2010-10-31, 19:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och nu skall vi applicera din situation på alla andra som har delat boende och gemensam vårdnad menar du.

Så eftersom du är resande i jobbet så måste alla andra kvinnor acceptera att sätta sitt yrkesliv åt sidan när deras ex kallar? Jaha.

Men så fungerar det inte förstår du. Dessutom är det väl så att du då prioriterat ditt jobb istället för dina barn, och får vara tacksam för att du har haft förstående ex, eller ex i samma situation, för det är nämligen ingenting som du kan kräva. Den dan du kliver ur deras liv så är det du som skall ta ansvar för din och barnens tillvaro hos dig -- dina ex har rätt att skapa en egen tillvaro utan att ta hänsyn till din.

Men är du tråkig eller, tror du att det bara är att välja jobb hur som helst eller?
Samma villkor gällde för mina ex , de kunde inte heller välja och vraka alltså
krävdes flexibilitet för att det skulle funka med barnen.
Från bådas håll.

//Reimer
Citera
2010-10-31, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men är du tråkig eller, tror du att det bara är att välja jobb hur som helst eller?
Från bådas håll.

//Reimer

Okej, så du menar att män inte kan ta halva ansvaret för barnen. Det är ju det du säger när du hävdar att du och Osama faktiskt inte klarar av det. Varför skaffar man sig inte barnvakt om man har råd?
Citera
2010-10-31, 19:15
Medlem
eloges avatar
Citat:
Hon krävde att han skulle ta sin del av boendet och att det skulle vara skrivet hur det skulle se ut, så att det var klart vad som gällde. Var det för mycket begärt. Hon talar om delat boende halva tiden var.
Det är rimliga krav. För att vi skall förstå varandra rätt nu, är det vad du uttolkat av Tuesdays inlägg om stämningsansökan eller har du någon annan information?
Citat:
Osama vill då köpa hennes tid - tillgänglighet. Tycker du att det är så mycket att tveka på vad det handlar om?

Ja, med den lilla kunskap vi har om penningerbjudandet så skall man absolut tveka över vad det innebar. Det verkar som att vi skiljer oss åt en hel del gälland hur långtgående slutsatser man kan dra av begränsad information.
Citera
2010-10-31, 19:22
Bannlyst
Varför skaffade inte Osama en barnflicka/pojke till barnen? Tre miljoner hade räckt en stund. Många människor har hjälp av sin släkt/vänner eller har barnflicka/pojke om jobbet kräver plötsliga insatser. De flesta anser det smidigare än att kontakta den andra föräldern om den inte vill ta barnen helt plötsligt. Den personen kan ju ha ett jobb att sköta också. Varför gjorde inte Osama det?
Citera
2010-10-31, 19:22
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Det är rimliga krav. För att vi skall förstå varandra rätt nu, är det vad du uttolkat av Tuesdays inlägg om stämningsansökan eller har du någon annan information?

Ja, med den lilla kunskap vi har om penningerbjudandet så skall man absolut tveka över vad det innebar. Det verkar som att vi skiljer oss åt en hel del gälland hur långtgående slutsatser man kan dra av begränsad information.
Både information av Tuesday och från annat håll - ej från Anna direkt, mig veterligen deltar inte hon i någon som helst kritik utåt gällande Osama utan försöker lösa situationen på ett betryggande sätt för barnen. Alltså har jag ingen första hands information bara andra - tredje hands information.

Därför har jag inte heller varit särskilt aktiv i tråden - men jag blir lite trött när det framställs som om Osama agerat rätt - eller man skall förstå Osama, när Anna uppenbarligen bara velat få en fungerande tillvaro för sig och barnen, med Osama i den, men att ha tar sin del med struktur så att hon kan få planera och leva sitt liv.
Citera
2010-10-31, 19:36
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Från bådas håll.

