2010-12-03, 15:31
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

Vissa får allt gratis medans andra får snåla och betala. Hur kul är det?

Jag har inget problem med de som gjort sig förtjänt av något.
Citera
2010-12-03, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag har inget problem med de som gjort sig förtjänt av något.

Hur tänkte du nu?
Citera
2010-12-03, 15:40
Medlem
fredrikdenstores avatar
13 skithuspappershållare för över 1000 kr per styck. Är det nödvändigt?
Citera
2010-12-03, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
13 skithuspappershållare för över 1000 kr per styck. Är det nödvändigt?

Victoria & Daniel behöver 13 skithuspappershållare !!
Magproblem eller bara hybris ...?
Citera
2010-12-03, 16:09
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Victoria & Daniel behöver 13 skithuspappershållare !!
Magproblem eller bara hybris ...?
Har dom ett skithus i varje rum då?
Citera
2010-12-03, 16:54
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Enligt Aktuelltboken 1977(årsbok för er unga) avslöjades graviditeten efter 3 mån, i januari. 78 avslöjades den efter 3 mån och sista gången också efter 3 mån.

3 månader är en period de flesta har som gräns för att meddela en grav. Orsaken är de flesta missfall som uppstår sker de första 3 månaderna.
Citera
2010-12-03, 20:06
Medlem
Citat:
Över en miljon investerades i det nya köket, det, skriver Expressen på fredagen. Det privata köket är en dröm för många kockar. Köksbänk i marmor, amerikansk ekparkett och köksluckor från Kvänum. Och så en lyxspis från AGA som kostade över 100.000 kronor. Andra kända ägare som har samma spis i sitt hushåll är det engelska hovet.

http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=28...epslanguage=sv

Bra att det underhålls så att det är i skick när det en dag ska gå tillbaka till folket.
Citera
2010-12-03, 20:23
Medlem
Det är lätt att spendera andras pengar. Undra om de hade slängt pengar omkring sig på samma sätt om de hade svettats ihop dem själva. Mitt förakt för de här parasiterna är bottenlöst.

Fatta att vi försörjer en förstånshandikappad gymägare, som har blivit prins och flyttat in i ett slott.
Verkligheten överträffar dikten.
Citera
2010-12-03, 21:59
Medlem
De verkar dock faktiskt ha kollat prislappen och inte tagit det dyraste som finns dock. Men handtag för 1000 spänn styck? IKEA har handtag för runt hundringen.

Men det är typiska svenska avundsjukan som dyker upp. Istället för att tänka att: Hmm, om jag jobbar hårt kanske jag kan skaffa mig en inkomst så jag har råd med detta så tänker folk: FAN, jag har inte råd med det då ska inte de ha det heller.

Undrar vem som är mest parasit. Ensamma mamman som lever på bidrag och bara gnäller om att det aldrig blir bättre men som aldrig gör något själv eller kungafamiljen som visserligen också får ett slags bidrag men försöker agera i nationens bästa.

Undrar hur mycket alla ensamma mammor som bara gnäller på staten kostar egentligen, miljarder?
Citera
2010-12-03, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
De verkar dock faktiskt ha kollat prislappen och inte tagit det dyraste som finns dock. Men handtag för 1000 spänn styck? IKEA har handtag för runt hundringen. Men det är typiska svenska avundsjukan som dyker upp. Istället för att tänka att: Hmm, om jag jobbar hårt kanske jag kan skaffa mig en inkomst så jag har råd med detta så tänker folk: FAN, jag har inte råd med det då ska inte de ha det heller. Undrar vem som är mest parasit. Ensamma mamman som lever på bidrag och bara gnäller om att det aldrig blir bättre men som aldrig gör något själv eller kungafamiljen som visserligen också får ett slags bidrag men försöker agera i nationens bästa. Undrar hur mycket alla ensamma mammor som bara gnäller på staten kostar egentligen, miljarder?

Preppo, hur ser du ut hemma hos dig?
Citera
2010-12-03, 22:25
Medlem
Citat:
Preppo, hur ser du ut hemma hos dig?

Jag köper alltid det billigaste så har jag råd att spara pengar till att betala av mina lån.

Nu var det inte mig tråden skulle handla om utan hon jag anser vara gravid. Eller så har jag fel......för 6 månaden i rad
Citera
2010-12-03, 23:03
Medlem
Visst kan man reta sig på kostnaden, men samtidigt är det bra att slottet blev renoverat och på så sätt bidragit till inkomst för byggjobbare, tillverkare och säljare. Hoppas det mesta är svenskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in