Provade Romeo y Julieta: Romeo No. 2 (Havana, Cuba) ikväll.
Det var typ nollgradigt ute så jag kunde inte riktigt njuta av den fullt ut. Jag vet...det är lite slöseri med cigarr kanske att sitta ute. Men men...
Ciggaren har ett fint utseende och luktar lantställe (hage, häst etc). Mysig lukt.
När man känner på cigarren så känns den jämn och bra. Kanske någon hård yta på nåt mindre ställe dock inge man reagerar över direkt.
Snoppade av den och drog lite luft igenom den för att testa draget. Jag tyckte att draget kändes rätt så lätt. Kommer inte riktigt ihåg om den avgav någon smak i munen direkt.
Cigarren brann rätt så jämt. Tabbade mig lite genom att låta den ligga i tuben lite för länge, kan vara därför den brann lite ojämnt?.
Den har en mild smak och är behaglig att ha och göra med. Tycktes mig känna lite jordnöt? och en sötare smak stundtals.
Man kan väl beskriva denna cigarr som en trevlig upplevelse som brinner långsamt. Tog en bra stund innan asktornet föll av cigarren. Helt klar en cigarr som jag tycker ni ska testa om ni inte redan gjort det
.
Tyvärr så var jag utomhus och frös om händer. Detta drog helt klart ned på upplevelsen
En kvart innan hade jag druckit kaffe och lite brandy kan jag nämna
Tack för mig.