2011-11-18, 20:41
Medlem
Frijss avatar
Jag har verkligen lust att köpa en Cohiba 1966 Limited Edition. Den släpptes nyss som en utgåva för Cohiba som är 45 år gammalt nu. En otroligt sexig låda som har en väldigt trevlig design. Ser ut att vara en ganska robust cigarr. Synd att lådan ska vara så dyr. Någon som har provat den här cigarren?
Citera
2011-11-18, 23:05
Medlem
ZlatanManias avatar
Cigarrer är väl ganska överskattade ändå? Att sitta och göra munbloss är ju inte najs? Sen tar det ju hur lång tid som helst att röka upp dom.. Fast iofs så har jag ju bara rökt cigarrer för 80 kronor som dyrast. Är det verkligen värt att lägga ner typ en femhundring för en cigarr?
Citera
2011-11-19, 08:40
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Cigarrer är väl ganska överskattade ändå? Att sitta och göra munbloss är ju inte najs? Sen tar det ju hur lång tid som helst att röka upp dom.. Fast iofs så har jag ju bara rökt cigarrer för 80 kronor som dyrast. Är det verkligen värt att lägga ner typ en femhundring för en cigarr?

Nej kanske inte om du inte rök massor av medelmåttiga till finare och vet vad du vill ha och är villig att betala det.
Annars finns det fina dominikanska tex. eller några få goda kubanska för 100-150kr som är väl investerade pengari i mitt tycke.
Citera
2011-11-19, 23:31
Medlem
Citat:
Om cigarrer är överskattade eller ej beror naturligtvis enormt mycket på vilken cigarr det är, vad man har betalat för den samt om man har kunskapen och förutsättningarna att njuta av den.

Man puffar inte cigarr för att få i sig nikotin utan för att få en doft- och smakupplevelse så varför skulle inte just munbloss vara det enda rätta? De flesta låter röken uppehålla sig en stund i munhålan, blåser ut lite genom näsan, blåser ut röken långsamt och njuter av aromen en extra gång via den passiva rökningen. Det är inte fråga om den sortens snabba munbloss som ickerökare gör på cigaretter när de vill se tuffa ut.

Enligt min mening är det absolut inte värt att lägga 500 kr på en cigarr men det behöver man ju inte heller! Det finns massor av goda cigarrer i spannet 50-150 kr st om man vet var man ska handla (på Internet!).
Citera
2011-11-22, 17:23
Medlem
Chestbrahs avatar
Citat:

Jag vill bara tillägga att om det är så här du ser på cigarrer så är det helt enkelt ingenting för dig.
Citera
2011-12-07, 20:34
Medlem
hejaklacksledares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frijs
Jag har verkligen lust att köpa en Cohiba 1966 Limited Edition. Den släpptes nyss som en utgåva för Cohiba som är 45 år gammalt nu. En otroligt sexig låda som har en väldigt trevlig design. Ser ut att vara en ganska robust cigarr. Synd att lådan ska vara så dyr. Någon som har provat den här cigarren?

Som sagt är den väldigt dyr och så pass ny att jag inte tror att många svenskar har provat den. Jag har dock läst lite omdömen och de verkar vara ganska ojämna. Vissa ger den 98/100 i betyg och andra ratar den fullständigt.

Här finns en länk till en video review samt andra omdömen. Defenitivt inget jag skulle satsa på om ett par tusen plötsligt blev insatt på mitt konto.
Citera
2011-12-10, 20:14
Medlem
Frijss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejaklacksledare
Som sagt är den väldigt dyr och så pass ny att jag inte tror att många svenskar har provat den. Jag har dock läst lite omdömen och de verkar vara ganska ojämna. Vissa ger den 98/100 i betyg och andra ratar den fullständigt.

Här finns en länk till en video review samt andra omdömen. Defenitivt inget jag skulle satsa på om ett par tusen plötsligt blev insatt på mitt konto.

Sant. Cigarren blir säkert bättre med åldern, och om några år kanske priset har sänkts och även smaken kanske har blivit mer full och komplex, det återstår att se.
Citera
2011-12-12, 04:27
Medlem
Det blir min sista cigarr jag någonsin kommer röka vid nyår. Sen blir det inga mer cigarrer i mitt liv.

Några förslag? Favoriter är Montecristo nr 4/petit tubos samt H.Upmann Coronas Major. Kan tänka mig gå en hyfsad bit över dessa nu när allt ska läggas ner.
Citera
2011-12-13, 21:39
Medlem
Frijss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Det blir min sista cigarr jag någonsin kommer röka vid nyår. Sen blir det inga mer cigarrer i mitt liv.

Några förslag? Favoriter är Montecristo nr 4/petit tubos samt H.Upmann Coronas Major. Kan tänka mig gå en hyfsad bit över dessa nu när allt ska läggas ner.

Skulle rekommendera Vega Robaina Don Alejandro: http://www.cigars-review.org/Vegas-R...-Alejandro.htm Den här cigarren är ganska rejäl, 194 mm lång, ring 49.

Eller kanske min favorit Cohiba Corona Especiales: http://www.cigars-review.org/Cohiba-...Especiales.htm
Citera
2011-12-16, 05:30
Medlem
HugSeals avatar
Ni som beställer online. Finns det något ställe i USA(med deras utbud iallafall) som skickar till sverige? Gärna med kreativ paketmärkning.

Och en fråga till. Tänkte bygga mig en plastidor för förvaring till att börja med. Har koll på hygrometer och vätskebuffert. Men om någon här har en, har ni någon spansk cedar i den och var hittar man isåfall det?
Citera
2011-12-16, 07:57
Medlem
franciscuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugSeal
Men om någon här har en, har ni någon spansk cedar i den och var hittar man isåfall det?

Det brukar följa med små platta bittar i en del cigarrlådor, dom kan du ju alltid lägga ner i lådan när cigarrerna är slut!
Citera
2011-12-17, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugSeal
...Men om någon här har en, har ni någon spansk cedar i den och var hittar man isåfall det?
Jag har aldrig hört talas om att någon klätt insidan av en plastidor med spansk ceder, det förtar ju liksom det enkla med en plastidor.

Hur som helst så är det inget du behöver men om du gärna vill ha en stark cederkaraktär eller om du tänkte utnyttja cederns egenskaper som fuktbuffert så går det att beställa från Tyskland och USA.

Hittade ingen bra sajt inom EU direkt med sök på "Cedrela Odorata spanish cedar" så hittar du nog någon återförsäljare till slut. Här är en lista över 197 ställen i USA som har eller har haft denna sorts trä i lager: http://www.woodfinder.com/search.php?search=Spanish Cedar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in