2010-07-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seann
Har rökt cigariller och cigarrer flera gånger men inte känt av någon smak förutom bränd? smak och tungan känns lite konstig som om man dricker för varmt kaffe och bränner bort skinnet på tungan :S ?
Visst blir man mer van efter ett tag, och man blir även bättre på att urskilja de olika smakerna med tiden, men jag tycker det låter som om du puffat för kraftigt och/eller har rökt för torra cigarrer alternativt även rökt onödigt långt ner på cigarren/cigarillen vid dina försök.
Citera
2010-07-24, 19:16
Medlem
Skulle ni rekomendera H.Upmann Coronas Major som en bra instegs/nybörjar cigarr? Har nämligen blivit tipsad om den. Enligt denne herre skulle den vara ganska så mild.
Citera
2010-08-10, 20:10
Medlem
Tar dom mer betalt över disk än vad dom gör på nätet? t.ex cigarrummet. annars har dom ena riktiga tattareförsäljare
Citera
2010-08-10, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luddeman9
Tar dom mer betalt över disk än vad dom gör på nätet? t.ex cigarrummet. annars har dom ena riktiga tattareförsäljare
Jag tror inte skillnaden är stor men det är väl annars det vanliga att priserna är lägre på nätet, även hos företag som även säljer över disk. Vad menar du?
Citera
2010-08-10, 20:31
Medlem
jag tror jag räknade fel nu när jag kollat och tänkt efter, men för 2 cigarrer tog dom nästan 40 kronor för mycket om det nu var så.
blev en montecristo edmundo petit, va tycker ni om den?
Citera
2010-08-10, 21:26
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
Skulle ni rekomendera H.Upmann Coronas Major som en bra instegs/nybörjar cigarr? Har nämligen blivit tipsad om den. Enligt denne herre skulle den vara ganska så mild.

Jag är nybliven ciggarrökare och har blivit tipsad och samma och kan rekommendera den, å andra sidan har jag inte så många andra att jämföra med men den är nice.
Citera
2010-08-18, 14:25
Medlem
the_fishs avatar
Jag undrar ifall någon på FB har någon erfarenhet gällande "Flor de Selva Petit Cigares". Det är en cigarill jag blivit rekommenderad, men tänkte höra mig för här också. "Cigarrtråden" på FB känns trovärdig då många som skriver där verkar veta vad det snackar om =)
Citera
2010-08-18, 18:36
Medlem
hejaklacksledares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luddeman9
jag tror jag räknade fel nu när jag kollat och tänkt efter, men för 2 cigarrer tog dom nästan 40 kronor för mycket om det nu var så.
blev en montecristo edmundo petit, va tycker ni om den?

Jag har smakat edmundo, alltså den större garren och den var fin! Huruvida lillebror och storebror smakar likadant vill jag dock låta vara osagt.
Citera
2010-08-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_fish
Jag undrar ifall någon på FB har någon erfarenhet gällande "Flor de Selva Petit Cigares". Det är en cigarill jag blivit rekommenderad, men tänkte höra mig för här också...
Flor De Selva gör milda men goda cigarrer så jag kan rekommendera dem rent generellt. Dock är inte cigariller min grej, tycker att de flesta ickekubanska cigariller antingen blir för platta eller för vassa i smaken.
Citera
2010-08-19, 01:36
Medlem
the_fishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Flor De Selva gör milda men goda cigarrer så jag kan rekommendera dem rent generellt. Dock är inte cigariller min grej, tycker att de flesta ickekubanska cigariller antingen blir för platta eller för vassa i smaken.

Okej, så förstår jag dig rätt bör cigariller, enligt din smak, vara just från Kuba. Får lov att prova de jag blivit rekommenderade ändå, tror jag. Tack för snabbt svar trots allt. Jag lär återvända hit framöver för att utvidga mina kunskaper och få fler rekommendationer gällande detta ämne
Citera
2010-08-29, 02:44
Medlem
Kontrapunktens avatar
Någon som kan rekommendera en cigarr med relativt lite nikotin? Avskyr den absurda mängden nikotin som återfinns i vissa cigarrer.
Citera
2010-08-29, 12:59
Medlem
Just inhandlat mina första Cigarrer. Vad säger folket om dessa :

1 Romeo y Julieta Cedro Deluxe No.2 (E) 5.50 x 44
1 Romeo y Julieta Reserve Maduro No.4 (M) 5.00 x 44
1 Onyx Reserve No.4 (M) 5.00 x 44
1 H. Upmann Special Seleccion New Yorker (E) 5.62 x 42
1 Montecristo Afrique Machame (E) 5.00 x 44
1 Montecristo Half Corona (N) 4.25 x 42
1 Don Diego Privada No. 4 (N) 5.62 x 42
Citera