2014-01-18, 22:03
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
en lite lustig fråga kanske.

jag har en större mustasch och röken sätter sig naturligtvis i denna och går ju inte direkt ur.
så till slut blir det lite besvärande och man tar en dusch, men är det något som är bättre att tvätta med för att får ur "stanken"?

Hahaha! Jag dör så roligt!

Jag har också mustasch och tvättar den med tvål och vatten. Skölj ordentligt med kranvatten, annars doftar man tvål.
Citera
2014-01-19, 10:56
Medlem
Citat:
en lite lustig fråga kanske.

jag har en större mustasch och röken sätter sig naturligtvis i denna och går ju inte direkt ur.
så till slut blir det lite besvärande och man tar en dusch, men är det något som är bättre att tvätta med för att får ur "stanken"?

Haha! Jag har också mustasch men har inte märkt av att den börjar lukta. Men jag vet att Gents.se säljer någon form av "skäggvatten" som finns både med doft och utan, den ska dessutom ge lite mera glans!

Fråga till någon: Vilka svenska distributörer av cigarrer finns det? Har lite tankar på att ställa en humidor i butiken för att kunna erbjuda några bättre cigarrer än de man hittar på mackar och spelbutiker.

EDIT: Länk till skäggvatten: http://www.gents.se/taylor-of-old-bo...ntine-lavender
Senast redigerad av edizeus 2014-01-19 kl. 11:01.
Citera
2014-01-19, 13:44
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Hahaha! Jag dör så roligt!

Jag har också mustasch och tvättar den med tvål och vatten. Skölj ordentligt med kranvatten, annars doftar man tvål.
men jag gjorde ju en skämsgubbe!
Citat:
Ursprungligen postat av edizeus
Haha! Jag har också mustasch men har inte märkt av att den börjar lukta. Men jag vet att Gents.se säljer någon form av "skäggvatten" som finns både med doft och utan, den ska dessutom ge lite mera glans!

Fråga till någon: Vilka svenska distributörer av cigarrer finns det? Har lite tankar på att ställa en humidor i butiken för att kunna erbjuda några bättre cigarrer än de man hittar på mackar och spelbutiker.

EDIT: Länk till skäggvatten: http://www.gents.se/taylor-of-old-bo...ntine-lavender
grejen är väl den att jag har en väldigt stor mustasch och sitter man och bolmar ordentligt och låter röken "rinna" ut ur munnen så går den ju genom mustaschen, föredrar att göra så än att blåsa ut den.
ja, det är lite retard, men det är en skön känsla och då vill lukten gärna sätta sig och sitter även rätt bra fast man tvättar.

men skäggvattnet där verkar inte så tokigt, får kolla på det.

jag pratade med jakob på cigarrlagret om detta när jag besökte hans butik i slutet på förra året, han handlade typ av 3 större grossister, habanos som då är ett helägt dotterblag samt två andra, vi kom tyvärr inte så långt i den diskussionen gällande namnen på de två andra.
http://www.habanosnordic.se/

för övrigt har du ju scandinavian tobacco, en av världens största med säte i danmark.
http://www.st-group.com/
Citera
2014-01-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edizeus

Habanos som sagt, eller Habanos nordic är väl störst,

Sen finns ju Brobergs
Brobergs.se

Mycket trevliga och hjälpsamma
Citera
2014-01-20, 19:35
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
jag pratade med jakob på cigarrlagret om detta när jag besökte hans butik i slutet på förra året, han handlade typ av 3 större grossister, habanos som då är ett helägt dotterblag samt två andra, vi kom tyvärr inte så långt i den diskussionen gällande namnen på de två andra.
http://www.habanosnordic.se/

för övrigt har du ju scandinavian tobacco, en av världens största med säte i danmark.
http://www.st-group.com/

Även Kind Cigars är svensk distributör, främst kubaner. Kanske inte billigast, men det går inte att ta miste på ägarens engagemang och kärlek till cigarrerna. Vill man ha personlig service är det här ett bra alternativ.

Sedan finns även cigarrummet på Stureplan i Stockholm. De har några märken som inte är lika vanligt förekommande och en pålitlig service. Jag har intrycket av att de fokuserar på producenter utanför kuba.
Citera
2014-01-20, 19:50
Medlem
Låt oss säga att jag blir torsk på cigarrer. Bör jag köpa en Humidor direkt och ha cigarrerna i?
Lär väl köpa en i taget från olika tillverkare (säger man tillverkare?) och testa mig fram.
Så kommer nog ta ett bra tag att få ihop en samling med cigarrer.
Tack på förhand !
Citera
2014-01-20, 22:40
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Även Kind Cigars är svensk distributör, främst kubaner. Kanske inte billigast, men det går inte att ta miste på ägarens engagemang och kärlek till cigarrerna. Vill man ha personlig service är det här ett bra alternativ.

