2017-04-06, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omnesinterficere
200000:- är vad dom vill att Tf ska få böta om han vägrar ta fram sina bolags siffror och har inget med vad övriga medlemmar begär av Tf
Okej, är med. Tackar!
Citera
2017-04-07, 00:08
Medlem
Papa Emeritus har ju blåst medlemmarna på pengar. Han har nu hyrt in nya medlemmar för att avsluta turnén eftersom alla medlemmarna hoppat av

Kommer Ghost BC läggas ner nu tro? Så jävla dumt av Papa! Såg ju fram emot den nya plattan..

http://www.aftonbladet.se/a/vo0d5
Senast redigerad av hejsfittan 2017-04-07 kl. 00:12.
Citera
2017-04-07, 01:04
Medlem
RockRebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Papa Emeritus har ju blåst medlemmarna på pengar. Han har nu hyrt in nya medlemmar för att avsluta turnén eftersom alla medlemmarna hoppat av

Kommer Ghost BC läggas ner nu tro? Så jävla dumt av Papa! Såg ju fram emot den nya plattan..

http://www.aftonbladet.se/a/vo0d5

Möjligt att detta redan diskuterats men UMG eller vilka som nu står bakom bandet verkar ju inte bry sig speciellt. Kan ju inte båda speciellt gott? Alltid tråkigt när pengar hamnar framför bandet. Blä.
Citera
2017-04-07, 01:10
Citat:
Ursprungligen postat av RockRebel
Möjligt att detta redan diskuterats men UMG eller vilka som nu står bakom bandet verkar ju inte bry sig speciellt. Kan ju inte båda speciellt gott? Alltid tråkigt när pengar hamnar framför bandet. Blä.

Fattar fan inte Ghost framgång. Musiken är ju bara inget, nothing, nada...
Citera
2017-04-07, 04:11
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansnax
Var lite otydligt uttryckt av mig. Och jag håller med om vad du skriver här, det är så att SS är en duktig musiker (i Ghost har jag märkt det själv och samtidigt fått det bekräftat från källor). Poängen jag försökte etablera var att det allt mer och mer liknar en smutskastningskampanj mot både TF och Ghost. Sätter vi ihop stämningsansökans text, det öppna brevet och "bandet" Priest så ser det riktigt illa ut, enligt min mening. Stämningsansökan i sig kan jag inte se nåt fel med, den är ett sätt att pröva sakernas tillstånd inför domstol (om den nu är ärlig). Men resten. Det kommer inte att passera obemärkt i musiksverige, åtminstone delvis så kommer det att slå tillbaka hårt mot upphovspersonen. Hur ska SS kunna ingå i ett nytt seriöst band? Hur ska man lita på en person som fläker ut hela Ghost på ett bräde? Det var det jag menade. Sedan som jag sessionsmusiker och producent med mera är det nog inga problem.

Och någon förlikning är inte heller i sikte när man agerar på det sättet. Verkar misstänkt likt vara en kampanj. Jag kan iaf förstå att många tolkar det som en sådan. Personligen tycker jag att det är fult och, som någon tidigare skrev, utan fingertoppskänsla.

Det fetade. Det är väl snarare så om du vänder på det, så har han varit lojal tills gränsen är nådd. Att harva runt de första åren utan vetskap om de kommer att kunna tjäna ngt på bandet. Sen samtidigt vara med om uppgången utan att få Tjänligt betalt i hans ögon. Samtidigt vara anonym och inte outa sig. Att kräva anonymitet även om de alla är med på den biten, en faktor som även bör kosta extra.
Citera
2017-04-07, 06:52
Medlem
Vansnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemwalker
Det fetade. Det är väl snarare så om du vänder på det, så har han varit lojal tills gränsen är nådd. Att harva runt de första åren utan vetskap om de kommer att kunna tjäna ngt på bandet. Sen samtidigt vara med om uppgången utan att få Tjänligt betalt i hans ögon. Samtidigt vara anonym och inte outa sig. Att kräva anonymitet även om de alla är med på den biten, en faktor som även bör kosta extra.

