2017-04-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gemvision
Spännande.

Stämningsansökan:
https://ufile.io/46d311
Får tacka jag också, tack.
Citera
2017-04-06, 18:55
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansnax
Kan verkligen vara så. Alltså, det kan...

Alltså, det där öppna brevet, både att skriva/skicka det och själva innehållet, är rent självmord; det är superklumpigt, bara ett sätt att välta ner och förstöra - för sig själv och andra.
Känns som att SS planerat detta en längre tid.
Först drar man sakta igång Priest en tid innan stämningsansökan kommer in, man kastar lite skit på TF och målar upp honom som en demon.
Samtidigt så tar man maskerna och mystiken ifrån Ghost rakt av, men byter ut musiken mot något vedervärdigt.

Sedan kommer stämningsansökan, den är ju legitim och intressant. Vad som blir löjligt med den är ju dock när medlemmar som knappt gjort ett dyft vill ha samma del utav kakan som t ex SS som varit med sedan starten.

Och det där öppna brevet, det är ju bara pinsamt att läsa.
Citera
2017-04-06, 19:01
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Först drar man sakta igång Priest en tid innan stämningsansökan kommer in, man kastar lite skit på TF och målar upp honom som en demon.
Samtidigt så tar man maskerna och mystiken ifrån Ghost rakt av, men byter ut musiken mot något vedervärdigt.

Sedan kommer stämningsansökan, den är ju legitim och intressant. Vad som blir löjligt med den är ju dock när medlemmar som knappt gjort ett dyft vill ha samma del utav kakan som t ex SS som varit med sedan starten.

Vilket är det öppna brevet? Det som bland annat Mauro skrev på Facebook?
Citera
2017-04-06, 19:04
Medlem
Citat:

Jag tycker att det var ett välskrivet brev. Pedagogiskt.
Poängen är väl nådd - att få folk att förstå vad som hänt.

Vad är det du inte gillar med det - i helhet?
Citera
2017-04-06, 19:07
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weatherisland
Ers Majestääts kungliga Huuwfudstaad
Enda sålda i år jag hittar är på Hornsgatan 33A. 14,5 mill.
Men då måste han ju casha det mesta? Eftersom att bolånekraven är rätt hårda idag. Du måste ha en fast lön så att säga. Och för en bank att låna ut pengar till en musiker är väl inget dom önskar direkt.
Det jag tänker på att det är väldigt mycket pengar att casha.
Citera
2017-04-06, 19:07
Medlem
Vansnaxs avatar
Citat:

Ja. Hoppas fler i detta forum (och på andra platser i världen) kan ha den ingången. Jag lägger ingen värdering på detta men SS lär ju vara totalt rökt vad gäller musikkarriär i framtiden (eller?). Stämningen är en rättfärdig sak (att reda ut hur det står till), öppet brev till hela mediasverige (och därmed utomlands) är bara barnsligt klotter...
Citera
2017-04-06, 19:26
Medlem
DjPuttes avatar
Efter man läst stämningsansökan mot TF så är min första feeling killen är på djupt vatten nog var detta mer eller mindre planerat då det börjare gå upp för TF att han kan tjäna bra pengar på GHOST, Sedan så det är en jäkla lukrativ rörelse dem befinner sig i GHOST medlemmar och dem vill ha ut lön/ersättning för de gig dem har under en turné samt royaltys för sålda saker till fansen!

Tror TF kommer få svårt att ha en vettig bevisföring mot de övriga medlemmar för mer parten av kapitalet verkar placerat i de utländska bolagen och då kan det vara svårt för insyn i vilken omfattning han bedrivit den rörelse han gjort TF, Dem ligger per gig runt 250000-500000:- som faktureras ut av deras bokningsbolag sedan vilket konto och bolag dem för över till där efter skulle vara mer av intresse!

Hittade hans bolag i England så har det gjort minus det i Amerika är registrerat på ett hotell i Santa Monica där kunde man inte se mycket, Känslan säger mer och mer gode TF planlagt detta mycket väl för att inte Svenska staten el rättsväsende kan komma åt pengarna!
Senast redigerad av DjPutte 2017-04-06 kl. 19:33.
Citera
2017-04-06, 19:32
Medlem
Har inte hunnit kolla igenom stämningsansökan. Får göra det efter jobbet ikväll..
Framgår det någonstans vem som stått på eventuella lån och tagit risker?
Alla i bolaget?
Citera
2017-04-06, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansnax
Ja. Hoppas fler i detta forum (och på andra platser i världen) kan ha den ingången. Jag lägger ingen värdering på detta men SS lär ju vara totalt rökt vad gäller musikkarriär i framtiden (eller?). Stämningen är en rättfärdig sak (att reda ut hur det står till), öppet brev till hela mediasverige (och därmed utomlands) är bara barnsligt klotter...

Jo han ska vara glad att fått vara med i ett band han själv varit med och startat upp sen första början och se på när Forge tar hela kakan själv!?
Rätt ska vara Rätt och vi får väl se vart det leder till och vilken ny information som kommer fram om hur mkt pengar som egentligen finns! Är inte orolig för SS framtida musikkarriär utan Ghost, även om den säkerligen inte blir lika stor!
Citera
2017-04-06, 19:35
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokofjong
Har inte hunnit kolla igenom stämningsansökan. Får göra det efter jobbet ikväll..
Framgår det någonstans vem som stått på eventuella lån och tagit risker?
Alla i bolaget?
Tycker från början har alla vart med på tågen samt ngn medlem kommit och gått bryt punkten verkar vara då övriga bandmedlemmar fått en kontrakt framför sig som dem ansåg vara ett sk slavkontrakt efter det så fick dem sparken, Rätt intressant läsning det hela måste man säga!
Citera
2017-04-06, 19:41
Medlem
Peripheryys avatar
Kul att se att dessa små historier man har läst här och var i tråden verkar vara vara mer eller mindre sanna. TF verkar vara en riktig dålig vän som inte varit ärlig mot sina vänner.

Något jag tänker på är att Ghost mer eller mindre var ett band från början. Man har ju sett MP göra intervjuer(med mask på) och sånt tidigare. Hade Ghost enbart varit TFs grej, så hade han ju såklart skött allt sånt själv från början.

Jag är rätt nöjd med att jag gått på min magkänsla och inte backat upp TF allt för mycket här i tråden. TF hade inte varit ett skit utan resten av bandet. Det kan man väl vara rätt säker på ändå.
Citera
2017-04-06, 19:48
Medlem
Les Binkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Det kan man väl vara rätt säker på ändå.

Tycker man ska vara försiktig med slutsatser innan man hört Tobias version. En riktig soppa är det i alla fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in