2013-05-15, 23:22
Medlem
Japp du skall använda batteri-vatten för att undvika mögel.
Citera
2013-05-15, 23:29
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Tack, du är trådens stjärna!

Jag vet fan inte vilken sorts fuktare jag har. Den är rund och i plast och följde med humidoren. Det ligger två stycken i.

Jag har kollat på cigarrlagrets hemsida men jag ser inte att han säljer destillerat vatten. Hur fan funkar det egentligen? Måste jag ha examen från Chalmers för att få ihop det?

Är batterivatten ok som någon sa?

Jag tror jag förövrigt tar och köper cigarrmärket Rosa Cuba. Dom säljs i bunt, väldigt billiga. Hoppas jag inte skjuter mig i foten nu när jag försöker komma undan billigt. Äkta Havanna är toppen, men plånkan ack så tunn.
Jag kör på destillerat vatten från Apoteket.
Citera
2013-05-16, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlaren22
Japp du skall använda batteri-vatten för att undvika mögel.
Att använda avjonat eller destillerat vatten jämfört med kranvatten har ingenting med tendensen att bilda mögel att göra!

Mögel uppkommer när det är för fuktigt, oavsett vilken kvalitet man har på vattnet. Mögelsporer finns redan på och i cigarrerna och ligger bara och väntar på att få växa till. :-)

Kravatten bör inte användas då det innehåller en del lösta ämnen som till slut kloggar igen din befuktare.
Citera
2013-05-16, 14:22
Medlem
Point Blanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rundstedt
Hej, någon som har tips på mindre kubaner med bra drag. Jag har testat Fonesca och Bolivar och de är oftast alltför hårda att puffa på i mitt tycke. Nu är det ju lite så att de mindre säkert är hårdare i många fall än de med större ring.

I vilket fall fyller de mindre syftet att kunna klaras av lite snabbare än de större, många tillfällen är ju inte långa slöa sommarkvällar. Sedan har jag ett par cigarrfodral varav ett är för det mindre formatet (det andra fodralet är iofsig inte gigantiskt heller, bara för 42 i ring och ca 12 cm långa).

Ett tips om du får dåligt drag i cigarren är att snoppa om den. Man kan även massera cigarren lite mjukt med fingrarna om man känner några hårda spots eller att cigarren är överfylld/tobaken packad för hårt. Men som Crazy Swede säger kan det bero på överfuktade cigarrer. Pluggade cigarrer är mer ovanligt idag än för tio år sedan men handgjorda saker kan ju variera lite.
Citera
2013-05-16, 16:26
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Jag har länge funderat på att testa att rulla egna cigarrer. http://www.leafonly.com/
Citera
2013-05-16, 23:21
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Jag har länge funderat på att testa att rulla egna cigarrer. http://www.leafonly.com/
Otroligt intressant! Har du läst på något om i fall de skickar till Sverige och vad juridiken här säger?

Detta skulle man verkligen vilja pröva! Vi kanske till och med skulle kunna bli ett gäng här i tråden som rullar cigarrer och byter med varandra! Snacka om exklusivitet!

jag har alltid tyckt att det verkar så oerhört romantiskt med alla dessa negresser/halvfärgade kvinnor som vid träbänkar sitter och rullar på Kuba. Så genuint och rustikt! Sensuellt dessutom...
Citera
2013-05-17, 16:24
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Otroligt intressant! Har du läst på något om i fall de skickar till Sverige och vad juridiken här säger?

Detta skulle man verkligen vilja pröva! Vi kanske till och med skulle kunna bli ett gäng här i tråden som rullar cigarrer och byter med varandra! Snacka om exklusivitet!

jag har alltid tyckt att det verkar så oerhört romantiskt med alla dessa negresser/halvfärgade kvinnor som vid träbänkar sitter och rullar på Kuba. Så genuint och rustikt! Sensuellt dessutom...
Japp, dom skickar till Sverige och det är lagligt att importera men jag vet inte hur det är med punktskatt och så. Man måste nog betala extra. Jo, det skulle vara roligt att byta/ge några cigarrer.
Citera
2013-05-19, 16:40
Medlem
Min polare skall åka till Kuba i sommar. Har bett han att köpa en liten ask med Bolivar cigarrer till mig ifrån Kuba. Någon som vet ungefär vad det kostar i Kuba? Kollade på Brobergs.se där kostade en ask med 25 Bolivar cigarrer 2600 kronor.
Citera
2013-05-19, 18:41
Medlem
Luigis avatar
Tänker beställa efter några singlar och skulle vilja veta om dessa är något att ha:

Alonso Menendez No.20
Bandolero Sagaces
Cucaracha Corona Tubos
Don Diego Corona Major A/T
José Marti Petit Lanceros
La Rica Tubitos
Partagas De Luxe A/T
Punch Coronations A/T

Citera
2013-05-19, 18:48
Medlem
hejaklacksledares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesper.Delgado
Min polare skall åka till Kuba i sommar. Har bett han att köpa en liten ask med Bolivar cigarrer till mig ifrån Kuba. Någon som vet ungefär vad det kostar i Kuba? Kollade på Brobergs.se där kostade en ask med 25 Bolivar cigarrer 2600 kronor.

Först och främst! Säg till din polare att under inga som helst omständigheter köpa av försäljare på gatan. Försäljningen av fejkcigarrer är omfattande på Kuba och oftast hävdar försäljaren att han känner någon på fabriken som smugglar ut. Detta stämmer inte. Det finns officiella butiker vid namn La casa del Habano vilka är dom enda butikerna man bör köpa cigarrer i på Kuba. En låda bolivar royal coronas får man för ungefär en tusenlapp.
Citera
2013-05-19, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejaklacksledare
Först och främst! Säg till din polare att under inga som helst omständigheter köpa av försäljare på gatan. Försäljningen av fejkcigarrer är omfattande på Kuba och oftast hävdar försäljaren att han känner någon på fabriken som smugglar ut. Detta stämmer inte. Det finns officiella butiker vid namn La casa del Habano vilka är dom enda butikerna man bör köpa cigarrer i på Kuba. En låda bolivar royal coronas får man för ungefär en tusenlapp.

Okej tack för hjälpen. Trodde inte det var så dyrt. Finns det något märke som är billigare som är bra? Helst under 300 haha.
Citera
2013-05-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejaklacksledare

Nja vanliga peso cigarrer kan du köpa var som och de kan vara helt dugliga, men håller med om att man inte ska köpa finmärkena på gatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in