Citat:
Ursprungligen postat av
slemwalker
Det fetade. Det är väl snarare så om du vänder på det, så har han varit lojal tills gränsen är nådd. Att harva runt de första åren utan vetskap om de kommer att kunna tjäna ngt på bandet. Sen samtidigt vara med om uppgången utan att få Tjänligt betalt i hans ögon. Samtidigt vara anonym och inte outa sig. Att kräva anonymitet även om de alla är med på den biten, en faktor som även bör kosta extra.
Lojal ja, det måste man vara när man spelar i ett band, det är naturligt; men sedan slog det över till den totala motsatsen, istället. Personligen har jag också haft en viss förståelse för att han/de varit förbannade, tog det här med Priest som ett uttryck för det, initialt, innan jag visste om att den här bomben med stämning skulle släppas. Men tittar jag på det samlat så är det att likna vid en ful kampanj: Priest som bara är en osmaklig remake/remodel på Ghost (eller ett slags hån), kommentarer och insinuationer i olika sociala medier och nu, till slut, massutskick av ett öppet brev, till redaktioner både inom och utom landet - som just nu reproduceras digitalt överallt. Det senare får bägaren att rinna över för många, det är jag säker på; fansen till Ghost delas i två läger - det lär snackas i musiksverige. Varför, varför detta propagandautskick? Alltså, han/de kommer att inför domstol hävda att han/de är ett band, att ett Enkelt bolag är för handen, tillsammans med TF under namnet Ghost... hur kan man då vara så inkonsekvent att man smutskastar det bandet? Innan förhandlingar startat, innan ett motbud kommit? Och innan det finns ett utslag?
Alltså, kort sagt, varför inte nöja sig med själva stämningsansökan? Och sedan försöka få rätt i domstol? Varför allt det här osmakliga runtomkring. Priest låt är ju inget förutom att det är en bra vokalist, det kan klart höras genom röstförvrängningen; i övrigt är det ju ingenting, tycker jag (konceptet är i sig genomtrist och i sin kontext, som sagt, bara nån slags konstig kommentar till Ghost).