2018-03-02, 21:58
Medlem
sattygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizzon
Så kan det nog vara. Imorgon är det stora skivmässan i Solna.

När JAG var liten var det Alltid skivmarknad på Höstmarknaden i Västerås. Årets höjdpunkt, sen försvann det nånstans längs vägen. Ska köpa mig en skivspelare igen, har ju en del Ghost vinyl, samt ett 30-tal Metallica. Off Topic ,men skulle en https://www.hifiklubben.se/stereo/sk...2-skivspelare/ funka för en Lp-noob, fastän jag är 39 år har jag tappat allt ang detta ämne
Citera
2018-03-02, 23:01
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizzon
Jag menar att majoriteten av hårdrock och metalband som släpper vinyl idag släpper dem i alla möjliga färger där vissa färger är i limiterade uppgåvor.
Och ja vinyl har fått en rejäl uppsving, speciellt inom metal/hårdrock.
Ja, menade så att det verkar vara mer inom rock och speciellt hårdare rock. Under vinylens tillbakagång så körde väl en hel del extremband (döds å black) vidare med vinyl om än svart sådan.

Så visst, tricket är på intet sätt nytt men marknadsföringen, hemlighetsmakeriet och mängden av varianter känns som ett par steg extra.

Och så organet då men var dessa verkligen så ovanliga? Jag fick med på min CD.
Citera
2018-03-03, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Get over yourself. How long do someone have to listen to a band to before you accept them? You are not a fan, you sound more like an entitled prick that now has to share something with other people.
There's plenty of obscure and unknown bands out there, pick one and let the kids have fun.
Sorry, I'm long time Ghost fan and I do prefer earlier Ghost then the new.
It's just sometime the abundance of simular comments gets to me.
Like I hope the next Papa is hot like the last.
Or the constant talk about merchandise by kids who cant really afford it.
Or the latest, the new Ghouls sound a play better then the old.
I like to keep up on the lastest, but I guess I should just leave the groups FB and reddit and use the extra time to get over myself.repeadly.
Citera
2018-03-03, 07:40
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sattyg
När JAG var liten var det Alltid skivmarknad på Höstmarknaden i Västerås. Årets höjdpunkt, sen försvann det nånstans längs vägen. Ska köpa mig en skivspelare igen, har ju en del Ghost vinyl, samt ett 30-tal Metallica. Off Topic ,men skulle en https://www.hifiklubben.se/stereo/sk...2-skivspelare/ funka för en Lp-noob, fastän jag är 39 år har jag tappat allt ang detta ämne
(FB) Skivspelare (vinyl) - diskussioner och köpråd /Mod
Citera
2018-03-03, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sattyg

Det är charmigt med vinyl. Jag köper en 5-10 plattor per år iaf och försöker hitta skivorna jag lyssnade på under 90-talet, men det är svårt om det inte har kommit nypressar.
I början snöade jag in, budade hem en limiterad Japan-release av The Last Jedi för 500 spänn på tradera.
Jag har såklart alla Ghost-plattorna på vinyl, Opus på picturedisc, de senaste två på transparent vinyl, dom är välgjorda.
Jag stod och fingrade på vinylen för Ghost på Annexet på förra årets skivmässa, men det blev inget köp.

Angående spelaren så kan jag inte svara, själv har jag renoverat farsans gamla pioneer från 70-talet.
Så länge du inte köper en spelare på Clas Olsson så kan det nog inte bli fel.
Senast redigerad av bizzon 2018-03-03 kl. 09:40.
Citera
2018-03-03, 19:13
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Av ren nyfikenhet. Är det Mexiko-pressen du har eller någon annan?

Vad jag känner till så har alla de Mexikanska CD-skivorna den ocensurerade bilden på framsidan av bookleten.
Senast redigerad av Lavetten 2018-03-03 kl. 19:19.
Citera
2018-03-03, 23:33
Medlem
Vansnaxs avatar
Citat:
Ja, menade så att det verkar vara mer inom rock och speciellt hårdare rock. Under vinylens tillbakagång så körde väl en hel del extremband (döds å black) vidare med vinyl om än svart sådan.

Så visst, tricket är på intet sätt nytt men marknadsföringen, hemlighetsmakeriet och mängden av varianter känns som ett par steg extra.

"Metrophallitan". Finns nu som limited artprint av Zbigniew Bielak. Om du vill beställa den?
Citera
2018-03-04, 11:25
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Av ren nyfikenhet. Är det Mexiko-pressen du har eller någon annan?

Vad jag känner till så har alla de Mexikanska CD-skivorna den ocensurerade bilden på framsidan av bookleten.
Oj, jag har noll koll på sådant och har inte öppnat förpackningen men det som står att läsa är Loma Vista/USA.
Senast redigerad av Marmoth 2018-03-04 kl. 11:51.
Citera
2018-03-04, 11:53
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansnax
"Metrophallitan". Finns nu som limited artprint av Zbigniew Bielak. Om du vill beställa den?
Hehe, eller inte. 😀 Jag tycker under-bältet-humor är lite buskis men jag försöker se mellan fingrarna men denna.
Citera
2018-03-04, 12:07
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Det är ju ingen loge man bara lämnar. Tänker du på om de har slängt ut honom? Om det är fallet hade det varit intressant att ta reda på vilken orsak. Han kanske glömde att betala
Är det inte fritt att byta loge? Tex om man flyttar.
Citera
2018-03-04, 21:07
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Oj, jag har noll koll på sådant och har inte öppnat förpackningen men det som står att läsa är Loma Vista/USA.
Tackar för info. Det ocensurerade omslaget har ju funnits på x antal utgåvor vid det här laget. Först 8-track, sedan vissa slumpmässiga gula vinyler men även CD-utgåvor och posters. Vi får se vad det dyker upp på härnäst. Är man en inbiten samlare förstår jag att det blir lite svettigt att försöka få tag på dessa utgåvor. 8-track och vinyl ligger redan ute på Tradera för ganska höga summor.
Citera
2018-03-04, 22:15
Medlem
Linköpingnews går ut med tre låttitlar från nya plattan.

”Rats”, ”Dance Macabre” och ”Faith”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in