2012-11-10, 18:17
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Är Cucaracha ett ok märke? Dom är jättebilliga men smakar dom okej ändå?

http://www.snusbolaget.se/cucaracha-perla-natural.html

KAN vara goda - men bara du kan avgöra om just du gillar dem. Billigt vin kan vara enkelt, men likförbannat gott. Samma sak med cigarrer. Tricket är att röka dem i rätt skick - rätt fuktighet och att de fått ligga till sig.
Citera
2012-11-10, 20:46
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
KAN vara goda - men bara du kan avgöra om just du gillar dem. Billigt vin kan vara enkelt, men likförbannat gott. Samma sak med cigarrer. Tricket är att röka dem i rätt skick - rätt fuktighet och att de fått ligga till sig.
Jovisst är det så. Sedan så kan en billig cigarr eller vad som helst vara godare om man är på rätt humör och i rätt sammanhang än om man är på fel humör och i fel sammanhang. Vem har inte druckit ett mediokert öl eller rökt en medelmåttig cigarr när man är utomlands och på gott humör som smakar skitbra men som inte är speciell alls hemma i Sverige.

Jag skall beställa en Cucaracha (Betyder "kackerlacka" på spanska fick jag lära mig. Låter inte så fint och gott.) för att testa.
Senast redigerad av storpungen 2012-11-10 kl. 20:48.
Citera
2012-11-14, 16:12
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Är Cucaracha ett ok märke? Dom är jättebilliga men smakar dom okej ändå?

http://www.snusbolaget.se/cucaracha-perla-natural.html

Den är en helt okej budgetcigarr. Ingen större komplexitet att tala om, men lättrökt och ett okej bygge. Den lite mindre storleken som du tittar på där kan vara en fördel om man inte är så van rökare.
Senast redigerad av Killer-queen 2012-11-14 kl. 16:15.
Citera
2012-11-14, 18:11
Medlem
wilmingtons avatar
Åkte in till stan i dag och köpte en alldeles äkta Cohiba på Cigarrummet. Denna ska avnjutas nu i kväll på balkongen, hoppas man inte blir altför snurrig i skallen bara
Citera
2012-11-14, 18:29
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilmington
Åkte in till stan i dag och köpte en alldeles äkta Cohiba på Cigarrummet. Denna ska avnjutas nu i kväll på balkongen, hoppas man inte blir altför snurrig i skallen bara

Om man tycker det är njutbart att i mitten av november sitta på balkongen i en timme, så visst. Annars hade jag nog rekommenderat att dra på köksfläkten och njuta inomhus istället. Röker man inte ofta så vädrar man ut doften ganska snabbt.
Citera
2012-11-23, 08:39
Medlem
Great Gargamels avatar
Har köpt en gurkha shaggy och vill nu ha tips på vad man kan ha till denna under rökningen, för att få ut de bästa utav rökupplevelsen. Whiskey? Vilken sort! Choklad? Vilken choklad!
Citera
2012-11-23, 09:49
Medlem
Mr.kittehs avatar
romeo y julieta är en stabil klassiker som håller hög kvalité som man kan lita på i alla väder.
Citera
2012-11-23, 18:54
Medlem
hejaklacksledares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Great Gargamel
Har köpt en gurkha shaggy och vill nu ha tips på vad man kan ha till denna under rökningen, för att få ut de bästa utav rökupplevelsen. Whiskey? Vilken sort! Choklad? Vilken choklad!

Vill du verkligen smaka cigarren fullt ut så rekommenderar jag att du dricker vatten!
Citera
2012-11-23, 21:23
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:

Ingenting. Välj bra tillfälle och plats istället.

Gillar du att dricka någonting speciellt så gör det, men alkoholen lägger sordin över de finare nyanserna. Det beror såklart vad man själv anser vara den bästa rökupplevelsen. Själv gillar jag att hålla mig runt en öl, så att man bara blir lite härligt småpackad och filosofisk.
Citera
2012-11-25, 12:03
Medlem
Great Gargamels avatar
Okej tack för tipsen, blir plaine då
Citera
2012-11-26, 07:10
Medlem
Citat:

Kaffe/espresso....starkt o svart.
Citera
2012-12-18, 23:53
Medlem
seta23s avatar
Kan inget om cigarrer men jag undrar vad det är för cigarrer som säljs på vanliga turk-tobaks butiker för 100 kr, är det något och ha för en nybörjare som mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in