2014-05-18, 19:39
Medlem
Chuckers avatar
Tjena!

Någon som vet vart dom säljer billiga jet tändare?
Citera
2014-05-19, 04:48
Medlem
storpungens avatar
bort
Citera
2014-05-19, 04:49
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
http://www.snusbolaget.se/macanudo-diplomat-maduro.html

Dom här gillar jag som inte röker cigarr ofta. Krösus Sork façon som inte är helt vanlig och fungerande. Helt klart prisvärd. Cool som få.
Jag gillar också Macanudo Maduro. Har rökt MM Hyde Park.
Citera
2014-05-20, 07:36
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRmihawk
Okej, får bli nästa beställning. Men jag förstår inte det här med humidorer.
Jag har beställt nu 3 cigarrer som jag kanske röker på 2-3 veckor. Borde jag ha en humidor då?
Har ju iofs en gammal Romeo Y Julieta 25-box som pappa rökte upp för några år sen. Men en cigarrlåda är väl knappast som en humidor va?

Om du röker en cigarr i veckan är det väl på sin plats med en humidor. Skaffa en som du fuktar in och köp sedan ett tiotal cigarrer du vill prova. Så slipper du beställa cigarrer hela tiden och sparar in lite på fraktavgiften. Eller skaffa en plastidor. Cigarrlåda duger inte som humidor.

Citat:
Ursprungligen postat av Chucker
Tjena!

Någon som vet vart dom säljer billiga jet tändare?

Jag har haft 3-4 billiga jet-tändare. Alla har slutat fungera. Billigast är 10 kr från Svea fireworks när de säljer raketer runt nyår. De håller inte länge vill jag lova. Köpte en för ca 200 kr. Det gick också sönder. Nu har jag en Xikar, om den går sönder är det bara att lämna in den hos återförsäljare eftersom Xikar har livstids garanti på sina saker.
Citera
2014-05-23, 04:48
Medlem
Hallå!

Jag har läst rätt mycket till och från i denna tråd för att få lite olika tips, vilka jag har haft stor nytta utav!

Så nu skulle jag själv vilja kontribuera med ett eget tips, om en importör jag har kommit i kontakt med i min hemstad.
Som är själv i de nordiska länderna med att ta in just det här märket, Puros Reynoso,
vilka gör de för tillfället godaste cigarrer jag har rökt!

Jag kan framförallt rekommendera sorten Almirante (Toro), men också den mildare Caballero.
Dessutom är de "ekonomiskt" val av premium-cigarrer!

Han har en väldigt simpel men informell, hemsida där man kan beställa ifrån: cigars4you.se

Hoppas att någon mer hittar sin/a ny/a favorit cigarr!

Ha de!
Citera
2014-05-23, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semla
Hehe söker efter ännu dyrare

Röker inte heller så pass dyra men ska du ha så pass dyra är det väl rare eller vintage som borde vara på tapeten, som exempel:

http://kindcigars.se/world-of-cigars...product_id=616

Eller vanliga Cohiba
http://kindcigars.se/world-of-cigars...%20Behike%2056
Citera
2014-06-03, 14:15
Medlem
Tänkte på humidorer nu igen, hittat en humidor för ca 1500 som jag tänker köpa senare nångång i sommaren.
Men ville bara passa på och fråga eftersom jag har 2 cigarrer just nu men ingen humidor. Exakt hur långt tid kan man ha sina cigarr i rummet innan de börjar 'smaka' skit när man röker de? Har de inte nå bästföre-datum eller ska man direkt lägga de i humidoren?
Citera
2014-06-03, 15:09
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRmihawk
Tänkte på humidorer nu igen, hittat en humidor för ca 1500 som jag tänker köpa senare nångång i sommaren.
Men ville bara passa på och fråga eftersom jag har 2 cigarrer just nu men ingen humidor. Exakt hur långt tid kan man ha sina cigarr i rummet innan de börjar 'smaka' skit när man röker de? Har de inte nå bästföre-datum eller ska man direkt lägga de i humidoren?

Det beror på fuktigheten i luften. På sommaren är det mycket fuktigare än på vintern. Det kan definitivt vara så att cigarrerna klarar hela sommaren utan humidor. Allt beror på var du bor. Kolla luftfuktighet på SMHI eller liknande för att veta hur det ser ut på din ort. I Umeå är det till exempel för torrt just nu, i Skåne är det för fuktigt för tillfället.

Fuktighet och värme betyder ökad mögelrisk och eventuellt svårigheter med att tända och hålla igång cigarren, men att det är torrt betyder att de välsmakande oljorna dunstar och att cigarren spricker lättare.

Fuktigheten bör vara 65% RH och temperaturen strax under 20ºC.
Citera
2014-06-03, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Det beror på fuktigheten i luften. På sommaren är det mycket fuktigare än på vintern. Det kan definitivt vara så att cigarrerna klarar hela sommaren utan humidor. Allt beror på var du bor. Kolla luftfuktighet på SMHI eller liknande för att veta hur det ser ut på din ort. I Umeå är det till exempel för torrt just nu, i Skåne är det för fuktigt för tillfället.

Fuktighet och värme betyder ökad mögelrisk och eventuellt svårigheter med att tända och hålla igång cigarren, men att det är torrt betyder att de välsmakande oljorna dunstar och att cigarren spricker lättare.

Fuktigheten bör vara 65% RH och temperaturen strax under 20ºC.
Enligt någon sida så är det 66% när det gäller 'luktfuktighet', då borde mina cigarrer klara sig fin fint, eller.
Citera
2014-06-03, 21:06
Medlem
storpungens avatar
Min fuktare vill stabilisera sig på 60 %. Är det ok eller för lågt?
Citera
2014-06-03, 21:15
Bannlyst
Finns ciggarer i banan smak gotti gott gott!
Citera
2014-06-03, 21:58
Medlem
Tja,

Bor i USA, NY och skulle uppskatta cigarrtips som är anpassade för marknaden här. Har hittills blivit att mest röka Nat Shermans cigarrer pga. okunskap.
Skulle gärna ta emot tips på prisvärda (under $10) cigarrer som kan hittas i de flesta smoke stores eller liknande.

Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in