Citat:
Ursprungligen postat av
ettkontobara
Jag befinner mig på resande fot redan, men Thailand är sista stoppet. Hade det inte varit för att jag saknar humidor och är borta en lägre tid så hade jag passar på i dominikanska republiken!
stort tack för att du googlade åt mig hur som helst. Jag ska kika lite på Brobergs och jämföra prisläget på plats. Annars får jag kanske bita i det sura äpplet och betala för SEK i Sverige. Jag noterar att tex Montecristo no3 som jag nämnde inte är så dyr ändå. Trist att de bara säljs i styck eller i lådor om 25st.
Har du kanske till och med ett tips på en cigarr du tycker om i prisklassen 50-70:- (på en höft, några tior hit eller dit är inget problem) styck som man borde titta in som nybörjare? Den behöver inte vara hur mild som helst, men kanske inget som slår en till golvet på ett bloss heller. En fördel är om man kan köpa en låda om 5-7st för någon hundralapp.
Jag är nog inte den bästa personen att fråga då jag själv ser mig som en nybörjare i allra högsta grad. Men jag skall tipsa om tre av de kubaner jag provat som jag har uppskattat mest:
Quintero Favoritos ~ 32 kr. Jättetrevligt format, prisvärd i mina ögon
Partagas Mille Fleur ~50 kr. Har bara provat en, men jag gillade den. Kommer att köpa fler.
Montecristo no 4 ~90 kr. Ja, vad skall man säga. Otroligt god.
Quinteron och Monten är cigarrer jag definitivt kommer att köpa lådor av.