2010-12-04, 06:41
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Undrar vem som är mest parasit. Ensamma mamman som lever på bidrag och bara gnäller om att det aldrig blir bättre men som aldrig gör något själv eller kungafamiljen som visserligen också får ett slags bidrag men försöker agera i nationens bästa.
Tveklöst Knugen och hans anhang!
Citera
2010-12-04, 08:56
Medlem
Citat:
Jag köper alltid det billigaste så har jag råd att spara pengar till att betala av mina lån.
Tror iofs snabbmakaroner tillagade på en 100.000 kr spis
smakar samma som på en om dom vore lagade på en 6.000 kr spis
men visst slapp jag betala själv skulle jag också välja 100.000 kr spisen.

Lyx på andras bekostnad är aldrig fel eller ...
Citera
2010-12-04, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Tror iofs snabbmakaroner tillagade på en 100.000 kr spis
smakar samma som på en om dom vore lagade på en 6.000 kr spis
men visst slapp jag betala själv skulle jag också välja 100.000 kr spisen.

Lyx på andras bekostnad är aldrig fel eller ...

Antar att kronprinsessan står för kostnaderna för hemmet för jag tror inte herrn i huset har råd att köpa dyra grejer till hemmet.

Han kanske betalade gardinerna och tapeterna de använder
Citera
2010-12-04, 09:12
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Jag köper alltid det billigaste så har jag råd att spara pengar till att betala av mina lån.
Och jag köper alltid det billigaste så jag har råd att betala skatt så knugligheten kan frossa i lyx!
Citera
2010-12-04, 09:44
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Antar att kronprinsessan står för kostnaderna för hemmet för jag tror inte herrn i huset har råd att köpa dyra grejer till hemmet.
Ha! Hon betalar inte ett dugg! Det är jag och du och alla andra skattebetalare som står för rubbet.
Citera
2010-12-05, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Ha! Hon betalar inte ett dugg! Det är jag och du och alla andra skattebetalare som står för rubbet.

De har bekostat den privata bostaden själva: källa.
Citera
2010-12-05, 09:59
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gebleiben
Ha-HA!!! (gapskrattar) Och var tror du att de pengarna kommer ifrån? Gissa två gånger.
Citera
2010-12-05, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gebleiben

Som sagt; lyx på andras bekostnad är aldrig fel.
Citera
2010-12-05, 12:25
Medlem
Då får ni heller inte glömma lilla inflyttningspresenten på 14 miljoner kronor från Anders Borg. Jo då, de betalar själva. My ass.
Citera
2010-12-05, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Och jag köper alltid det billigaste så jag har råd att betala skatt så knugligheten kan frossa i lyx!

Ja för om vi skulle haft republik istället så skulle ju mycket mindre skattepengar gått till att betala statsskicket......... Stackars oss, hade vi bara haft en president så skulle vi ju alla varit mycket rikare. Attans då!
Citera
2010-12-05, 15:25
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MPalm82
Ja för om vi skulle haft republik istället så skulle ju mycket mindre skattepengar gått till att betala statsskicket......... Stackars oss, hade vi bara haft en president så skulle vi ju alla varit mycket rikare. Attans då!

Skillnaden är att att då skulle vi få något för pengarna. Den arrogans hovet visar vanligt folk och hur de föraktar media, visar bara att de anser att de har rätt att leva på andra hela livet. En president har inte råd med sådana later.

En statschef ska tjäna folket. Den fisförnäma svagbegåvade Hovnarren har knappast uppvisat den ödmjukheten.
Citera
2010-12-05, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Skillnaden är att att då skulle vi få något för pengarna. Den arrogans hovet visar vanligt folk och hur de föraktar media, visar bara att de anser att de har rätt att leva på andra hela livet. En president har inte råd med sådana later.

En statschef ska tjäna folket. Den fisförnäma svagbegåvade Hovnarren har knappast uppvisat den ödmjukheten.

Mycket möjligt. Men nu var det inte det det syftade på. Utan att det rent pengamässigt är skit samma vilket statsskick vi har. För vår privata ekonomi alltså. Sen att det kanske är bättre med president är en helt annan sak.

Men vilken tur min vän att du känner dem så bra och kan tala om för oss andra hur de tänker och resonerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in