2017-03-26, 16:22
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zinodavidoff
Habanos har under senaste åren lagt mycket fokus på pinnar med billigare prislapp och lagt ännu mer krut på anniversado cigarrerna och andra limitadas. Nu kanske dom skiftar fokus och lägger ner mer pengar på bland annat Cohiba.
då är jag helt med på noterna.

jag själv är sjukt anti limitadas, exclusivos, regionales, anniversado och fan allt vad det heter - och det gäller alla sorters produkter.

om en vara kan tillverkas limiterat pga brist på råvara är en sak, t.ex. behiken, det är skörden och vädret som bestämmer om det blir toppblad eller inte.
men att tillverka mindre batcher av mer än väl tillgängliga råvaror för att sedan trycka dit en extra gördel och höja priset för sakens skull. njet.
Citera
2017-03-26, 17:55
Medlem
zinodavidoffs avatar
Citat:

jag själv är sjukt anti limitadas, exclusivos, regionales, anniversado och fan allt vad det heter - och det gäller alla sorters produkter.

om en vara kan tillverkas limiterat pga brist på råvara är en sak, t.ex. behiken, det är skörden och vädret som bestämmer om det blir toppblad eller inte.
men att tillverka mindre batcher av mer än väl tillgängliga råvaror för att sedan trycka dit en extra gördel och höja priset för sakens skull. njet.

Då är vi med i samma klubb. Har haft äran att tala med en herre från Habanos under ett besök i Schweiz, han hade lika syn som oss och sade att man bör skifta fokus till standard sortimentet för att kunna leva kvar.
Citera
2017-03-26, 19:06
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish

Citat:
Då är vi med i samma klubb. Har haft äran att tala med en herre från Habanos under ett besök i Schweiz, han hade lika syn som oss och sade att man bör skifta fokus till standard sortimentet för att kunna leva kvar.
Det där är lite som att bolla mellan äpplen & päron lite iom tex EL är ngt dem inte kommer ta bort likaså med regionales dem är viktiga bitar i deras sortiment, Ajenados etc etc är mer cigarrer dem vet kommer sälja bland folket så tillgång & efterfrågan styr marknaden på gott & ont tyvärr!
Citera
2017-03-26, 21:45
Medlem
zinodavidoffs avatar
Citat:
Det där är lite som att bolla mellan äpplen & päron lite iom tex EL är ngt dem inte kommer ta bort likaså med regionales dem är viktiga bitar i deras sortiment, Ajenados etc etc är mer cigarrer dem vet kommer sälja bland folket så tillgång & efterfrågan styr marknaden på gott & ont tyvärr!

Håller inte med här, EL, An, LE säljer ju till inbitna fansen. Kan tyvärr inte visa statistiken med så är det, ring Habanos och fråga.
Citera
2017-03-27, 07:27
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Håller inte med här, EL, An, LE säljer ju till inbitna fansen. Kan tyvärr inte visa statistiken med så är det, ring Habanos och fråga.
de cigarrkonton jag följer på instagram verkar tävla i vem som kan få fatt i mest regionales och man fotar helst bara sina limitas och anjeos
men jag kan tänka mig att "vanliga" rökare inte har tid och lust att flänga efter dessa.

nä, jag tror man drar in sina mesta pengar på standardsortimentet, som i de flesta branscher.
Citera
2017-03-27, 21:02
Medlem
zinodavidoffs avatar
Citat:
de cigarrkonton jag följer på instagram verkar tävla i vem som kan få fatt i mest regionales och man fotar helst bara sina limitas och anjeos
men jag kan tänka mig att "vanliga" rökare inte har tid och lust att flänga efter dessa.

nä, jag tror man drar in sina mesta pengar på standardsortimentet, som i de flesta branscher.

Förr så hängde dessa typer på ICC och Cigarrprat och skröt.

Verkligheten ser ut så att de flesta av dessa show offs är vanliga svennebanan som försöker spela dandy.
Citera
2017-03-28, 10:36
Medlem
Om man ska röka cigarrer inom några dagar - vart tkr ni då man ska ha dem?
Citera
2017-03-28, 17:19
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2HeadsOnEagle
Om man ska röka cigarrer inom några dagar - vart tkr ni då man ska ha dem?
En ziplockpåse duger utmärkt! Jag brukar ha en 69% Bovedapåse i, bara för att jag råkar ha sådana hemma.
Citera
2017-03-28, 19:50
Medlem
Rasiermessers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish

Vad annars har folk insta (som kidsen säger) till om inte för att måla upp en fin bild av sina liv.

Min erfarenhet av regionales är att många är överprissatta i förhållande till smak - bättre då att lägga pengar på etablerad kvalitet som exv Cohiba Siglo-serien.

De seriösa samlare jag träffat har (hade?) inte ens instagram.
Citera
2017-03-28, 20:47
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasiermesser
Vad annars har folk insta (som kidsen säger) till om inte för att måla upp en fin bild av sina liv.

Min erfarenhet av regionales är att många är överprissatta i förhållande till smak - bättre då att lägga pengar på etablerad kvalitet som exv Cohiba Siglo-serien.

tja, det är väl vad det är. följer man cigarr-folk på IG så får man väl bara "beredd" på att det ska vräkas på. på gott och ont.

där håller jag med då det bara är "sämre" märken som de gör regionales med, slanta på några spänn och rök en standardpinne ur det bättre sortimentet istället.
Citera
2017-03-28, 22:24
Medlem
Yup!!
Count me IN!!!

https://pbs.twimg.com/media/C5zWfwNVAAAzTBV.jpg
Citera
2017-03-28, 23:42
Medlem
zinodavidoffs avatar
Citat:

Jag har inte Instagram, men vet en samlare som har det, Marchese. Skräddare från Italien, vet inte vad han heter där men han heter Marchese Parisi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in