Citat:
Ursprungligen postat av W.T.P.
Men om jag regelbundet andas in djupt i påsen så blir väl cigarrerna tillslut helt överfuktade? Liksom, en tät påse, var ska fukten ta vägen annars?
Edit: en av cigarrerna ligger i en tub, ska jag ta ut den ur tuben och ha den i påsen eller hur länge håller cigarren i tuben utanför påse? Asså bara i rumstemperatur i tuben.
Låt den ligga kvar i tuben. Har du fått de andra i cellofan kan du ha kvar det också. Det hjälper att hålla kvar fuktigheten.
Gör som Crazyswede skriver. Det är liksom inte så überkinkigt om du inte tänker lagra cigarrerna en längre tid. Den där påsen saktar säkert ner uttorkningen lite grann, så använd den (även om den säkert inte är mer effektiv än ICAs två-liters fryspåsar eller en Tupperware-matlåda).
Jag förmodar att du köpt ett antal cigarrer för att prova att röka lite, och då går de säkert åt efter några veckor ändå.
Personligen tycker jag en cigarr klarar sig några dagar om den ligger framme om vinterhalvåret. Efter en vecka är den torr, men kan återfuktas i humidor vilket tar ungefär lika lång tid.