Citat:
Ursprungligen postat av
GertBenny
Hej och tack så mycket. Hehe skönt och höra att man inte är den enda som gjort nybörjarmisstag. Jag rökte faktiskt en till igår kväll och på balkongen när det föll snö ute och så lyssnade jag på lite ambient musik som denna låten
https://www.youtube.com/watch?v=_r0vlyp33pw.
Tog över en timma att röka upp cigarren som var en "Blend 15 A J Fernadez" och det var riktigt, riktigt avkopplande och härligt. Lugna munbloss, luta tillbaka huvudet och öppna munnen lite så att röken sakta stiger upp mot skyn för att sedan blåsa ut resten är nu min nya favoritteknik.
Jag håller med dig i att det är avkopplade att röka cigarr och det är nog det jag gillar med det hela, sen får man ju en liten "nikotin" high eller vad man ska säga som är behaglig. Jag förvara dem en så länge i en plastpåse med en boveda i - men man kanske behöver något bättre? Jag trodde bara det där med att cigarrerna torkar ut var överdrivet, men antar att det är vettigt att förvara dem i en humidor eller tupperdor. Tack för tipset!
Jag tänkte fråga bara om det är jag eller vanligt förekommande att man blir lite dålig i magen av cigarrökning haha?
Samt har du några tips på bra cigarrer i 100-200 kronors klassen som jag tror blir ett par av vid nästa inköp

.
Skulle definitivt rekommentera att skaffa en riktig tät plastlåda (om du nu skall fortsätta med detta),
plastpåsar är inte så täta som man kan tro.
Jag använder Sistema i olika storlekar från Amazon, men IKEA eller din lokala ICA har säkert liknande.
Det viktiga är att dom har en riktigt packning runt om, och en ordentlig låsmekanism för locket.
Kör med Boveda 65% i mina, det brukar ge runt 67% i verkligheten i en helt tät burk.
Alltid svårt att rekommendera cigarrer åt andra då smaken är som baken, men i 100-200kr spannet finns
det mängder av bra stickor, jag brukar köpa några välkända, och några oprövade varje gång.
Här är några jag markerat som "köp igen" i mitt Excel ark. Jag föredrar medium eller medium-mild, även om avsteg görs.
* H. Upmann Half Corona, perfekt på vintern, och även annars, 30 ish minuter röktid.
* Hoyo de Monterrey Epicure no. 2, en av mina favorit kubaner.
* AJ Fernandez New world connecticut robusto
* CAO Pilon corona
* AJ Fernandez Enclave Habano robusto (den här är nog mer medium/full)
* The Griffins Classic no. 500
* Vegafina Coronas tubos
Kubanerna är ju ofta lite svåra att få tag i, och kan behöva lagras innan dom når full potential,
men mina Half Coronas jag köpt har varit bra direkt, nån vecka eller två bara för att acklimatisera sig.