//Reimer
Nej, jag är inte tråkig, du är tråkig när du framställer det som om det är ett krav du kan du kan ställa.
Det är det inte.
I bästa fall har ni ett sådant samarbete att ni kan ingå sådana överenskommelser, och det fungerar på ett sätt som båda parter är nöjd med.
Fungerar inte det så kommer ni få hålla er till den struktur som avtalats, och då blir det i värsta fall så att du får byta arbete -- du kan inte tvinga ditt ex till flexibilitet, hennes ansvar omfattar hennes tid med barnen, under din tid är det ditt ansvar att ordna för dem.

I fallet Osama - Anna har Osama överutnyttjat Anna -- det finns ingen överenskommelse, Anna fick inte utrymme till egen planering och eget liv, alltså krävde hon ett strukturerat avtal -- något som de flesta faktiskt har i botten. Det är knappast att konstra, det är att vilja ordna upp sin tillvaro.

Egoism är att kräva rätten till den andras tillvaro och vägra ta ansvaret för sin egen del, inte tvärtom faktiskt.

Att du och ditt ex gjorde en fungerande överenskommelse för er är föredömligt/bra eftersom det fungerade för er, men man kan inte kräva sådana avtal av sina ex.
Senast redigerad av micro113 2010-10-31 kl. 19:38.
Citera
2010-10-31, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Okej, så du menar att män inte kan ta halva ansvaret för barnen. Det är ju det du säger när du hävdar att du och Osama faktiskt inte klarar av det. Varför skaffar man sig inte barnvakt om man har råd?

Men läs för guds skull. Han skriver ju att det är ett ge och ta. Vissa veckor måste han ändra, andra veckor är det hon... har inget med några könsroller att göra.
Eller menar du att det inte finns mammor med ansvarsfyllda jobb där det kan ske ändringar på kort varsel?

Och barnvakt... med så små barn kan föräldrar komma överens om att inte ta barnvakt utan heller ändra lite på dagarna istället. Inget konstigt alls. Det kanske var så de pratade från början, sen kanske Anna fått kalla fötter och vill ändra på det.

Vi har ingen aning här om det är Osama som är Mr.Krångel till 100% eller om Anna krånglar lika mycket - sanningen är säkert nånstans i gråskalan.

Tycker definitivt att de borde få saker på pränt, klara regler - alltid hämta/lämna vid skola dagis så de inte behöver träffas osv. Barnen i första hand.
Citera
2010-10-31, 19:46
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Men läs för guds skull. Han skriver ju att det är ett ge och ta. Vissa veckor måste han ändra, andra veckor är det hon... har inget med några könsroller att göra.
Eller menar du att det inte finns mammor med ansvarsfyllda jobb där det kan ske ändringar på kort varsel?

Och barnvakt... med så små barn kan föräldrar komma överens om att inte ta barnvakt utan heller ändra lite på dagarna istället. Inget konstigt alls. Det kanske var så de pratade från början, sen kanske Anna fått kalla fötter och vill ändra på det.

Vi har ingen aning här om det är Osama som är Mr.Krångel till 100% eller om Anna krånglar lika mycket - sanningen är säkert nånstans i gråskalan.

Tycker definitivt att de borde få saker på pränt, klara regler - alltid hämta/lämna vid skola dagis så de inte behöver träffas osv. Barnen i första hand.
Kan du ge ett enda belägg eller en enda indikation på att det är Anna som är krånglet när det gäller barnen.

Eller menar du att det är när hon protesterar mot att bli utnyttjad som hon krånglar?
Citera
2010-10-31, 19:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Nej, jag är inte tråkig, du är tråkig när du framställer det som om det är ett krav du kan du kan ställa.
Det är det inte.
I bästa fall har ni ett sådant samarbete att ni kan ingå sådana överenskommelser, och det fungerar på ett sätt som båda parter är nöjd med.
Fungerar inte det så kommer ni få hålla er till den struktur som avtalats, och då blir det i värsta fall så att du får byta arbete -- du kan inte tvinga ditt ex till flexibilitet, hennes ansvar omfattar hennes tid med barnen, under din tid är det ditt ansvar att ordna för dem.