Sedan finns även cigarrummet på Stureplan i Stockholm. De har några märken som inte är lika vanligt förekommande och en pålitlig service. Jag har intrycket av att de fokuserar på producenter utanför kuba.
som jag fattar det så är edizeus egentligen ute efter grossister, eftersom han själv vill sälja garrar i sin butik, dvs bli en återförsäljare?

på rak arm så är ju habanos nordic ett av ställena man kan vända sig till.
jag vet inte om kind cigars och cigarrummet säljer via ÅF, eller om de importerar för eget "direktsälj" så att säga.
Citat:
Ursprungligen postat av TouchOfRed
Låt oss säga att jag blir torsk på cigarrer. Bör jag köpa en Humidor direkt och ha cigarrerna i?
Lär väl köpa en i taget från olika tillverkare (säger man tillverkare?) och testa mig fram.
Tack på förhand !
visst kan du köpa påsar och köpa enstaka och röka upp inom en snar framtid.
men blir du genuint intresserad så är det mycket vettigt att köpa en humidor, du kan köpa en mindre som rymmer 40-50st, de är inte så dyra. så kan du köpa lite olika och pröva dig fram.

40-50 kanske låter mycket, men eftersom man brukar måtta detta efter mindre storlekar så är typ 20-30st mer realistiskt att man får i och det är ju absolut inget svårt att köpa på sig. det är även en tumregel som har påpekats flera gången i tråden, köp ALLTID större än vad du tror, för du kommer garanterar att växa ur din humidor fortare än vad du tror.
Senast redigerad av brutefish 2014-01-20 kl. 22:43.
Citera
2014-01-20, 22:58
Medlem
jamescarters avatar
Citat:
Tack på förhand !

Det beror ju helt på, bor du 200m från cigarrbutiken kanske det är en onödig utgift i början, annars så är det väldigt bra att ha om man gillar cigarrer och det finns väldigt prisvärda humidorer för ett par hundralappar. Personligen föredrar jag att köpa 2 av varje producent för dem kan skilja mycket i smak beroende på om man bara har en dryck till eller om man ätit precis innan, och efter det har jag lite avgjort vilka som är mina favoriter.

Självklart tar det sin tid och det blir ju inte bättre av att man är där och nallar hela tiden på dem men till en start skulle jag nog rekommendera att du väljer de bredare märkenas lite mindre billigare cigarrer just för att testa på.

Lycka till Mvh JC
Citera
2014-01-21, 11:23
Medlem
Citat:
Tack på förhand !

Som ovan nämnt går det bra att köpa en humidor, det är inte så dyrt men det krävs infuktning och lite kärlek. Nu på vintern krävs det lite mer tålamod då luften är så torr.

Jag föreslår det billigaste alternativet om man bara vill prova! Gör en plastidor
En vanlig plastback, finns på Jula, Rusta, Clas Ohlson eller liknande affär. Den ska kunna förslutas, dvs typ handtag som trycker fast locket så att de blir lufttätt.
Sen köper man hygrometer och fuktare, absolut billigaste alternativet och finner man att det inte var något att ha så har man en termometer/hygrometer och en plastback att använda.
Citera
2014-01-21, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexad
Som ovan nämnt går det bra att köpa en humidor, det är inte så dyrt men det krävs infuktning och lite kärlek. Nu på vintern krävs det lite mer tålamod då luften är så torr.

Jag föreslår det billigaste alternativet om man bara vill prova! Gör en plastidor
En vanlig plastback, finns på Jula, Rusta, Clas Ohlson eller liknande affär. Den ska kunna förslutas, dvs typ handtag som trycker fast locket så att de blir lufttätt.
Sen köper man hygrometer och fuktare, absolut billigaste alternativet och finner man att det inte var något att ha så har man en termometer/hygrometer och en plastback att använda.
Håller med!

Vill man göra det ännu enklare beställer du humibeads för 65 % RH och skippar hygrometern. Om beadsen fuktas på korrekt sätt kan det inte bli fel. Beads köpes enklast hos Kind Cigars och den lilla tuben räcker gott till alla mindre plastlådor, alltså max stora som en A4 i bottenarea och inte högre än typ 10 cm. Till större lådor hade jag valt två tuber och till lådor som man får plats med hela cigarrlådor i hade jag valt beads i lösvikt eller flera större tuber.
Citera
2014-01-21, 20:27
Medlem
Citat:
som jag fattar det så är edizeus egentligen ute efter grossister, eftersom han själv vill sälja garrar i sin butik, dvs bli en återförsäljare?

på rak arm så är ju habanos nordic ett av ställena man kan vända sig till.
jag vet inte om kind cigars och cigarrummet säljer via ÅF, eller om de importerar för eget "direktsälj" så att säga.

Det stämmer bra det. Har handlat privat av både Kind Cigars (bäst) och Cigarrummet men är nu ute efter att sälja lite själv som sagt. Ska kontakta Habanos Nordic och se vad de har att erbjuda.
Citera
2014-01-21, 20:50
Medlem
Hur lång tid brukar det ta att få varorna från Cigarrlagret.nu?
Beställde i fredags och står 'under behandling' fortfarande.

Tack för svaren på min förra post uppskattas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in