2014-10-22, 09:39
Medlem
Finns en annan Montecristo som är ganska liten till formatet, tror att det är no1,3 eller fem. Minns ej
Dock en rätt bra upplevelse. Sin lilla storlek till trots så är det lite fjong i den.

Annars är Uppmanns half coronas riktigt bra konstruerade men jag har personligen lite svårt för H.Uppmanns blend generellt sett. Har dock bara rökt ur magnum-serien utöver half coronan.

För 30-50min rökning så är annars löst matade robustos ganska bra. Dock tycker jag att de bör få ligga något år för att bli mer lättrökta.
Citera
2014-10-22, 11:20
Medlem
Thunderaces avatar
No1 är stor. No 5 är en liten rackare, ca 8 cm (ungefär)
Citera
2014-10-25, 09:49
Medlem
Feadogs avatar
Har nu lagt en beställning på en massa gott för att fylla upp humidoren. Har smakat de flesta tidigare men inte alla. För vissa litar jag helt enkelt på recenssioner från inbitna aficionados. Ser oerhört mycket fram emot att ta leverans av dessa, förhoppningsvis under kommande vecka: Flor de Copan Belicoso, H. Upmann Magnum 50, My Father no. 6, Romeo y. Julieta Churchills, Cohiba Robustos, Bolivar Royal Coronas, Drew Estate MUWAT 5x60, Arturo Fuente Petit Corona, Por Larranaga Petit Corona, Partagas Mille Fleurs och Montecristo no. 4 (varierande antal av varje sort). Sen ska jag bara knipa några Davidoff Millennium Blend Robusto så känner jag mig rätt nöjd för ett tag. Mitt mål är egentligen att ha ett ganska brett spektrum av smaktyper, men självklart enbart sådant jag uppskattar. Bra men billigare Petit Coronas för mer vardagligt bruk samt bättre Robustos och större format för helger och speciella tillfällen. Något som saknas här är väl nån schysst Madurocigarr. Några tips?

En annan sak jag undrar över är Edicion Limitadas/Reservas. Hur brukar ni köpa dessa, från vilken handlare och när på året brukar de komma? De handlare jag nyttjar har sällan något inne, och finns det något på hemsidan så är det oftast slut i lager. Jag har väl egentligen inte tänkt börja köpa dessa i stor utsträckning förrän jag har plats för en stor humidor där jag kan lägga in obrutna lådor, men det skulle ändå vara bra att veta. Konceptet att köpa två lådor, röka en och spara en känns vettigt. Kan vara kul att ha en samling lådor med begränsade upplagor från varje år.
Senast redigerad av Feadog 2014-10-25 kl. 09:54.
Citera
2014-10-26, 14:56
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Har nu lagt en beställning på en massa gott för att fylla upp humidoren. Har smakat de flesta tidigare men inte alla. För vissa litar jag helt enkelt på recenssioner från inbitna aficionados. Ser oerhört mycket fram emot att ta leverans av dessa, förhoppningsvis under kommande vecka: Flor de Copan Belicoso, H. Upmann Magnum 50, My Father no. 6, Romeo y. Julieta Churchills, Cohiba Robustos, Bolivar Royal Coronas, Drew Estate MUWAT 5x60, Arturo Fuente Petit Corona, Por Larranaga Petit Corona, Partagas Mille Fleurs och Montecristo no. 4 (varierande antal av varje sort). Sen ska jag bara knipa några Davidoff Millennium Blend Robusto så känner jag mig rätt nöjd för ett tag. Mitt mål är egentligen att ha ett ganska brett spektrum av smaktyper, men självklart enbart sådant jag uppskattar. Bra men billigare Petit Coronas för mer vardagligt bruk samt bättre Robustos och större format för helger och speciella tillfällen. Något som saknas här är väl nån schysst Madurocigarr. Några tips?

En annan sak jag undrar över är Edicion Limitadas/Reservas. Hur brukar ni köpa dessa, från vilken handlare och när på året brukar de komma? De handlare jag nyttjar har sällan något inne, och finns det något på hemsidan så är det oftast slut i lager. Jag har väl egentligen inte tänkt börja köpa dessa i stor utsträckning förrän jag har plats för en stor humidor där jag kan lägga in obrutna lådor, men det skulle ändå vara bra att veta. Konceptet att köpa två lådor, röka en och spara en känns vettigt. Kan vara kul att ha en samling lådor med begränsade upplagor från varje år.
tycker perdomo gör trevliga maduros, en som jag tycker är bra är 10th anniversary, dock verkar den vara ganska slut överallt. men prova om du kommer över den.
Citera
2014-10-30, 19:43
Medlem
Måste erkänna att jag är en novis när det kommer till maduros, mest för att jag enbart har haft tillgång till Davidoff och Cohibas på de tullfria butiker där jag oftast handlar i arbetsresandet.

Har ni några bra tips på bra startpunkter i maduroträsket? gärna smakrika cigarrer som inte är alltför nikotinstinna.
Citera
2014-11-03, 10:46
Bannlyst
Hur är det nygamla Kubanska märket Vegueros?
Citera
2014-11-12, 19:13
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slat
Måste erkänna att jag är en novis när det kommer till maduros, mest för att jag enbart har haft tillgång till Davidoff och Cohibas på de tullfria butiker där jag oftast handlar i arbetsresandet.

Har ni några bra tips på bra startpunkter i maduroträsket? gärna smakrika cigarrer som inte är alltför nikotinstinna.

Jag gillade macanudos maduros i varierand faconer...men kanke för billiga?
Citera
2014-11-14, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Tackar ska hålla ett öga öppet efter dessa.
Citera
2014-11-25, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Röker en macanudo i Hyde park-storlek och den är mycket trevlig såhär in genom första halvan. Tack för tipset!

Väldigt lena, lagrade och söta tobaksmaker. Inte så stark nikotinmässigt än. Det blir nog mer maduro och mörklagrade tobakssorter hädanefter.
Citera
2014-12-02, 10:41
Medlem
pickledonions avatar
Jaha, kära cigarrentusiaster och eventuella nykomlingar. Vad planerar ni att röka på årets cigarrhögtid, nyår? Själv har jag inte planerna färdiga för att fira det nya året, så jag har ingen aning om vad det blir. Om jag är på en större tillställning och det är kallt ute blir det nog en MUWAT Bait Fish eller kanske en Winston Churchill Lancaster. En lite mindre cigarr alltså.
Citera
2014-12-02, 11:13
Medlem
brutefishs avatar
har inte möjlighet att röka inomhus då och att stå ut i kylan och huttra är ingen hit.

så för min del blir det nog ingenting, inte på kvällen i alla fall.
Citera
2014-12-02, 18:32
Medlem
djyooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
tycker perdomo gör trevliga maduros, en som jag tycker är bra är 10th anniversary, dock verkar den vara ganska slut överallt. men prova om du kommer över den.

Maduros 10th anniversary finns på roberts tobak i st eriksplan, köpte en sån där för några dagar sedan ska nog pröva den i helgen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in