I fallet Osama - Anna har Osama överutnyttjat Anna -- det finns ingen överenskommelse, Anna fick inte utrymme till egen planering och eget liv, alltså krävde hon ett strukturerat avtal -- något som de flesta faktiskt har i botten. Det är knappast att konstra, det är att vilja ordna upp sin tillvaro.

Egoism är att kräva rätten till den andras tillvaro och vägra ta ansvaret för sin egen del, inte tvärtom faktiskt.

Att du och ditt ex gjorde en fungerande överenskommelse för er är föredömligt/bra eftersom det fungerade för er, men man kan inte kräva sådana avtal av sina ex.

Men läs vad jag skriver det var samma villkor för båda som gällde i mitt fall.
Ingen av mina ex hade möjligheten att välja så då får man lösa det
bäst man kan.

Du vet inget om hur det har diskuterats i Osama och Annas fall,
det enda du har att gå på är ju Annas inlaga och den kan väl inte
ens du kalla opartisk.

//Reimer
Citera
2010-10-31, 19:59
Medlem
Annas inlaga är mindre partisk, enbart på det faktum att hon inte vräker ut sina tankar i form av en blogg.

Vi får läsa om hennes tankar om VTn i torra juridiska dokument, och de verkar hålla ihop rätt bra. Givetvis är de färgade av henne.

I osamas fall ser vi inlägg som är rätt ostrukturerade och nippriga. Vi ser även de "bevis" jan framlägger för sin sak varav vissa inte smickrar honom utan skulle aldrig lagts fram.

Känns som när det nu är kört med det olaga hotet så ska nästa del disekreras i VTn. För att hitta någon liten svaghet hos modern och försvara de stora svagheter som pappan uppvisat.

Han har helt enkelt varit otroligt korkad på många plan.
Och han har inte gjort saken bättre när han inför rätten inte kunnat förklara sina åtgärder på ett trovärdigt sätt.

Var inne på det i ett inlägg ovan hur en tvisteförhandling går till men det stora geniet skrattade bara.
Men muntlighetsprincipen och bevisvärderingen är vitala, och tydligen har inte osamas förklaring varit bra eftersom han förlorade temporärt.

Och jag kan inte se hur domstolen skulle dömt annorlunda faktiskt. DET hade varit tjänstefel.

Vad han nu ev. blir åtalad för är rätt orelevant och enbart Sibban ger ingen seger, långt ifrån läste att han inte har höga procent på vinster dock har han en jävla massa journalistiska fall.
Dock en jävligt bra advokat det ska gudarna veta.
Citera
2010-10-31, 20:04
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Men läs vad jag skriver det var samma villkor för båda som gällde i mitt fall.
Ingen av mina ex hade möjligheten att välja så då får man lösa det
bäst man kan.

Du vet inget om hur det har diskuterats i Osama och Annas fall,
det enda du har att gå på är ju Annas inlaga och den kan väl inte
ens du kalla opartisk.

//Reimer
Nej, jag har inte bara Annas inlaga, jag har också Osamas eget agerande vid den tiden.

Jag talar om innan hela situationen uppstod med flyttar och flykt -- upptakten till detta. Om du bekymrade dig med att öppna ögonen så skulle du också se längre än näsan räckte.

Vad tror du att Osama försökte köpa -- hennes sockor? Det är inte vad han själv uppger.
Citera
2010-10-31, 20:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Nej, jag har inte bara Annas inlaga, jag har också Osamas eget agerande vid den tiden.

Jag talar om innan hela situationen uppstod med flyttar och flykt -- upptakten till detta. Om du bekymrade dig med att öppna ögonen så skulle du också se längre än näsan räckte.

Vad tror du att Osama försökte köpa -- hennes sockor? Det är inte vad han själv uppger.

Han kanske försökte köpa sig tid, för att få en chans att tänka efter?
När man sitter i stormens öga så är tid en dyrbar vara och det har funnits
stunder då jag nästan har kunnat betala vad som helst för att få lite tid
till eftertanke.

//Reimer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här