2012-12-16, 13:47
Medlem
ParanoXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne69
jag var på plats igår och köpte allt med hull och hår, att det var byte av sångare.
Men när jag tänker efter är det fullt möjligt att det är samma sångare men med andra kläder. Tid för byte av kläder osv fanns.
Tyckte dock att nya sångaren hade en annan ton i rösten men kan ju även va att nya låtarna lät annorlunda. Skulle vilja ha ett klipp på sista låten de spelade som var "Ritual" med "nya" sångaren. Lyssnar man noga där borde det gå att avgöra om det är ngn skillnad!
Ritual från igår, ingen skillnad tycker jag:
http://www.youtube.com/watch?v=l2yYSoRtvtw
Citera
2012-12-16, 13:52
Medlem
majkuzs avatar
NU vet jag inte om det var ölen..men jag bommade fan "bytet" av sångare
Tror nog många gjorde det då det inte nämndes nåt om det på efterfesten nere på lorient när man snackade med folk.
Kul grej

Förbaskat bra spelning och nya låten är så pass bra att man är sjukt taggad på nya skivan.
Citera
2012-12-16, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoX
Ritual från igår, ingen skillnad tycker jag:
http://www.youtube.com/watch?v=l2yYSoRtvtw

Tackar! Nja... Fan det är frågan om!
Citera
2012-12-16, 14:37
Medlem
netopyrs avatar
surret kring vilka mystiska Ghost har dött en del.

nu släpper de ny skiva och det är exakt detta dom vill, att folk ska spekulera och på så sätt åter ge liv i mystiken.

skickligt pr-trick i linje med vad dom gjort hela tiden.

genialt men alla borde ta det för vad det är, självklart är det fortfarande Tobias Forge fortfarande.

chansen att vi får mer Repugnant är nog liten
Citera
2012-12-16, 15:13
Medlem
Om man skriver in sin email på deras sida så får man en zip-fil med secular haze till mailen.
Citera
2012-12-16, 21:31
Medlem
För att spä på konspirationsteorier tyckte min tjej att det såg ut som att Papa II mimade/körde singbacl på sista låten Ritual
Citera
2012-12-16, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoonman
För att spä på konspirationsteorier tyckte min tjej att det såg ut som att Papa II mimade/körde singbacl på sista låten Ritual

Och hur såg hon det när han har mask på sig?
Citera
2012-12-17, 00:10
Medlem
Kholds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne69
jag var på plats igår och köpte allt med hull och hår, att det var byte av sångare.
Men när jag tänker efter är det fullt möjligt att det är samma sångare men med andra kläder. Tid för byte av kläder osv fanns.
Tyckte dock att nya sångaren hade en annan ton i rösten men kan ju även va att nya låtarna lät annorlunda. Skulle vilja ha ett klipp på sista låten de spelade som var "Ritual" med "nya" sångaren. Lyssnar man noga där borde det gå att avgöra om det är ngn skillnad!

Även jag var där och kan bara hålla med. Tyckte det var skillnad både visuellt och audiellt på de båda(?) sångarna. Tyckte ansiktsform, sångstil och kroppshållning var annorlunda, men kan såklart ha fel. Kan väl tillägga att jag för dagen var nykter eftersom jag drog det korta strået och fick agera chaufför för kvällen, så att en eller två öl för mycket skulle dimmat sönder min uppfattning är uteslutet.
Hur som helst så var det en fantastisk kväll spöket bjöd på.
Citera
2012-12-17, 02:21
Medlem
UnholyGraves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netopyr
chansen att vi får mer Repugnant är nog liten

Sådär får man inte tala...! Vi lever på hopp, om än litet, så brinner flamman likväl.

Det ultimata vore om skivan spelades in med samma sättning som Epitome of Darkness, Tom Bones, Carlos Sathanas, Sid E Burnes och Mary Goore..!
Citera
2012-12-17, 02:25
Bannlyst
Skulle ju faktiskt vara väldigt trevligt om det fortfarande är Forge. Väldigt smart move dock, jag gick på det om det skulle visa sig vara samma :P
Citera
2012-12-17, 11:00
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnholyGrave
Sådär får man inte tala...! Vi lever på hopp, om än litet, så brinner flamman likväl.

Det ultimata vore om skivan spelades in med samma sättning som Epitome of Darkness, Tom Bones, Carlos Sathanas, Sid E Burnes och Mary Goore..!
Det känns som att du är väldigt nöjd över att du lyssnar på Repugnant. Och att du hemskt gärna vill berätta det för oss. Hur mycket du vet om svensk "underground-metal". Du säger sakar som de som fattar, fattar. Därför ska du påpeka att du inte blir någon mer Repugnant och hur du bedrövas över det, i en tråd som handlar om Ghost.
Du visste vem Forge var innan Ghost. Lite - "Jag visste minsann vem Forge var innan. Och vilken musik han gjorde innan han slog igenom med Ghost. Det är inte det alla som gör. Här kommer jag och vet saker."

Bara en tanke som slog mig.
Citera
2012-12-17, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majkuz
NU vet jag inte om det var ölen..men jag bommade fan "bytet" av sångare
Tror nog många gjorde det då det inte nämndes nåt om det på efterfesten nere på lorient när man snackade med folk.
Kul grej

Förbaskat bra spelning och nya låten är så pass bra att man är sjukt taggad på nya skivan.

det var du inte ensam om, det gjorde tydligen reportern som skrev i lokaltidningen corren oxå!
för egen del förstår jag inte hur ni kunde missa det, men jag var ju och andra sidan nykter men...;-)

hursom hoppas jag det är samma kille, även om jag ställer mig rätt frågande till det med tanke på den rätt tydliga skillnaden på röst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in