2010-10-31, 18:43
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men han har ju planerat sin tillvaro med barnen, det var ju bara det att det passade inte Anna.

Om du har haft delad vårdnad så skulle du veta att det inte går att skriva in en exakt detaljerad
plan på boende och annat. Det händer hela tiden för båda att saker och ting ändras och då
måste man vara flexibel. Anna var ju inte det och då blir det problem.

//Reimer
Nej man behöver inte vara flexibel faktiskt.

Har man varannan vecka till exempel så har man varannan vecka - då är det upp till den parten som har den veckan att ordna barnvakt, ta ut VAB osv om det krävs under den veckan -- att planera för barnen den veckan.

Man har då inte rätt att inkränkta på den andras tid om denne inte vill det -- detsamma gäller resor och övriga planer.

Den flexibilitet du och Osama vill ha kallas för "kan inte släppa taget". Den behöver man inte acceptera. Det var väl det Anna till slut kom fram till också, att endera tar han sin del eller också får hon ta hela ansvaret men hon måste kunna planera sitt liv -- utan Osama i det.

Osama krävde passning, insyn och kontroll -- Anna krävde rätten till sitt liv, och då blev problem.

De flesta med delat boende har för övrigt just strukturerade överenskommelser - där föräldern tar ansvar för sin tid utan att hänga upp ansvaret på den andra.
Citera
2010-10-31, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Annas ord blir varken mer eller mindre sanna för att de dokumenteras. Även om hon så fick en egen socialsekreterare. Det är fortfarande hennes version.

Hon har helt rätt att kräva struktur, så långt är jag med, men när vi inte vet hur strukturen skulle se ut och vilka krav hon ställde så kan man inte klandra Osama för att han inte skrev på.

Kan bara ta min egen "värld" fått en del skäll för att jag ändrat på mina dagar, saker skulle vara på mitt sätt enligt henne.

Sen när man räknade på det.. hon hade ändrat lika mycket men hennes skäl var tydligen legitima skäl...
det är inte så enkelt eller självklart med en vårdnad.
Citera
2010-10-31, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Kan bara ta min egen "värld" fått en del skäll för att jag ändrat på mina dagar, saker skulle vara på mitt sätt enligt henne.

Sen när man räknade på det.. hon hade ändrat lika mycket men hennes skäl var tydligen legitima skäl...

Det beror väl på hur man gör det. Osama har inte vad jag vet klagat på att Anna ändrat tider, eller har han det?
Citera
2010-10-31, 18:53
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Annas ord blir varken mer eller mindre sanna för att de dokumenteras. Även om hon så fick en egen socialsekreterare. Det är fortfarande hennes version.

Hon har helt rätt att kräva struktur, så långt är jag med, men när vi inte vet hur strukturen skulle se ut och vilka krav hon ställde så kan vi inte klandra Osama för att han inte skrev på.
Hon krävde att han skulle ta sin del av boendet och att det skulle vara skrivet hur det skulle se ut, så att det var klart vad som gällde. Var det för mycket begärt. Hon talar om delat boende halva tiden var.

Osama vill då köpa hennes tid - tillgänglighet. Tycker du att det är så mycket att tveka på vad det handlar om?

Hon har inte försökt neka honom barnen - tvärtom.

Att ni inte tänker klandra honom - det har vi förstått, han är ju man.
Citera
2010-10-31, 18:56
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Har man varannan vecka till exempel så har man varannan vecka - då är det upp till den parten som har den veckan att ordna barnvakt, ta ut VAB osv om det krävs under den veckan -- att planera för barnen den veckan.

Man har då inte rätt att inkränkta på den andras tid om denne inte vill det -- detsamma gäller resor och övriga planer.

Den flexibilitet du och Osama vill ha kallas för "kan inte släppa taget". Den behöver man inte acceptera. Det var väl det Anna till slut kom fram till också, att endera tar han sin del eller också får hon ta hela ansvaret men hon måste kunna planera sitt liv -- utan Osama i det.

Osama krävde passning, insyn och kontroll -- Anna krävde rätten till sitt liv, och då blev problem.

