Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Om du har en analog hygrometer visar den säkert fel. Skaffa en digital och verifiera dess noggrannhet med ett salttest. SÖK!
Du kan använda kranvatten i din fuktare men i långa loppet kommer den att bli sämre pga anrikningen av salter som täpper till porerna. Men, vilken typ av fuktare har du? Vatten/propylenglykol i en bit oasis, akrylatgel eller humibeads?
Bolívar Tubos No. 2 är helt ok och har exakt samma dimensioner som petit coronas. Många föredrar smakmässigt petit coronas i lådor om 50 st men tubade cigarrer är ju rätt praktiska att bära med sig...
Tack, du är trådens stjärna!
Jag vet fan inte vilken sorts fuktare jag har. Den är rund och i plast och följde med humidoren. Det ligger två stycken i.
Jag har kollat på cigarrlagrets hemsida men jag ser inte att han säljer destillerat vatten. Hur fan funkar det egentligen? Måste jag ha examen från Chalmers för att få ihop det?
Är batterivatten ok som någon sa?
Jag tror jag förövrigt tar och köper cigarrmärket Rosa Cuba. Dom säljs i bunt, väldigt billiga. Hoppas jag inte skjuter mig i foten nu när jag försöker komma undan billigt. Äkta Havanna är toppen, men plånkan ack så tunn.