2010-10-29, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Han har tydligen stängt ner sidan eller?

Men han har ju redan gjort bort sig totalt.

Han har smutskastat barnens arv totalt från svenska sidan.
Vad han inte tänker på är att barnen älskar båda sidor av släkten, tror inte detta kommer att vara så bra för honom själv alls. Man hoppas att Anna får skyddat boende och kommer bort från denna idiot.

Han är allt annat än bra för barnen med denna snedvridna inställning.

Han har tydligen inte stängt ner sidan, har du ens kollat?

Han har väl inte smutskastat barnens arv totalt från den svenska sidan, han driver sin fråga – och blir man behandlad som han blir så är det fullt förståeligt.

Anna har väl redan skyddat boende? det borde väl du veta – hennes advokat säger det?

Du som kallar Osama för en idiot, och att det är allt annat än bra för barnen med denna snedvridna inställning? Jag måste bara säga - jag upplever dig som fördomsfull, insiktslös och svartmålande det verkar även som om du driver en tes som inte har belägg i reda bevis.
Citera
2010-10-29, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Han har tydligen stängt ner sidan eller?

Men han har ju redan gjort bort sig totalt.

Han har smutskastat barnens arv totalt från svenska sidan.
Vad han inte tänker på är att barnen älskar båda sidor av släkten, tror inte detta kommer att vara så bra för honom själv alls. Man hoppas att Anna får skyddat boende och kommer bort från denna idiot.

Han är allt annat än bra för barnen med denna snedvridna inställning.
Håller med dig. Osama är en idiot, tänker bara på sig själv och att det enbart är han som har rätt.

Tänker bl a på uppgifterna om telefonsamtal där han vill att barnen SKALL ringa honom kl 14:00 varje dag för att höra sig för hur han mår. Hade varit mer naturligt att en pappa var intresserad av hur barnen mådde. Men icke i hans värld.

Som du skriver älskar barnen båda sina föräldrar. När Osama bråkar med Anna tror barnen att det är deras fel. "Språkröret" kanske kan berätta för Osama hur barn lider vid psykisk/fysisk misshandel i hemmet.

Har det framkommit om Anna även blivit fysiskt misshandlad?
Citera
2010-10-29, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Håller med dig. Osama är en idiot, tänker bara på sig själv och att det enbart är han som har rätt.

Tänker bl a på uppgifterna om telefonsamtal där han vill att barnen SKALL ringa honom kl 14:00 varje dag för att höra sig för hur han mår. Hade varit mer naturligt att en pappa var intresserad av hur barnen mådde. Men icke i hans värld.

Som du skriver älskar barnen båda sina föräldrar. När Osama bråkar med Anna tror barnen att det är deras fel. "Språkröret" kanske kan berätta för Osama hur barn lider vid psykisk/fysisk misshandel i hemmet.

Har det framkommit om Anna även blivit fysiskt misshandlad?

Nu får ni väl ge er, vad är det för inlindande påståenden?

Nej det har aldrig ens pratat om att Anna har blivit misshandlad på något sätt, förutom att hon hävdar att det är någon form av mental misshandel tror jag i nåt dokument.

Vem är språkröret? är det jag?
I så fall, så kan jag berätta att barnen inte mår dåligt av att vara med Osama, snarare tvärt om.

Barn mår bäst av att vara med bägge föräldrar, och man måste älska sina barn mer än man hatar sitt ex.

Anna drev frågan att förvägra barnen möjligheten att få ett naturligt umgänge med pappan, Osama driver sin rätt att träffa barnen, inte konstigare än så.
Citera
2010-10-29, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negnat
Nu får ni väl ge er, vad är det för inlindande påståenden?

Nej det har aldrig ens pratat om att Anna har blivit misshandlad på något sätt, förutom att hon hävdar att det är någon form av mental misshandel tror jag i nåt dokument.

Vem är språkröret? är det jag?
I så fall, så kan jag berätta att barnen inte mår dåligt av att vara med Osama, snarare tvärt om.

Barn mår bäst av att vara med bägge föräldrar, och man måste älska sina barn mer än man hatar sitt ex.

Anna drev frågan att förvägra barnen möjligheten att få ett naturligt umgänge med pappan, Osama driver sin rätt att träffa barnen, inte konstigare än så.

Du skriver att Osama driver sin rätt att träffa barnen.

Hur tänkte han då i våras, då han hade den möjligheten och det inte var tillräckligt då heller?
Citera
2010-10-29, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beerweiser
Du skriver att Osama driver sin rätt att träffa barnen.

Hur tänkte han då i våras, då han hade den möjligheten och det inte var tillräckligt då heller?

Vad menar du?
Citera
2010-10-29, 14:00
Medlem
Citat:
Vad menar du?

