2011-05-21, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Victoria har minst två saker emot sig:

1. Sin ålder
2. Sina forna ätstörningar

Jag tycker det vore jävligt intressant om hon blir utan barn, men förkrossande för Silvia som älskar barn.

Något annat vi inte kan utesluta är att hon faktiskt varit gravid, men aborterat efter ett NUPP-test som visat på något olämpligt för en tronarvinge...

Abort och missfall har varit flitigt förekommande i denna skvallertråd sedan hovet gick ut och meddelade att hon INTE var gravid i januari.
Citera
2011-05-21, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Abort och missfall har varit flitigt förekommande i denna skvallertråd sedan hovet gick ut och meddelade att hon INTE var gravid i januari.

Ja, men jag tror ändå starkt på att de dementerade pga kvällstidningsspekulationerna och ge Victoria ro. Ända sedan giftermålet har det spekulerats i en kunglig graviditet inom tre månader efter bröllopet då detta hände Silvia och en massa andra kungligheter och därför skulle vara statistiskt sannolikt. Den stora skillnaden är dock att dessa damer varit tio år yngre än Victoria. Är man till åren kommen i fertilitetssammanhang är ett års "bebisverkstad" minst att vänta, ofta fler. Det är mycket möjligt att det "tar sig" i sommar tror jag. Men om det inte gör det, då börjar det bli onormalt och man kan spekulera i vad som går fel (dåliga spermier, för gamla ägg eller om hon fått DS-positivt svar). Men än då länge behöver man inte tro det värsta.
Citera
2011-05-21, 15:39
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Tänkte först att det var Utviket, men det är det såklart inte. Det är för övrigt inte de som bor som har inrett, utan den har inretts professionellt för att göra sig på sidan och vara säljbar. (Stylad heter det, för er som bor i landsorten. Homestaga kan det kallas också.) Men jävlar vilken tacky smak de tror att köparna har. Naket och porslinshundar!
Jag tror faktiskt att det mesta är deras egen inredning, speciellt med tanke på att Andrea själv arbetar med inredning. Porslinshundarna var lite oväntade, men jag såg dem mest som en kul grej som bröt av. Lite som planscherna i vardagsrummet. Men som jag skrev ovan, det är något som inte stämmer, det saknas harmoni i det där hemmet.

Ordet tacky beskriver inte inredningsstilen.
Citat:
Nja, tänker främst på de inramade plancherna, som föreställer halvnakna kvinnor som åmar sig och visar lite nakna tuttar och naken rumpa. I angränsade rum sns en lite ekivok olje(?)målning.
Tavlan i det intilliggande rummet lade jag också märke till. Jag har faktiskt en liknande här hemma hos mig. Hehe.
Citera
2011-05-21, 18:24
Citat:
Ja, men jag tror ändå starkt på att de dementerade pga kvällstidningsspekulationerna och ge Victoria ro. Ända sedan giftermålet har det spekulerats i en kunglig graviditet inom tre månader efter bröllopet då detta hände Silvia och en massa andra kungligheter och därför skulle vara statistiskt sannolikt. Den stora skillnaden är dock att dessa damer varit tio år yngre än Victoria. Är man till åren kommen i fertilitetssammanhang är ett års "bebisverkstad" minst att vänta, ofta fler. Det är mycket möjligt att det "tar sig" i sommar tror jag. Men om det inte gör det, då börjar det bli onormalt och man kan spekulera i vad som går fel (dåliga spermier, för gamla ägg eller om hon fått DS-positivt svar). Men än då länge behöver man inte tro det värsta.

Silvia var 33 när hon gifte sig med kungen, Victoria lika gammal när hon gifte sig med Daniel. Vem menar du var "tio år yngre" när hon gifte sig med en kunglighet?
Citera
2011-05-21, 20:30
Medlem
Citat:
Ja, men jag tror ändå starkt på att de dementerade pga kvällstidningsspekulationerna och ge Victoria ro. Ända sedan giftermålet har det spekulerats i en kunglig graviditet inom tre månader efter bröllopet då detta hände Silvia och en massa andra kungligheter och därför skulle vara statistiskt sannolikt. Den stora skillnaden är dock att dessa damer varit tio år yngre än Victoria.

Drottning Silvia var 34 när hon fick Victoria
Mette-Marit fick första barnet med Hakon 3 år efter att de gifte sig, som 31 åring(dock fick hon första sonen 7 år tidigare)
Prinsessan Mary fick Christian när hon var 33 år
Prins Joakims första fru fick första barnet när hon var 30+
Prins Joakims andra fru också 32
Prinsessan Letizia av Spanien 30+
Prinsessan Märta Louise var 30+
Drottningen av Jordanien fick barn som yngre än 30(källa på alla Wikipedia), är det henne du menar är 10 år yngre än Victoria?
Citera
2011-05-24, 21:11
Medlem
Kanske en förklaring till varför tronarvingen låter vänta på sig ...

Citera
2011-05-24, 21:59
Medlem
Öhh 2006: Störst benägenhet att skaffa barn har de som jobbar I OFFENTLIG SEKTOR. Victoria är i den offentliga sektorn
Citera
2011-05-24, 22:08
Medlem
Citat:
Öhh 2006: Störst benägenhet att skaffa barn har de som jobbar I OFFENTLIG SEKTOR. Victoria är i den offentliga sektorn

... och var är tronarvingen?
Citera
2011-05-24, 22:11
Citat:

Nyckelordet är "jobbar". De knugliga jobbar inte, de "närvarar". När de inte semestrar, shoppar, kör racerbil, hånglar upp kaffeflickor eller opererar sig - för att nämna några av de främsta knugliga fritidsintressena.
Citera
2011-05-24, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
... och var är tronarvingen?

Hon är i Tyskland just nu. Victoria är fortfarande tronarvinge. Carl-Philip kan bli förste prinsen som har följande bana: Kronprins-vanlig prins-kronprins- vanlig prins
Citera
2011-05-25, 09:46
Medlem
I värsta fall får de åka bil eller buss för att ta sig till Berlin. Något som kan bli en lång bussresa då det är drygt 60 mil mellan München och Berlin.
http://www.expressen.se/nyheter/1.24...fast-i-munchen
Citera
2011-05-25, 17:04
Medlem
nämenjovissts avatar
I senaste (tror jag) "Se & hör" så står det något om att victoria är gravid. att hon och daniel kom hem från brittiska bröllopet för att fira kungens födelsedag.

i samband med firandet så ska tydligen victoria ha berättat för kungen att hon är gravid. daniel ska tydligen också ha "köpt barnskor till sin gravida frus väntande barn".

jag har inte tidningen själv men formuleringarna ska visst vara raka och tydliga utan frågetecken eller i stil med: "enligt säkra källor så är victoria gravid".

ingen annan stans i någon skvallerblaska står det uttryckligen att hon är gravid förutom i se och hör.

Är se och hör föremål för förtal?

någon där ute som har ett ex av nämnda nummer? som tolkar texten annorlunda?
Senast redigerad av nämenjovisst 2011-05-25 kl. 17:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in