Citat:
Ursprungligen postat av
brutefish
nej du tolkade mig fel, jag menade mer att du tog opus x som en "cigarr som är bra", tro fan att den är bra med tanke på prislappen, inte för att priset gör garren, men den är ju erkänt bra och har bra (dyra) ingredienser. är du med?
men det var ju inte direkt så jag menade från början, utan bara det här fokuset man har på kubaner i sverige. inte sagt att det är sämre eller bättre, men ska du handla i Sverige så utbudet fokuserat på kubaner, just DET tycker jag är synd.
Då är jag med.

(Dock, jag betalade 150kr/st för mina)
Jag sa också, enligt mig! Det är det som är själva poängen - ingen kan bestämma vilka smaker du gillar. Finns flera dyra kubaner med smaker som jag inte uppskattar. Nu är det du som är inne på att prata om att dyra cigarrer är bra för att andra säger det - återigen, det känns som att det handlar om dig och din uppfattning.
Känns som att du pratar i cirkulära resonemang.
Sverige är i och med sin ringa folkmängd speciellt på många sätt - ibland bidrar detta till ett snävare utbud inom många områden.
Dock, tycker du har väldigt negativ inställning. Vi lever i en tid då världens hela utbud finns tillgängligt via internet. Att tala om lokala begränsningar i det sammanhanget är att vara lite blind för möjligheterna tycker jag. Jag beställer nästan enbart från utlandet då det är billigare och erbjuder större valmöjlighet.
Rök det DU gillar och bry dig mindre om vad andra röker - de konnässörer jag är bekant med gör just detta. De skiter i om du röker en 30-kronorscigarr bredvid deras vintage-kuban.
Finns en välkänd svensk näthandlare som har en hel del icke-kubaner om du inte vill beställa från alla de amerikanska:
http://www.gotteftermaten.se/kategori.asp?id=66