Jag menar precis det jag skriver!

I våras hade han halva vårdnaden och umgänge. Men det var tydligen inte tillräckligt för honom.

Han kunde haft det bra, ensam med barnen varannan vecka, men han ville ha mer- MAKT över Anna och barnen!

Jag förstår att Anna "tröttnade" på trakasserier och hot efter alla dessa år. Dessutom blev "dödsstöten" hotet om förflyttning av barnen till Irak - så är det inte så konstigt att detta blev utgången och kontentan av alla hans agerande.
Citera
2010-10-29, 14:24
Medlem
Citat:

I våras hade han halva vårdnaden och umgänge. Men det var tydligen inte tillräckligt för honom.

Han kunde haft det bra, ensam med barnen varannan vecka, men han ville ha mer- MAKT över Anna och barnen!

Jag förstår att Anna "tröttnade" på trakasserier och hot efter alla dessa år. Dessutom blev "dödsstöten" hotet om förflyttning av barnen till Irak - så är det inte så konstigt att detta blev utgången och kontentan av alla hans agerande.

Jag fattar fortfarande inte vad du menar - det var ju Anna som drog med barnen?

"Efter alla dessa år"???

Vart någonstans står det om en massa år, finns det någonstans i någon opartiskt material att det ska ha pågått i flera år?
Citera
2010-10-29, 14:48
Medlem
Citat:
Jag fattar fortfarande inte vad du menar - det var ju Anna som drog med barnen?

"Efter alla dessa år"???

Vart någonstans står det om en massa år, finns det någonstans i någon opartiskt material att det ska ha pågått i flera år?

Ok!
Förlåt att jag upptog din tid då, du verkar inte ha så mycket kött på benen som jag trodde!

Ska man diskutera och argumentera om ett ämne som detta, som berör så många människor, så tycker jag i alla fall att man ska ha alla dokument från bådas sidor på bordet, det verkar saknas i ditt fall.
Citera
2010-10-29, 15:12
Medlem
Citat:
Ok!
Förlåt att jag upptog din tid då, du verkar inte ha så mycket kött på benen som jag trodde!

Ska man diskutera och argumentera om ett ämne som detta, som berör så många människor, så tycker jag i alla fall att man ska ha alla dokument från bådas sidor på bordet, det verkar saknas i ditt fall.

Dokument från båda sidor?, de dokument jag har/har haft tillgång till handlar mest om officiella dokument. Dvs inte vinklade, eller rena partsinlagor.

Jag har länge försökt att föra fram det orimliga i att Ia Sweger kan presentera "bevis" som sedan visar sig inte vara helt korrekta utfifrån hennes egen utsaga. Jag har aldrig förnekat att Osama har skickat dessa sms, t.ex.

Sen har jag åsikter om domar, journalanteckningar, advokaters agerande, polisens hantering av diverse anmälningar osv.

Jag har oftast inte ens gått på det Osama har sagt - jag vill som sagt gärna ha koll på vilken dokumentation det finns, hur den har uppkommit, och om den är relevant/sann…
Citera
2010-10-29, 15:25
Bannlyst
Citat:

Ja du har helt rätt. De hade barnen halva tiden var men Anna uppger att det fungerade bara på Osamas villkor. Sen gjorde hotade han med att ta barnen till Irak och vidtog åtgärder för att det skulle kunna ske. Eventuellt i syfte att få mamman att foga sig efter hans vilja av rädsla för att barnen skulle försvinna till Irak och eventuellt att flytta dem dit om han fick lust.

Osama har själv fixat fram den situation han sitter i. Ingen annan.
Citera
2010-10-29, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Ja du har helt rätt. De hade barnen halva tiden var men Anna uppger att det fungerade bara på Osamas villkor. Sen gjorde hotade han med att ta barnen till Irak och vidtog åtgärder för att det skulle kunna ske. Eventuellt i syfte att få mamman att foga sig efter hans vilja av rädsla för att barnen skulle försvinna till Irak och eventuellt att flytta dem dit om han fick lust.

Osama har själv fixat fram den situation han sitter i. Ingen annan.

Saida?

Ditt resonemang är inte felaktigt, och visst det finns massa indicier som pekar på att så kan vara fallet - problemet är att du hävdar det med sån övertygelse att man nästan kan tro att du har belägg för varenda ord du skriver, vilket inte är fallet.
Citera
2010-10-29, 15:48
Medlem
Citat:
Saida?

Ditt resonemang är inte felaktigt, och visst det finns massa indicier som pekar på att så kan vara fallet - problemet är att du hävdar det med sån övertygelse att man nästan kan tro att du har belägg för varenda ord du skriver, vilket inte är fallet.

Hur vet du att inte fallet är så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in