2010-11-23, 22:37
Medlem
Actividentitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Du vet - hur vet du sånt?

Därför att jag känner Osama och vet vad han har gjort.
Citera
2010-11-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksombara
Så man kan göra exktremt korkade saker och sedan ångra det så finns det inte, nä du du tänker bakvänt och skevt!

Vem tänker bakvänt och skevt?

Om man ångrar något så måste det väl ändå finnas?
Citera
2010-11-23, 22:39
Medlem
AnotherFakeNames avatar
Jag tror faktiskt inte heller att det här har något med islam eller hederskultur att göra, i alla fall inte ifrån vad jag kan utläsa av det material som gjorts offentligt.

Vad jag däremot tycker är tydligt och också troligen är orsaken till Osamas beteende är att han verkar ha ett extremt och kanske sjukligt kontrollbehov. Han verkar helt enkelt inte tåla att Anna och barnen numera inte står under hans kontroll och givetvis så kommer nya och framtida pojkvänner till Anna och Amina att förvärra situationen.
Citera
2010-11-23, 22:40
Medlem
Actividentitys avatar
Citat:
Så man kan göra exktremt korkade saker och sedan ångra det så finns det inte, nä du du tänker bakvänt och skevt!

Alla har väl någon gång gjort extremt korkade saker. Är det bättre att inte ångra det man gjort?
Osama är dömd och har tagit sitt straff, vad vill du mer att han skall göra?
Citera
2010-11-23, 22:41
Medlem
Citat:
Och det helt utan krav på motprestationer. Osama verkar verkligen vara en hjärtegod människa.

Beror väl på vad du menar är motprestationer... Osama kanske tyckte de båda hade för långa arbetsdagar och ville att Anna skulle ha barnen mer.
Vi har ingen aning. Summan 3 miljoner kanske var snabbt uträknad, orealistisk, överdriven - det blev iaf inget mer av dessa funderingar så vad han eg menade lär vi inte få reda på nu.
Citera
2010-11-23, 22:42
Medlem
Actividentitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherFakeName
Jag tror faktiskt inte heller att det här har något med islam eller hederskultur att göra, i alla fall inte ifrån vad jag kan utläsa av det material som gjorts offentligt.

Vad jag däremot tycker är tydligt och också troligen är orsaken till Osamas beteende är att han verkar ha ett extremt och kanske sjukligt kontrollbehov. Han verkar helt enkelt inte tåla att Anna och barnen numera inte står under hans kontroll och givetvis så kommer nya och framtida pojkvänner till Anna och Amina att förvärra situationen.

Utveckla gärna? Vad vet du om det?
Citera
2010-11-23, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Actividentity
Därför att jag känner Osama och vet vad han har gjort.

Mja, nu tror jag inte att vänner alltid är helt insatta i ALLT vänner har gjort i sina äktenskap och i sina skilsmössor men du kanske är undantaget som har koll på hela Osamas äktenskap och skilsmössa. Det kan ju faktiskt inte jag vet, men det låter som något mycket ovanligt i alla fall.
Citera
2010-11-23, 22:43
Medlem
Actividentitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Beror väl på vad du menar är motprestationer... Osama kanske tyckte de båda hade för långa arbetsdagar och ville att Anna skulle ha barnen mer.
Vi har ingen aning. Summan 3 miljoner kanske var snabbt uträknad, orealistisk, överdriven - det blev iaf inget mer av dessa funderingar så vad han eg menade lär vi inte få reda på nu.

Är pengar inte ett problem så spelar det säkerligen ingen roll. Jag tror att han ville att Anna skulle ha det bra.
Citera
2010-11-23, 22:44
Medlem
Citat:
Inte nu för att jag förstår - eller vet - men säg att det var 3 miljoner utslaget som "lön" i ett antal år för att möjliggöra att Anna skulle gå ned i arbetstid.

Dvs inte tre miljoner på bordet direkt, utan en summa som hon skulle kunna dra ned sin arbetstid med... kanske?
Erbjudandet på 3 miljoner gick genom familjerätten som aldrig hade hört nåt liknande....och som efter det erbjudandet gav Anna telefonnummret till tingsrätten.
"Erbjudandet" var inte var för att hon skulle gå ner i tid
utan för att han skulle ha vårdnaden och bli snäll det finns VITTNEN på det!
Kan även berätta att pojken är omskuren på OSAMAS begäran, så fick vi det sagt också.

Märkligt hur alla försöker lägga skulden på allt utom det det just gäller dvs Osamas beteende, ibland är det advokat Ias "fel" ibland Professorns, Helens fel är det också, även Annas fd pojkvän, Annas och Osamas medlare som råkade vara Osamas vän får sig även en släng av osanningen, sedan har vi den övervakaren som var med då Osama drog med barnen som inte var opartisk, sedan alla dessa kvinnojourer och saknade barns nätverk o ja vette gudarna. Osama får stå sitt kast så enkelt är det.
Citera
2010-11-23, 22:46
Bannlyst
Citat:

Nej det kanske vi inte får, men det är värt en tanke då det är en väldigt ovanlig sak att göra skulle jag tro.

Men det kanske är som du säger, något han slängde ur sig och inte menade mycket med. Är han en sån som gör sånt tro? Man kan kanske inte ta honom på allvar, det han säger har inget med verkligheten att göra?
Citera
2010-11-23, 22:47
Medlem
Actividentitys avatar
Citat:
Mja, nu tror jag inte att vänner alltid är helt insatta i ALLT vänner har gjort i sina äktenskap och i sina skilsmössor men du kanske är undantaget som har koll på hela Osamas äktenskap och skilsmössa. Det kan ju faktiskt inte jag vet, men det låter som något mycket ovanligt i alla fall.

Självklart vet jag inte allt. Det vet bara Anna och Osama. Jag vet dock att Osama aldrig har krånglat med pengar när Anna eller barnen behövt något vare sig det är till en bil, flygbiljetter till Norrland över ju eller något annat. Osama är likadan mot sina vänner. Han hjälper till om någon skulle behöva det. Har man pengar är pengar oftast inte ett problem.
Snälla du behöver inte vara dryg mot mig.
Citera
2010-11-23, 22:48
Medlem
Actividentitys avatar
Citat:
Erbjudandet på 3 miljoner gick genom familjerätten som aldrig hade hört nåt liknande....och som efter det erbjudandet gav Anna telefonnummret till tingsrätten.
"Erbjudandet" var inte var för att hon skulle gå ner i tid
utan för att han skulle ha vårdnaden och bli snäll det finns VITTNEN på det!
Kan även berätta att pojken är omskuren på OSAMAS begäran, så fick vi det sagt också.

Märkligt hur alla försöker lägga skulden på allt utom det det just gäller dvs Osamas beteende, ibland är det advokat Ias "fel" ibland Professorns, Helens fel är det också, även Annas fd pojkvän, Annas och Osamas medlare som råkade vara Osamas vän får sig även en släng av osanningen, sedan har vi den övervakaren som var med då Osama drog med barnen som inte var opartisk, sedan alla dessa kvinnojourer och saknade barns nätverk o ja vette gudarna. Osama får stå sitt kast så enkelt är det.

Vad är Annas fel då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in