2017-06-25, 21:03
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkeyspunk
I think it was joppe that got that ball rolling in legion of ghost.
He sees to be the only one that has info on this.
Unfortunately he's beena pretty good source.
And it's not april 1.
Source of what? Getting papers from the lawsuite?
Ok, in that case I'm a pretty good source aswell and I'm saying I know for sure that Ghost wont release a greatest hits anytime soon and that TF wont drop Ghost to start a new project.
Citera
2017-06-25, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Source of what? Getting papers from the lawsuite?
Ok, in that case I'm a pretty good source aswell and I'm saying I know for sure that Ghost wont release a greatest hits anytime soon and that TF wont drop Ghost to start a new project.

Ok I hope you are the one with the best info.
Citera
2017-06-25, 21:25
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkeyspunk
Ok I hope you are the one with the best info.
I'm just saying that it's wise to take anything he says with a big grain of salt. He translated the documents to english and suddenly he's the guy thats right about everything.
I'm sure that if he said that TF killed JFK, everyone on reddit would believe him, even though TF was born long after JFK was murdered.
Citera
2017-06-25, 22:38
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Vettig argumentation men förklara då Aerosmith och Guns´N`Roses, m fl, för mig?
Det är 2017 nu. Band/artister av GnR eller Aerosmiths storlek finns inte längre. De stora dinosauriernas tid är förbi. Musikvärlden fungerar inte så längre. Artister har ett mycket kortare attention span.
Nämn ETT band eller artist som slagit igenom de senaste åren som kan tänkas uppbringa GnR's storlek och framgång.

Dessutom en ganska kass jämförelse då Ghost knappast konkurrerar med nämnda band. Eller så har du sjukt höga tankar om Ghost.
Citera
2017-06-25, 22:45
Medlem
MissPrims avatar
I do not care who says a rumor here or there, what I wanted to know was if someone else had heard that rumor outside internet/forums, and if it could be true. Here more than one person said: "there will be a lawsuit", and it was true. That's why I was asking here.
But yes, Monkeyspunk, you are right: the rumor in LOG comes from Reddit.
Senast redigerad av MissPrim 2017-06-25 kl. 23:08.
Citera
2017-06-25, 23:39
Medlem
[quote=Graver|61070743]I'm just saying that it's wise to take anything he says with a big grain of salt. He translated the documents to english and suddenly he's the guy thats right about everything.
I'm sure that if he said that TF killed JFK, everyone on reddit would believe him, even though TF was born long after JFK was

This has nothing to the with lawsuit papers,it goes back to the firing of the ghouls.It
doesn't matter anyway, all I was trying to saying was he put that rumour out there.
Talk to him.
Senast redigerad av monkeyspunk 2017-06-26 kl. 00:22.
Citera
2017-06-26, 08:50
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Det är 2017 nu. Band/artister av GnR eller Aerosmiths storlek finns inte längre. De stora dinosauriernas tid är förbi. Musikvärlden fungerar inte så längre. Artister har ett mycket kortare attention span.
Nämn ETT band eller artist som slagit igenom de senaste åren som kan tänkas uppbringa GnR's storlek och framgång.

Dessutom en ganska kass jämförelse då Ghost knappast konkurrerar med nämnda band. Eller så har du sjukt höga tankar om Ghost.
Lugn! Jag håller helt med dig och du såg valet av smiley va?

Nej, klart inga band når dessa höjder längre men ta ner det på Ghosts egna nivå så tror jag ändå att de, i sin klass, kan bli avsevärt större relaterat till någon sorts "kultstatus" som de, just nu, med stämning och outning, m m, liksom har halkat ur kan jag tycka.
Citera
2017-06-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
... Vad man anser om de gamla vs nya gastarna på scen ligger numera enbart på ett känslomässigt plan. ....

Vilket skitsnack.
Citera
2017-06-26, 19:10
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizzon
Vilket skitsnack.
WOW! Ta inte i så du spricker. Uppenbarligen håller du med mig eftersom du inte lade fram några argument som visar på motsatsen.

Jag kan ärligt säga att jag fortfarande känner starkt för de gamla gastarna men det vore märkligt om jag påstod att de nya gör ett dåligt jobb, för det gör de definitivt inte.

Om de sedan "knorrar till" låtarna för att få en egen prägel på dem eller om det helt enkelt beror på att de inte kan spela dem exakt som det gamla bandet, det kan man självklart diskutera. De ger i vilket fall järnet, de spelar numera tight och slarvfelen som var så tydliga i början verkar ha försvunnit. I alla fall om man får tro YouTube och den massiva mängd liveupptagningar som har dykt upp under deras turné som förband till Maiden.
Citera
2017-06-26, 23:55
Medlem
526s avatar
Finns det såna här diskussioner om andra artister?
Senast redigerad av 526 2017-06-27 kl. 00:03.
Citera
2017-06-27, 08:31
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Finns det såna här diskussioner om andra artister?
En mycket befogad fråga och då ska man väl tänka på att musikvärlden drabbats av betydligt värre uppbrott än detta genom åren. Riktigt intressant tanke faktiskt.

Vi får väl söka lite här inne i Flashback men jag tror inte jag har varit med om något liknande på denna nivå förut. Spännande...
Citera
2017-06-27, 09:34
Medlem
Les Binkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
En mycket befogad fråga och då ska man väl tänka på att musikvärlden drabbats av betydligt värre uppbrott än detta genom åren. Riktigt intressant tanke faktiskt.

Vi får väl söka lite här inne i Flashback men jag tror inte jag har varit med om något liknande på denna nivå förut. Spännande...

Inte minst med tanke på hur många andra band som i princip består av en band-Hitler och en roterande ensemble; Megadeth, WASP, Iron Maiden (1975-1983 roterade alla positioner utom Steve), Black Sabbath (1980-1998 var Iommi enda konstanten), Opeth, Tiamat och otaliga fler.

Någonstans är det ironiskt att det band som försökte ta höjd för det från början (nameless ghouls liksom) har de mest kränkta fansen när medlemmar byts ut. Tror det beror på alla jävla millennials som måste vråla ut sina känslor online vid varje tillfälle som ges. De mår som bäst när de får polarisera och gnälla.

Och då menar jag framförallt i diverse andra forum och sociala medier. Här inne är ändå nivån ok. Annat är det med alla pubertala "teamghouls" eller "standbypapa" därute. Som röda vita rosen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in