2014-03-16, 22:24
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkzndr
Jag har lite info. Det finns tydligen en koppling mellan bandet http://dead-soul.com/ och Ghost. Detta har jag fått höra från en som känner snubben som producerade deras första platta. Och antar att folk redan vet att de bytte sångare till andra skivan. Och så som det ser ut nu tydligen vill de behålla honom.

Har även info om bassisten, som lämnade? Såg dem live i Norrköping, märkte att bassisten var utbytt. Tydligen så ville han inte turnera lika mycket som bandet ville och han fick inget gehör för de idéer han kom med till låtar.

Nu säger inte jag att de här är 100% sant, men snubben jag snackade med verkade trolig.

OM detta redan finns i tråden ber jag om ursäkt. Inte orkat läsa igenom allt.
Stort tack för tipset! Detta föll mig helt i smaken.
Citera
2014-03-17, 06:58
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jag har lite info. Det finns tydligen en koppling mellan bandet http://dead-soul.com/ och Ghost.

Ena musikern i Dead Soul Niels Nielsen är Ghost producent och turnebokare.
Rykten gick även att Niels Nielsen spelade Keyboard i Ghost.
Niels Nielsen har även gett ut en soloplatta som heter ATVID.

Dock så vet jag även att en namless ghoul spelade Trummor med Dead Soul på en konsert.
Se här på Youtube https://www.youtube.com/watch?v=OjwXjB8NmqM

Lite Off-Topic

Hoppas även att Dead Soul får mera uppmärksamhet. musiken är het jälva bra.
In The Darkness är ett mästerverk
Citera
2014-03-17, 11:09
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Jag har lite info. Det finns tydligen en koppling mellan bandet http://dead-soul.com/ och Ghost. Detta har jag fått höra från en som känner snubben som producerade deras första platta. Och antar att folk redan vet att de bytte sångare till andra skivan. Och så som det ser ut nu tydligen vill de behålla honom.

Har även info om bassisten, som lämnade? Såg dem live i Norrköping, märkte att bassisten var utbytt. Tydligen så ville han inte turnera lika mycket som bandet ville och han fick inget gehör för de idéer han kom med till låtar.

Nu säger inte jag att de här är 100% sant, men snubben jag snackade med verkade trolig.

Ena trummisen i Dead Soul är, enligt utsago, han som lirar på Opus Eponymous och bassisten lämnade, b l a, för att han fick barn och flyttade till en annan stad. Ingen koll på dock om det även var p g a meningsskiljaktigheter som du nämner ovan.

Är det Papa I till Papa II du syftar på i första stycket där så nej!
Senast redigerad av Marmoth 2014-03-17 kl. 11:27.
Citera
2014-03-17, 11:27
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne69
haha ja precis! men lite trött på det ärligt talat. Fan låt rätt folk prata..undra vad det beror på att TF tar allt...är det järnhanden som styr eller är det så simpelt som språkbrister ??
Nejdå, den vanliga gitarrgasten kan engelska nog men det kanske är så att TF skrivit låtarna och därför är mest lämpad?

https://www.youtube.com/watch?v=Gx4BbKBAcrU
Citera
2014-03-17, 12:34
Medlem
sattygs avatar
Citat:

Hur F-N tänkte du nu ? ............
Citera
2014-03-18, 05:30
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Det jag försökte visa med Grammisvinsten är att "antitesen till kommersiell musik" inte vinner grammisar. Att hävda att Ghost är "antitesen till kommersiell musik" är antingen otroligt naivt eller, ursäkta mig, lite korkat. Men korkad verkar du ju inte vara i övrigt. Även om vi inte är överens om Håkan Hellström.
Jo det förstår jag. Men jag syftar inte på att Ghost inte är kommersiella. Men däremot så är dom långt under radarn än vad Melodifestival-kommersiella är. Därav är dom för mig antitesen till komersiell musik. Om jag utgår i från texterna dvs. Och i synnehet Year Zero. Som för övrigt kan tolkas på så många olika sätt.
Jag kanske var lite otydlig. Jag var lite full när jag skrev det där inlägget.
Citera
2014-03-18, 05:31
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemony88
Jag tror att du är Papa Hej Papa
Ja, det hade varit något. Få bära den där kostymen, vifta med armarna så där karismatiskt och sjunga så fantastiskt hade varit något.
Citera
2014-03-18, 05:33
Medlem
frantiks avatar
Citat:

Ghost har aldrig bytt sångare. Däremot har dom ändrat utseende, titel och framträdande hos sångaren. Detta kommer förmodligen vara förekommande under varje skivsläpp. Vilket gör det hela väldigt mycket roligare.
Citera
2014-03-18, 08:53
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Jo det förstår jag. Men jag syftar inte på att Ghost inte är kommersiella. Men däremot så är dom långt under radarn än vad Melodifestival-kommersiella är. Därav är dom för mig antitesen till komersiell musik. Om jag utgår i från texterna dvs. Och i synnehet Year Zero. Som för övrigt kan tolkas på så många olika sätt.
Jag kanske var lite otydlig. Jag var lite full när jag skrev det där inlägget.
Ja, lite så, d v s de är, i mina ögon en spark i baken på Maggio, Hello Saferide och allt vad alla manliga och kvinnliga "popidoler" heter, sjunger om och står för så även om de vill sälja plattor och leva på det så är det liksom det motsatta på något sätt vilket inte minst intervjuer och uttalanden pekar på även om det är med en stor tunga i kinden.
Citera
2014-03-19, 06:14
Medlem
Rebali179s avatar
Pratade med Killen på Bengans Linköping igår.
Frågade om han visste ifall Ghost skulle ha något släpp till Record Store Day.
Killen svarar att det var planer på en nyinspelad cover. DOCK så hann dom inte spela in något.
Så det blir inget med det.

Känns lite surt. Fick dock inte reda på vilken cover det var.
Citera
2014-03-20, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Ghost har aldrig bytt sångare. Däremot har dom ändrat utseende, titel och framträdande hos sångaren. Detta kommer förmodligen vara förekommande under varje skivsläpp. Vilket gör det hela väldigt mycket roligare.

Jag kom in på Ghost Scenen till deras andra skiva och måste säga att Papa 2 ser grym ut medans Papa 1 såg för jävlig ut enligt mig..

Jag lade upp en bild för ett tag sen när Forge signerar en Ghost poster med Papa 1 och signerar den med Papa 2.
Citera
2014-03-20, 06:57
Medlem
sattygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAVEN911
Jag kom in på Ghost Scenen till deras andra skiva och måste säga att Papa 2 ser grym ut medans Papa 1 såg för jävlig ut enligt mig..

Jag lade upp en bild för ett tag sen när Forge signerar en Ghost poster med Papa 1 och signerar den med Papa 2.

Jo det har du väl rätt i.. och bilden kommer vi ihåg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in