Citat:
Ursprungligen postat av
Killer-queen
Även
Kind Cigars är svensk distributör, främst kubaner. Kanske inte billigast, men det går inte att ta miste på ägarens engagemang och kärlek till cigarrerna. Vill man ha personlig service är det här ett bra alternativ.
Sedan finns även
cigarrummet på Stureplan i Stockholm. De har några märken som inte är lika vanligt förekommande och en pålitlig service. Jag har intrycket av att de fokuserar på producenter utanför kuba.
som jag fattar det så är edizeus egentligen ute efter grossister, eftersom han själv vill sälja garrar i sin butik, dvs bli en återförsäljare?
på rak arm så är ju habanos nordic ett av ställena man kan vända sig till.
jag vet inte om kind cigars och cigarrummet säljer via ÅF, eller om de importerar för eget "direktsälj" så att säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
TouchOfRed
Låt oss säga att jag blir torsk på cigarrer. Bör jag köpa en Humidor direkt och ha cigarrerna i?
Lär väl köpa en i taget från olika tillverkare (säger man tillverkare?) och testa mig fram.
Så kommer nog ta ett bra tag att få ihop en samling med cigarrer.
Tack på förhand !
visst kan du köpa påsar och köpa enstaka och röka upp inom en snar framtid.
men blir du genuint intresserad så är det mycket vettigt att köpa en humidor, du kan köpa en mindre som rymmer 40-50st, de är inte så dyra. så kan du köpa lite olika och pröva dig fram.
40-50 kanske låter mycket, men eftersom man brukar måtta detta efter mindre storlekar så är typ 20-30st mer realistiskt att man får i och det är ju absolut inget svårt att köpa på sig. det är även en tumregel som har påpekats flera gången i tråden, köp ALLTID större än vad du tror, för du kommer garanterar att växa ur din humidor fortare än vad du tror.