2012-10-19, 15:02
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
Vilket möte det blir i Skavlan i kväll mellan Leif och YOHIO (http://www.youtube.com/watch?v=3nvXbObKIuQ).
Är GW med i kväll? I så fall är det ju givet och se på skvalan .
Citera
2012-10-19, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Är lite småkär i Camilla, tycker hon passar alldeles utmärkt som bollplank och verkar gilla att utsätta sig för "fara" (nåja), förmedlar en spänning när hon intervjuade TQ och den tatuerade ex-brottslingen t.ex. Tyckte också tatueringsinslaget var intressant med de gamla sjuttitalstatueringarna.

Jag ogillade henne starkt i början av serien, tyckte hon var dryg och ofta avbröt GW och så (som verkade irritera sig på henne). Men jag måste säga att det har blivit mycket bättre med tiden, nu tycker jag att hon passar jättebra som motpol till den sävliga GW och vet för det mesta när och vad hon ska säga för att få honom att prata. De har en bra dynamik helt enkelt!
Citera
2012-10-21, 01:57
Medlem
konanes avatar
Haha, schysst tatuering
Citera
2012-10-21, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SergioTacchini
Sedan har han säkert tvingats umgås med överklass som med en drink i handen frågat honom om motivet bakom det ena mordet efter det andra och då blev det för mycket.
.

Nu tolkar du det nog en aning för bokstavligt.
Citera
2012-10-21, 03:46
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Ja, faktiskt. Jag är en stor GW-älskare men har problem med det där med att motivet är ett njutningsmedel för överklassen eftersom man rimligen begår ett brott med ett motiv.
Jag tror han menar det mera som en kritik mot deckarromaner, jämfört med "hederligt" polisarbete.
Givetvis finns det ett motiv i den bemärkelsen att ytterst få går och mördar nån utan anledning.
Men man får nog inte glömma att mkt av GW:s arbete handlar om statistik, inte att fjanta runt med ett förstoringsglas och en "Sherlockmössa", och då är det naturligt att leta i den närmsta kretsen först, eftersom det stämmer väl överens med statistiken.
Det mesta som händer från brott till fällande dom, skulle nog inte ens GW kunna göra till underhållning?

//Crimson
Citera
2012-10-21, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Jag tror han menar det mera som en kritik mot deckarromaner, jämfört med "hederligt" polisarbete.
Givetvis finns det ett motiv i den bemärkelsen att ytterst få går och mördar nån utan anledning.
Men man får nog inte glömma att mkt av GW:s arbete handlar om statistik, inte att fjanta runt med ett förstoringsglas och en "Sherlockmössa", och då är det naturligt att leta i den närmsta kretsen först, eftersom det stämmer väl överens med statistiken.
Det mesta som händer från brott till fällande dom, skulle nog inte ens GW kunna göra till underhållning?

Då han förklarar vad han menar så säger han att endera är det så självklart att man inte behöver lägga ned tid på något motiv. T.ex. att man slår ihjäl hustru eller att det är hämnd. Eller också är motivet så skruvat så att ingen normal människa kan förstå det, dvs. det är en galning.
Senast redigerad av SplitVison 2012-10-21 kl. 11:00.
Citera
2012-10-21, 13:39
Medlem
Bra säsonginledning, tyvärr verkar GW inte vara så där väldans kry, hoppas det inte är nåt allvarligare på gång.
Citera
2012-10-22, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Nu tolkar du det nog en aning för bokstavligt.
Kanske, men det är mer troligt att det är så eftersom du inte presenterar ett alternativ. Han ser ju att vilja spy när han tar ordet överklass i sin mun.
Citera
2012-10-22, 01:58
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Kanske, men det är mer troligt att det är så eftersom du inte presenterar ett alternativ. Han ser ju att vilja spy när han tar ordet överklass i sin mun.

GW har gjort en ordentlig klassresa.
Där har du svaret.
Både implicit och explicit.

//Crimson
Citera
2012-10-22, 02:05
Medlem
Citat:
GW har gjort en ordentlig klassresa.
Där har du svaret.
Både implicit och explicit.

//Crimson
Jo men en klassresa innefattar ju fler klasser än överklassen. Man kan debattera detta och varför han känner så men hans aversion mot överklassen är ju uppenbar. Jag tror han bara är trött på vissa personer och sammanhang där hans kunskap gjorts till en trevlig liten sak att förtära till kaffet.

Kanske har han sig själv att skylla då han är en mys-farbror utan dess like som inbjuder till att göra allvarliga saker till något nästan komiskt och underhållande. Man kan jämföra med Beck-filmerna som tar upp allvarliga brott men där folk sitter och ler och skrattar åt den lustiga grannen och det blir vad de minns mest från filmen.
Senast redigerad av SergioTacchini 2012-10-22 kl. 02:10.
Citera
2012-10-22, 02:25
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Jo men en klassresa innefattar ju fler klasser än överklassen. Man kan debattera detta och varför han känner så men hans aversion mot överklassen är ju uppenbar. Jag tror han bara är trött på vissa personer och sammanhang där hans kunskap gjorts till en trevlig liten sak att förtära till kaffet.

Kanske har han sig själv att skylla då han är en mys-farbror utan dess like som inbjuder till att göra allvarliga saker till något nästan komiskt och underhållande. Man kan jämföra med Beck-filmerna som tar upp allvarliga brott men där folk sitter och ler och skrattar åt den lustiga grannen och det blir vad de minns mest från filmen.

Som jag sa:
Det finns en viss implicitet i hela påståendet, en passiv aggressivitet, något som inbjuder till spekulationer för den som vill leka "hobbypsykolog".

//Crimson
Citera
2012-10-22, 02:34
Medlem
Citat:
Som jag sa:
Det finns en viss implicitet i hela påståendet, en passiv aggressivitet, något som inbjuder till spekulationer för den som vill leka "hobbypsykolog".

//Crimson
Haha ja det råder det ju inga tvivel om men hans förkärlek för att hela tiden dra upp det späder ju på mångas nyfikenhet. Han är ju tydlig med att vilja distansera sig från dom som han ju numera i kraft av sin plånbok tillhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in