, vem har skrivit det?
-Det har jag gjort.
Senast redigerad av teddyB_VBG 2012-12-18 kl. 22:12.
Var skulle mannen fått stenarna ifrån? Båten låg svaj förtöjd 50m från land och det finns sällan/aldrig 6kg sten ombord i en segelbåt. Nej att det skulle vara något självmord verkar ytterst osannolikt och det borde ju GW insett.
Var skulle mannen fått stenarna ifrån? Båten låg svaj förtöjd 50m från land och det finns sällan/aldrig 6kg sten ombord i en segelbåt. Nej att det skulle vara något självmord verkar ytterst osannolikt och det borde ju GW insett.
Välkommen till Flashback!
Det du säger är så självklart att det är säkert utrett att det fanns tillgång till stenar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!