Haha ja det rder det ju inga tvivel om men hans frkrlek fr att hela tiden dra upp det spder ju p mngas nyfikenhet. Han r ju tydlig med att vilja distansera sig frn dom som han ju numera i kraft av sin plnbok tillhr.
Exakt!
Vi r verens, och drmed avslutas den delen av diskussionen fr min del.
Leif GW Persson utfster en miljon kronor fr olst dubbelmord
Den 19 oktober 2004 klockan 07.48 angriper den oknde mrdaren ttarige Mohammed Ammouri med kniv p sgatan i Linkping. 56-riga Anna-Lena Svenson passerar platsen och blir genast attackerad av grningsmannen, som sedan frsvinner. Det brutala dubbelmordet har hittills kostat nra 30 miljoner kronor i utredningskostnader och har gckat polisen, media, allmnheten och inte minst polisprofessor Leif GW Persson.
Leif GW Persson utfster en miljon kronor fr olst dubbelmord
Den 19 oktober 2004 klockan 07.48 angriper den oknde mrdaren ttarige Mohammed Ammouri med kniv p sgatan i Linkping. 56-riga Anna-Lena Svenson passerar platsen och blir genast attackerad av grningsmannen, som sedan frsvinner. Det brutala dubbelmordet har hittills kostat nra 30 miljoner kronor i utredningskostnader och har gckat polisen, media, allmnheten och inte minst polisprofessor Leif GW Persson.
Ja han verkar vilja lsa fallet. Beskrivning av GM antyder nordeuropeiskt utseende. Mordet har tagits upp i Veckans brott, kommer inte ihg vilken ssong, men d fick jag uppfattningen om att det rrde sig om en person relaterad till pojken som enligt GW skulle vara GM. Det faktum att anhriga och andra enligt GW inte varit "jtteaktiva" i kontakten med polisen implicerar att det r ngot i hans nrhet alternativt att hans nrhet vet/har knnedom om vem GM kan tnkas vara.
Det brjar som man trodde, utlnning som just "live" mrdar sin sambo och en svensk ringer in brottet till s.o.s
Underbara de dr svartsjuka utlnningarna kanske dags fr en enkelresa hem med gratis avstigning p 30meters hjd utan fallskrm i sitt riktiga hemland
GM har ett ngot svrplacerat utlndsktklingande efternamn men ett svenskt frnamn. Uppgifter i trden om mordet tyder p att han bott i Sverige i tminstone 25 r. BO hade svenskt fr- och efternamn.
Edit: Han har enligt uppgift rtter i forna Jugoslavien men r uppvxt i sknska Hllviken.
Senast redigerad av shoreditch 2012-10-23 kl. 21:37.
Frsta gngen jag sett att den gode GW inte hade koll p juridiken. I frga Leif avsnittet kommer frgan upp om man fr ingripa mot ngon som cyklar mot rtt? Ett sk envarsgrip. Ls p hr Leif tills nsta gng: http://sv.wikipedia.org/wiki/Envarsgripande
Fr han inte frgorna ifrvg? Tydligen inte. Eller frsker han bygga upp sin dmjuka image.
Oj s ltt att mnga mn nu bedms som farliga efter detta inslag om mn som ddar sina ex eller fruar. Kan tnka mig mnga som har ovnner eller folk de inte vill ha med att gra som nu kommer tro att en man som ngon kvinna r med r som de mn de talade om ikvll.
S otroligt ltt att svartmla och som mnniskor gr vi oss ltt en bild av folk fast vi aldrig r med och ser hur det verkligen r. Har man en person man vill hmnas p ska man se kvllens avsnitt och sen ltsas som om man r rdd att hans kvinna inte har det bra. Kontakta socialen och sen bara fabricera saker.
Jag frstod pltsligt under kvllens avsnitt varfr s mnga felaktigt anklagas fr saker och vilka mekanismer som ligger bakom. Varje man skulle kunna mlas upp som de mlade upp mnnen i kvllens avsnitt. Knns lite otckt i dessa tider med skitprat bakom ryggen och hur vrjer en man sig emot det och visar motsatsen?
Kan han ju inte fr d brjar ju klockorna verkligen att ringa. Snacka om krd.
Han verkade inte ha helt hundra koll p den svenska kriminalhistorien heller. Han pstod att Tore Hedin r den i Sverige som mrdat flest personer. Hedin mrdade totalt 10 personer, medan Anders Hansson 1979 dmdes fr 11 mord och 16 mordfrsk. Trden om Hansson. https://www.flashback.org/t642973
Strde mig oerhrt p att mrdaren i Malm som hade ihjl sin fru/sambo med kniv infr barnen kallades "Peter". Det var ju en jugge s d kunde de kallat honom "Dragan" eller "Nicola" eller nt annat blattenamn. Det sken igenom lite fr mycket PK i det fallet.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!