Lojal ja, det måste man vara när man spelar i ett band, det är naturligt; men sedan slog det över till den totala motsatsen, istället. Personligen har jag också haft en viss förståelse för att han/de varit förbannade, tog det här med Priest som ett uttryck för det, initialt, innan jag visste om att den här bomben med stämning skulle släppas. Men tittar jag på det samlat så är det att likna vid en ful kampanj: Priest som bara är en osmaklig remake/remodel på Ghost (eller ett slags hån), kommentarer och insinuationer i olika sociala medier och nu, till slut, massutskick av ett öppet brev, till redaktioner både inom och utom landet - som just nu reproduceras digitalt överallt. Det senare får bägaren att rinna över för många, det är jag säker på; fansen till Ghost delas i två läger - det lär snackas i musiksverige. Varför, varför detta propagandautskick? Alltså, han/de kommer att inför domstol hävda att han/de är ett band, att ett Enkelt bolag är för handen, tillsammans med TF under namnet Ghost... hur kan man då vara så inkonsekvent att man smutskastar det bandet? Innan förhandlingar startat, innan ett motbud kommit? Och innan det finns ett utslag?

Alltså, kort sagt, varför inte nöja sig med själva stämningsansökan? Och sedan försöka få rätt i domstol? Varför allt det här osmakliga runtomkring. Priest låt är ju inget förutom att det är en bra vokalist, det kan klart höras genom röstförvrängningen; i övrigt är det ju ingenting, tycker jag (konceptet är i sig genomtrist och i sin kontext, som sagt, bara nån slags konstig kommentar till Ghost).
Citera
2017-04-07, 07:30
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Vilken jävla karriär?
Ber om ursäkt för lite ironi/sarkasm men vad i vidare med är det du missar?

Samtliga inblandade har ju faktiskt stått på scener, stora som små, de senaste åren. Vilken jävla sten har du slaggat under?
Citera
2017-04-07, 07:42
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPrim
My feeling is that people are very upset and they think that Papa is the devil. I really think that this could affect to Ghost's future, and no in good way.

Will we hear some greedy Pope shouting at upcoming concerts?

The Nameless Ghouls who sign the note (I do not know why they call themselves Nameless, if they write their names in that text : Whoco5: ) are mobilizing many people in their favor.
Hehehe, är inte det bara bra att han ses som Djävulen?

Jag tror ändå att givet tid så kommer detta att försvinna. Det är inte första gången tjafs uppstår i band och det brukar reda ut sig i långa loppet. Hoppas jag i alla fall...

Jag ber om ursäkt om jag tjatar men jag tycker, igen och inte riktat till dig, att detta säger allt:

Vid ett möte hemma hos SS den 2 mars 2011, vid vilket TF, GL, SS, MP, AH och MR närvarade, bekräftade medlemmarna att TFs roll skulle vara att vara bandledare och skriva bandets låtar. Övriga personer skulle i huvudsak verka som musiker i bandet. TF skulle svara för estetiska frågor, men samråda med övriga medlemmar.

Jag reagerar på att det fetade är vääääldigt luddigt skrivet och något jag tror inte gynnar SS och gänget.
Citera
2017-04-07, 07:46
Medlem
Monsta2010s avatar
Oavsett vad som har hänt måste jag också instämma att detta hade kunnat skötts med lite mer fingertoppskänsla. Stämningsansökan - visst, givetvis ska allt bli rätt. Men denna smutskastning alltså.

Denne "PuppetMaster"s lilla rant på Twitter häromveckan var väl också SS? Att gå på de nya musikerna känns otroligt barnsligt och bara bittert. Han har säkerligen allt fog att känna så mot TF, men det börjar som sagt bli lite skämskudde-varning på det hela.

Undrar verkligen hur tankarna går hos skivbolaget bl.a. Kommer TF tvingas göra någon form av uttalande snart eller tänker man bara ta emot smällarna och hoppas det blåser över snart?
Citera
2017-04-07, 07:58
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsta2010
Oavsett vad som har hänt måste jag också instämma att detta hade kunnat skötts med lite mer fingertoppskänsla. Stämningsansökan - visst, givetvis ska allt bli rätt. Men denna smutskastning alltså.

