2012-12-16, 04:28
Medlem
netopyrs avatar
nån annan i vita dräkten såklart

påve-byte med nya skivan, helt klart samma sångare.

men man kan ju alltid hoppas på repugnant...
Citera
2012-12-16, 04:49
Medlem
Stjaertsmoers avatar
En polare till mig sa att det var samma person, men en "ny" sångare. Vafals? Visst att det är en ny era och allt men... ja.
Citera
2012-12-16, 08:22
Medlem
Just lyssnat klart på secular haze. Låter great!! Det här med "nya" sångaren verkar dock lite suspekt. Om man lyssnar till live-upptagningarna med abba covern och secular haze så låter de mycket lika och dessutom borde de väll anspela på katolska kyrkan-symboliken och påve byte, som tidigare nämndes i tråden.

Jag gick för övrigt in på deras hämsida och offrade min emailadress. Så, jag hoppas att man får någon slags info angående både Papa Emeritus II och nya skivan inom kort.
Senast redigerad av nationalfrontdisco 2012-12-16 kl. 08:27.
Citera
2012-12-16, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obin_gam
Här är en video från ikväll när dom lämnar över facklan till den nya påven: http://www.youtube.com/watch?v=qw46NrTGhWE Dom måste ha myglat där nånstans, för här låter ju han också likadant som tidigare

Var på konserten och som en person kommenterat så lämnade Papa Emeritus I scenen när Genesis gick igång, tror t o m det var lite innan. Så det kan mycket väl varit någon roadie som dök upp i vita dräkten för att lämna över till Papa Emeritus II då Papa Emeritus I inte yttrade ett ord under denna tid. Så det kan allstå vara samma sångare under hela konserten. Själv reagerade inte jag på någon skillnad mellan sången från Papa Emertius I och II, men därmed inte heller sagt att det inte kan vara två olika sångare.
Citera
2012-12-16, 09:38
Medlem
Chrille Ps avatar
http://www.youtube.com/watch?v=xm0Y0awVExo

Lite komiskt att folk på Youtube spekulerar i att den svarta påven lip-syncar och Forge står bakom scenen och sjunger. Ja, för det är ju den mest logiska förklaringen.

I videon ovan så syns det ju väldigt tydligt att det inte är Forge i den vita dräkten.
Citera
2012-12-16, 11:09
Medlem
sattygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoonman
Jag trodde först att bytet av påve bara var för att han hade ny dräkt, ny skiva, ny era eller något sådant. Men tyckte den svarta påven sjöng annorlunda, ljusare bl.a., på dom tre låtar han sjöng. Eller?

Alltså, ny sångare eller ej?

Nej. Det är fortfarande samma sångare, inget är nytt förutom kläderna, staven och låten.
Det var en "dummy" som stod i bakgrunden under Genesis medans han bytte kläder.
Detta var nåt man hade lite på känn innan konserten då allt hade byggts upp under året med div intervjuer osv, och inte minst när de öppnade Secularhaze.com dagen innan och kameror lite här och där i lokalen.
Väldigt bra gjort och det en mycket bra show. Mysigt att ha en ritual i en dansbandslokal.
Ghost är alltid lika grymma och lämnar väl ingen besviken.
Det som var ett stort jävla plus var ju Abba´s I´m a marioentte, sjukt bra tolkning.
Beatles och Abba.. vad blir nästa tolkning på skiva nr 3? Michael jackson ligger bra till
Citera
2012-12-16, 11:26
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoonman
Jag trodde först att bytet av påve bara var för att han hade ny dräkt, ny skiva, ny era eller något sådant. Men tyckte den svarta påven sjöng annorlunda, ljusare bl.a., på dom tre låtar han sjöng. Eller?

Alltså, ny sångare eller ej?
Det är bara Forge som har tröttnat på att förvränga sin röst.

Rösten som sjunger på Secular Haze kan omöjligen vara någon annan en Tobias Forge då det låter som taget ur en Subvision låt.

Hahahahaaha, patetiskt att det ens påstår att personen som sjunger Ritual är någon annan än PE1!

Briljant PR-stunt, kan faktiskt vara bland det mest imponerande ett band har gjort för att skapa mystik runt sig själva. Om jag ska vara ärlig så är det allt runt Ghost som gör dem intressanta och egentligen inte själva musiken som jag nu för tiden inte finner lika briljant.
Citera
2012-12-16, 11:38
Medlem
netopyrs avatar
ja lite genialt! nu snacka det för fullt igen.. vem är han, är
det samma?!

självklart är det samma. ingen slump att "bytet" skedde efter en instrumental låt...
Citera
2012-12-16, 11:42
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netopyr
ja lite genialt! nu snacka det för fullt igen.. vem är han, är
det samma?!

självklart är det samma. ingen slump att "bytet" skedde efter en instrumental låt...
Precis!
Citera
2012-12-16, 12:17
Medlem
UnholyGraves avatar
Ja, Secular Haze var ju helt otroligt bra.

MEN REPUGNANT DÅ?
Citera
2012-12-16, 12:40
Medlem
UnholyGraves avatar
Förresten, har Forge platåskor eller något när han spelar Papa? Han är väl väldigt kort?
Citera
2012-12-16, 13:26
Medlem
jag var på plats igår och köpte allt med hull och hår, att det var byte av sångare.
Men när jag tänker efter är det fullt möjligt att det är samma sångare men med andra kläder. Tid för byte av kläder osv fanns.
Tyckte dock att nya sångaren hade en annan ton i rösten men kan ju även va att nya låtarna lät annorlunda. Skulle vilja ha ett klipp på sista låten de spelade som var "Ritual" med "nya" sångaren. Lyssnar man noga där borde det gå att avgöra om det är ngn skillnad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in