2013-09-01, 11:39
Medlem
nu när hösten är intågande och halloween nalkas hade jag o några polare tänkt klä ut oss till papa o hans ghouls, någon som har tips på hur man lätt kan fixa kostymer till en rimlig budget?
Citera
2013-09-01, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Ghost är nog det mest tråkigaste "live" bandet jag någonsin sett...

Tror att flertalet medlemmar i detta band har reumatism.

Ah, du är en sådan som tycker att ett bra band live endast är ett band som röjer som tusan, I guess? Påminner säkert lite om det äldre par som satt framför mig i bussen tillbaka till centrala Göteborg under Metaltown, som beskrev Ghost som "det tråkigaste bandet" de någonsin hade sett. "De bara stod ju där... till skillnad från Sabaton, som var ett riktigt bra liveband, för deras sångare springer omkring och har sig".

Japp, det är så man mäter ett bra liveband, hoho!
Citera
2013-09-01, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Du är med på att de inte är satanister på riktigt och att den namnlösa gitarrist-gasten ofta vid intervjuer är TF själv?
Att konceptet ska tas med en nypa salt förstod jag när jag läste "it doesn't matter if we believe in Satan, the only thing that matters is that he believes in us".

Denna historia grundar sig inte i någon intervju, träffade en snubbe på ett ölhak i Linköping som utgav sig för att vara medlem i bandet. Han var övertygande (och prickade en del grejer rätt ang. då kommande Infestissumam) men jag håller mig skeptisk.
Citera
2013-09-01, 21:28
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Ah, du är en sådan som tycker att ett bra band live endast är ett band som röjer som tusan, I guess? Påminner säkert lite om det äldre par som satt framför mig i bussen tillbaka till centrala Göteborg under Metaltown, som beskrev Ghost som "det tråkigaste bandet" de någonsin hade sett. "De bara stod ju där... till skillnad från Sabaton, som var ett riktigt bra liveband, för deras sångare springer omkring och har sig".

JA!!! Spelningen på Metaltown var ju typ lika spännande som att se is frysa.

Nej. Inte röja alltför mycket. Men åtminstone "vara delaktigt" och elda igång publiken.

Musiken är ju sådär...
Citera
2013-09-01, 21:43
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Att konceptet ska tas med en nypa salt förstod jag när jag läste "it doesn't matter if we believe in Satan, the only thing that matters is that he believes in us".

Denna historia grundar sig inte i någon intervju, träffade en snubbe på ett ölhak i Linköping som utgav sig för att vara medlem i bandet. Han var övertygande (och prickade en del grejer rätt ang. då kommande Infestissumam) men jag håller mig skeptisk.
Det skulle förvåna mig mycket om de riktiga medlemmarna sitter och krog-skryter.
Citera
2013-09-01, 21:47
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
JA!!! Spelningen på Metaltown var ju typ lika spännande som att se is frysa.

Nej. Inte röja alltför mycket. Men åtminstone "vara delaktigt" och elda igång publiken.

Musiken är ju sådär...
Tror inte de vinner något om de namnlösa försöker ta plats från TF, d v s han är den givna mittpunkten och ledaren och notera hans små gester och sättet han agerar på och inse att det är deras stil och att den bara inte faller dig i smaken. Att se Ghost uppföra sig som hela Iron Maiden skulle helt och hållet förstöra allt de byggt upp.

Alla olika band har ju sina olika "grejer".....det är väl bra?
Citera
2013-09-03, 20:50
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Alla olika band har ju sina olika "grejer".....det är väl bra?

ABSOLUT!!! Det skall ju finnas något för oss alla...

Men jag förstår inte bara att de skall spela "hård" musik och se ut som förstenade fossiler.
Citera
2013-09-03, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer

Ghost på Metal Town var ju visuellt totalt meningslöst. Små gester i kombination i med kvällsljus ger inga större intryck på en större scen. Som tur är så är ju låtarna från den senaste skivan grymt bra så det räddade ju det hela.
Citera
2013-09-03, 22:35
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
ABSOLUT!!! Det skall ju finnas något för oss alla...

Men jag förstår inte bara att de skall spela "hård" musik och se ut som förstenade fossiler.
Har du lyssnat ordentligt på båda plattorna för inte är det väl hård musik? Snarare enkel och väldigt melodiös pop om än med lite tuffa gitarriff här och var. Det är ju "orgel", vacker sång och hyfsat lugna låtar hela vägen. Att de dras med i samma veva som "hård" musik tycker jag enkom kommer sig av imagen och texterna.

Jag tycker "förstenade fossiler" passar oerhört bra till deras satanistiskt sakrala framtoning. En påve och hans följeslagare är ju strikta, stela och lite anonyma....det ser jag som själva poängen och av turnerandet och framgången att döma så verkar det ju funka OK. Tror de kommer att bli riktigt riktigt stora och att vi bara har sett början på vad de vill göra.
Citera
2013-09-04, 22:17
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Har du lyssnat ordentligt på båda plattorna för inte är det väl hård musik? Snarare enkel och väldigt melodiös pop om än med lite tuffa gitarriff här och var. Det är ju "orgel", vacker sång och hyfsat lugna låtar hela vägen. Att de dras med i samma veva som "hård" musik tycker jag enkom kommer sig av imagen och texterna.

Jag tycker "förstenade fossiler" passar oerhört bra till deras satanistiskt sakrala framtoning. En påve och hans följeslagare är ju strikta, stela och lite anonyma....det ser jag som själva poängen och av turnerandet och framgången att döma så verkar det ju funka OK. Tror de kommer att bli riktigt riktigt stora och att vi bara har sett början på vad de vill göra.

Absolut. Det är mycket bättre att folket lyssnar på ghost och får lite magi i tillvaron än annan skräpmusik som spelas på radio.
Citera
2013-09-04, 23:41
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Absolut. Det är mycket bättre att folket lyssnar på ghost och får lite magi i tillvaron än annan skräpmusik som spelas på radio.
Citera
2013-09-06, 19:11
Medlem
ballobass avatar
basisten kommer från rimf0rsa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in