Denne "PuppetMaster"s lilla rant på Twitter häromveckan var väl också SS? Att gå på de nya musikerna känns otroligt barnsligt och bara bittert. Han har säkerligen allt fog att känna så mot TF, men det börjar som sagt bli lite skämskudde-varning på det hela.

Undrar verkligen hur tankarna går hos skivbolaget bl.a. Kommer TF tvingas göra någon form av uttalande snart eller tänker man bara ta emot smällarna och hoppas det blåser över snart?
”Vi anser att anklagelserna är ogrundade och har i övrigt inga kommentarer”, skriver Ghosts presskontakt på skivbolaget Universal Music i ett mejl till TT. Mannen bakom Papa Emeritus-masken vill inte heller uttala sig. Till Corren säger han att stämningsansökan kommer att besvaras av hans juridiska ombud.

http://www.dn.se/arkiv/kultur/storko...lbandet-ghost/
Citera
2017-04-07, 07:59
Medlem
Citat:
Lojal ja, det måste man vara när man spelar i ett band, det är naturligt; men sedan slog det över till den totala motsatsen, istället. Personligen har jag också haft en viss förståelse för att han/de varit förbannade, tog det här med Priest som ett uttryck för det, initialt, innan jag visste om att den här bomben med stämning skulle släppas. Men tittar jag på det samlat så är det att likna vid en ful kampanj: Priest som bara är en osmaklig remake/remodel på Ghost (eller ett slags hån), kommentarer och insinuationer i olika sociala medier och nu, till slut, massutskick av ett öppet brev, till redaktioner både inom och utom landet - som just nu reproduceras digitalt överallt. Det senare får bägaren att rinna över för många, det är jag säker på; fansen till Ghost delas i två läger - det lär snackas i musiksverige. Varför, varför detta propagandautskick? Alltså, han/de kommer att inför domstol hävda att han/de är ett band, att ett Enkelt bolag är för handen, tillsammans med TF under namnet Ghost... hur kan man då vara så inkonsekvent att man smutskastar det bandet? Innan förhandlingar startat, innan ett motbud kommit? Och innan det finns ett utslag?

Alltså, kort sagt, varför inte nöja sig med själva stämningsansökan? Och sedan försöka få rätt i domstol? Varför allt det här osmakliga runtomkring. Priest låt är ju inget förutom att det är en bra vokalist, det kan klart höras genom röstförvrängningen; i övrigt är det ju ingenting, tycker jag (konceptet är i sig genomtrist och i sin kontext, som sagt, bara nån slags konstig kommentar till Ghost).
SS är inte med som bandmedlem i Priest, han har bara producerat deras inspelning. Således inte SS som twittrade under pseudonymen Puppet Master.
Citera
2017-04-07, 08:00
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Alltså, kort sagt, varför inte nöja sig med själva stämningsansökan? Och sedan försöka få rätt i domstol? Varför allt det här osmakliga runtomkring.
Många (fans) anser mer eller mindre att TF är Ghost. När de övriga medlemmarna lämnat in sin stämningsansökan ses de som giriga idioter som bara vill ha del av den stora och goda kakan som TF bakat. Det öppna brevet är ett sätt för dem att förklara att det inte alls är girighet som ligger bakom beslutet. Att det är formulerat på det sätt som det är beror nog mest på den frustration som sakta eskalerat under en lång tid. Frustration, maktlöshet och besvikelse kan få människor att agera på ett sådant här sätt.

Viktigt att tänka på är att de inte ser bandet på samma sätt som fansen. För dem är TF en vän som huggit dem i ryggen med en stor fet yxa. Det finns egentligen ingen anledning för dem att gynna hans framtida äventyr med inhyrda musiker genom att vara tysta och snälla.
Senast redigerad av Lavetten 2017-04-07 kl. 08:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in