2010-06-20, 02:26
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det är säkert ett mycket speciellt förhållande. Den ende som kan skola in henne i hennes framtida yrke, med egna erfarenheter som grund, är hennes far.
I litteraturen om Viktoria framgår att hennes pappa var sträng och krävande och att deras relation präglades av svalhet och frånvaro, allt enligt hennes egna ord.
Citera
2010-06-20, 04:01
Bannlyst
Om någon hade kommit på tanken att ge sig ut till Haga slott eller var nu bröllopsnatten utspelade sig med en riktigt känslig, riktad mikrofon hade personen förmodligen kunnat dokumentera bröllopsnatten. Det hade varit något det. Hemmasoundtrack utan bild av avlandet av nästa generation Bernadotte. Kunglig pjäs i kunglig fjäs. Förresten kan jag tänka mig att festen pågår än så det kanske inte är försent.
Citera
2010-06-20, 04:48
Medlem
TigerKids avatar
De är nog alldeles slut..

Ett fint bröllop var det! Daniel klarade av det strålande och motbevisade sina belackare. Såg och hörde ni exempelvis hans tal under middagen? Det var inte ett dugg stelt och hans engelska var inget att klaga på. Ett mycket bra tal t o m.
Citera
2010-06-20, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meon
Varför Elizabeth II inte kom kan jag förstå men prinsen av Wales? Charles tycks inte gilla Sverige.

En kombination skulle jag tro.

Öborna känner sig fortfarande lite finare än andra kungahus.

Kärringen är för gammal och Challe visar man inte upp så mycket nuförtiden då hans nya frilla inte passar så bra. Det är fortfarande lite "skandalstämpel" över henne och hon får nog inte representera Storbritannien officiellt.

.
Citera
2010-06-20, 10:11
Medlem
LadyMysticas avatar
Ett alldeles fantastiskt bröllop, och att dessa 2 är kära i varandra kan inte ens en blind undgå.

Det gladde mig massor att Olle Westling och Daniel höll tal så pass bra. Olles tal var milsvida bättre än Kungens.

Jag tyckte också om att man fick följa festligheterna på slottet så pass mycket, klar skillnad mot bröllopet 1976.

Sedan det som gjorde min dag. En republikan fick en utskällning av en äldre dam i Kungsträdgården.
Damen var mäkta förbannad på denna "slyngel" och sa honom ett par väl valda ord.
go go damen

Jämför Drottning Silvia eller Victoria med Finska presidenten Tarja Halonen - duh.

Mer monarki åt folket
Citera
2010-06-20, 10:22
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Jämför Drottning Silvia eller Victoria med Finska presidenten Tarja Halonen - duh.

Mer monarki åt folket

Tarja Halonen har säkert mycket mer utbildning än Silvia. Men monarkin handlar inte om intelligens, det handlar om skådespel, nu har landets största dokusåpa dragit igång. Mediadrevet går på högvarv.

Det är spännande och intressant.
Citera
2010-06-20, 10:32
Medlem
Redan städat efter den stora festen. Vardagen är tillbaka igen.
Citera
2010-06-20, 10:44
Medlem
Unikos avatar
"- För oss som lagt ner själ och hjärta på det här gräset i två år känns det bra att det tas omhand. Många kommer tycka att det är roligt att gå på det kungliga gräset, sade Per Fimmerstad."

Hehe
Citera
2010-06-20, 11:46
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Redan städat efter den stora festen. Vardagen är tillbaka igen.

Citat:
Polisen beskrev natten mot söndagen som en vanlig helgnatt.
- De människor som kom för att titta på festligheterna är inte samma målgrupp som de som håller igång på natten. Efter festligheterna tömdes stan ganska fort, sade Ulf Lindgren, informatör på Stockholmspolisen.

Var nog en lättarbetad målgrupp för polisen (med tanke på antalet). Tänk samma mängd men fotbollssupportrar eller politiska aktivister..
Citera
2010-06-20, 12:00
Bannlyst
Någon som vet slut notan på kalaset, alltså den totala kostnaden inklusive det 2 åriga gräset, poliser osv osv osv osv. Kungen betalade halva bröllopet sägs det men 2000 poliser i tjänst kostar väl ca 600.000:-/tim bara det och militären osv. Den riktiga kostnaden måste ju handla om 100tals miljoner.
Citera
2010-06-20, 12:01
Medlem
MatildaLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krille16
Någon som vet slut notan på kalaset, alltså den totala kostnaden inklusive det 2 åriga gräset, poliser osv osv osv osv. Kungen betalade halva bröllopet sägs det men 2000 poliser i tjänst kostar väl ca 600.000:-/tim bara det och militären osv. Den riktiga kostnaden måste ju handla om 100tals miljoner.

Kungafamiljen har oss att tacka för.
Citera
2010-06-20, 12:10
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatildaLundgren
Kungafamiljen har oss att tacka för.

Det är i mitt tycke värt att betala ett par kronor om året för att hålla det vid liv. Som någon sa, vilken annan likvärdig PR kan du köpa för en tia (höftade här) om året?

Avskaffar hellre svenska kyrkan då de äter minst lika mycket skatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in