De flesta med delat boende har för övrigt just strukturerade överenskommelser - där föräldern tar ansvar för sin tid utan att hänga upp ansvaret på den andra.
Jag kan hålla med dig när det gäller principen, men jag förstår inte din inblick i Anna och Osamas liv och tankevärld. Du uttalar dig med en säkerhet som du vore Gud fader själv. Det kanske är ditt sätt att presentera små ödmjuka spekulationer. För mig ger det ett konstigt intryck.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Du har helt fel och det är djävligt tråkigt att du inte inser det.

Mitt jobb har krävt att jag med väldigt kort varsel har fått förflytta mig
till annan ort.

Har man då skaffat barn så får man samarbeta, det är ett gemensamt projekt som drivs
och då mina ex har haft samma bekymmer har jag varit flexibel.
Projektet är barnen och om jag måste jobba borta ett tag eller att deras mamma måste
vara borta det ska inte drabba barnen.

Det är det som är barnens bästa inte vad diverse kvinnoorganisationer säger.

//Reimer
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74

Vore det så så borde han väl välkomna att man skrev på papper och fick struktur på det, eller hur.

Men - för män är det kanske annorlunda, de kanske gillar skäll och offerkoftor.
Citera
2010-10-31, 18:58
Bannlyst
Citat:

till annan ort.

Har man då skaffat barn så får man samarbeta, det är ett gemensamt projekt som drivs
Projektet är barnen och om jag måste jobba borta ett tag eller att deras mamma måste

//Reimer

Jaha du har inte heller riktigt klarat av ditt föräldraskap utan den andra föräldern har ställt upp det som egentligen varit ditt ansvar. Men nu är det så att man kan skaffa barnvakt också, det har Osama råd med.

Men du menar att kvinnor har en skyldighet att finnas till hans för män för de har arbete?
Citera
2010-10-31, 19:00
Avstängd
micro113s avatar
Citat:

till annan ort.

//Reimer
Och nu skall vi applicera din situation på alla andra som har delat boende och gemensam vårdnad menar du.

Så eftersom du är resande i jobbet så måste alla andra kvinnor acceptera att sätta sitt yrkesliv åt sidan när deras ex kallar? Jaha.

Men så fungerar det inte förstår du. Dessutom är det väl så att du då prioriterat ditt jobb istället för dina barn, och får vara tacksam för att du har haft förstående ex, eller ex i samma situation, för det är nämligen ingenting som du kan kräva. Den dan du kliver ur deras liv så är det du som skall ta ansvar för din och barnens tillvaro hos dig -- dina ex har rätt att skapa en egen tillvaro utan att ta hänsyn till din.
Citera
2010-10-31, 19:07
Bannlyst
Det förefaller ju så att Osama ville ha möjlighet att lämna barnen hos just Anna när det inte passade honom. Betänkt då att karln har råd att skaffa en barnflicka/pojke om han vill. Frågan är då varför han inte löste det på det smidigaste sättet?
Citera
2010-10-31, 19:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jaha du har inte heller riktigt klarat av ditt föräldraskap utan den andra föräldern har ställt upp det som egentligen varit ditt ansvar. Men nu är det så att man kan skaffa barnvakt också, det har Osama råd med.

Men du menar att kvinnor har en skyldighet att finnas till hans för män för de har arbete?

Trist att behöva tala till döva öron, du har inget förstått och skulle nog behöva skaffa dig lite livserfarenhet.

//Reimer
Citera
2010-10-31, 19:11
Bannlyst
Citat:
Trist att behöva tala till döva öron, du har inget förstått och skulle nog behöva skaffa dig lite livserfarenhet.

//Reimer

Men alltså, när du håller på så här så är det ju så tydligt att du inte kan förklara. Du inser det va?

Säg mig, varför är det inte enklare att skaffa barnflicka/pojke om man behöver hjälp och har pengar. Du kanske inte hade råd, men Osama har det. Kan det vara för att han inte kunde släppa henne och låta henne vara? Ett slags kontrollbehov?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in