2017-06-24, 19:30
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sattyg
Och många har väl mycket att säga om hur bra eller dåligt de nya gastarna levererar, men jag gillar det.
De har definitivt vuxit in i rollerna. Det märktes verkligen jättetydligt i början att de inte hunnit repa speciellt mycket (om ens något) innan de stack iväg på turnén. Nu är de betydligt mer samspelta och det blir inte en massa taffliga missar och felspelningar hela tiden. Eventuellt beror detta delvis också på den senaste trummisen.

Att turnéra och harva låtarna skapar ett tajt och väloljat band. Det var det som gjorde de gamla gastarna så bra. Nu har de inhyrda killarna fått chansen att utvecklas lite också vilket naturligtvis enbart är positivt i livesammanhang. Vad man anser om de gamla vs nya gastarna på scen ligger numera enbart på ett känslomässigt plan. Något jag tycker att man borde respektera även om man själv tycker helt annorlunda. Det är oerhört trist med alla påhopp fram och tillbaka här.
Citera
2017-06-24, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Fan snackar du om? Det är ju ett konstverk mer än en klassisk bild. Då kan man väl ha vilka figurer man vill. Det var jättemånga på Sgt Pepper-omslaget som heller ej var medlemmar i bandet.
Snacka om att LETA problem och "dubbla budskap". Letar man så lågt nere så faller ens andra argument ganska snabbt känns det som. Åtminstone tyngden i dom.

Ingen mening att hetsa upp sig. Jag tycker fortfarande att det är skillnad på att ha "random statister" på ett omslag än att ha "mer eller mindre" faktiska medlemmar och sedan förminska deras insatser såpass som det faktiskt har gjorts på sina håll.
Att det är Persner och Söderberg råder ju inget tvivel om och om det nu är så grundvattnat med ett omslag som är skivans och bandets ansikte utåt på oändligt många ställen kanske vi får se Zac Baird och Sodomizer avbildade på nästa omslag då. Vem vet?
Det var bara en tanke som jag vädrade.
Citera
2017-06-24, 23:17
Medlem
En sak som jag funderat på är hur Ghost inte kan ha tjänat nog med pengar för att kunna ta ut en större vinst.

Bandmedlemmarna har ju fått dåligt betalt och Ghost har inte någon större scenproduktion att dra runt på, i alla fall inte mycket större än vad många andra band har.

Man läser ju lite då och då om vilka "miljonvinster" många svenska artister som varit ute på sommarturné gör. Ghost spelar för en minst lika stor publik varje spelning, varje show ser ju nästintill helt packad ut. I tillägg har de verkligen turnerat väldigt mycket de senaste åren.
Citera
2017-06-25, 00:49
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Barlow
En sak som jag funderat på är hur Ghost inte kan ha tjänat nog med pengar för att kunna ta ut en större vinst.

Bandmedlemmarna har ju fått dåligt betalt och Ghost har inte någon större scenproduktion att dra runt på, i alla fall inte mycket större än vad många andra band har.

Man läser ju lite då och då om vilka "miljonvinster" många svenska artister som varit ute på sommarturné gör. Ghost spelar för en minst lika stor publik varje spelning, varje show ser ju nästintill helt packad ut. I tillägg har de verkligen turnerat väldigt mycket de senaste åren.
Min gissning är att de varit skyldiga skivbolaget pengar, då de antagligen gått in med lån som en investering för att bandet ska kunna bli större, sedan har de tagit sin del. Sedan är det knappast gratis att spela in skiva i USA, det är väl de senaste två åren Ghost faktiskt växt riktigt mycket, och de agerar fortfarande förband på en del turnéer.
Ren spekulation, och vinner SS och Co. så får vi nog mer klarhet i det hela. Det skulle vara intressant att se hur mycket som återinvesterats i bandet, jag utgår då även från att vi får se hur mycket de gamla medlemmarna bidragit ekonomiskt också. För om det är ett gemensamt företag bör det väl vara rimligt att de alla delat på den ekonomiska bördan och risken.
Citera
2017-06-25, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissPrim
Has anyone heard that after this tour Ghost is finished, that the next album is going to be a Greatest Hits album and all the new material, that TF has written, is going to be used in his new project? I just read it in another forum. Have you heard these rumors?

Joppe
Citera
2017-06-25, 09:48
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Det låter inte omöjligt men varför skippa en grej som går bra och fortfarande växer nu liksom. Om några år kanske...
Å andra sidan; om Ghost lägger av nu så lär de bli kultförklarade. Fortsätter de några år så lär de sakta förtvina. Ingen kommer ihåg ett sådant band.
It's better to burn out than to fade away...
Citera
2017-06-25, 10:31
Medlem
Les Binkss avatar
Om Tobias nåtts av det osannolika rykte ni diskuterar här vet jag inte, men den här intervjun tar ju mer eller mindre död på det:

http://www.blabbermouth.net/news/tobias-forge-says-he-is-already-thinking-about-ghosts-fifth-album/
Citera
2017-06-25, 12:45
Medlem
MissPrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Les Binks
Om Tobias nåtts av det osannolika rykte ni diskuterar här vet jag inte, men den här intervjun tar ju mer eller mindre död på det:

http://www.blabbermouth.net/news/tobias-forge-says-he-is-already-thinking-about-ghosts-fifth-album/
If the interview was made after June 14, that's very good news.
Citera
2017-06-25, 12:45
Medlem
MissPrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkeyspunk
Joppe
?????
Citera
2017-06-25, 18:22
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Å andra sidan; om Ghost lägger av nu så lär de bli kultförklarade. Fortsätter de några år så lär de sakta förtvina. Ingen kommer ihåg ett sådant band.
It's better to burn out than to fade away...
Vettig argumentation men förklara då Aerosmith och Guns´N`Roses, m fl, för mig?
Senast redigerad av Marmoth 2017-06-25 kl. 18:26.
Citera
2017-06-25, 18:25
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Les Binks

Ja seriöst, varför skulle han släppa detta som ju rullar på och säljer biljetter bara för stämningen och att han är "outad"?
Citera
2017-06-25, 20:06
Medlem
I think it was joppe that got that ball rolling in legion of ghost.
He sees to be the only one that has info on this.
Unfortunately he's beena pretty good source.
And it's not april 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in