Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-09, 16:59
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ska vi försöka bena ut, vad har egentligen Trump för politik?

Det duger inte att skräna om mur, mexikanare och muslimer. Jag håller med om allt, men det är ingen politik. Politik handlar om ekonomi, jobb och tillväxt. På dessa områden vill alltså Trump införa extrema handelstullar, och "bring back the job to US". Detta trots att USA idag går som tåget vad gäller innovation, och leder på detta område. Trumps "politik" på det ekonomiska planet är ungefär samma sak som att vi skulle ha värnat om vår ångloksproduktion på 1800-talet. Det hade inte gått så bra.

Nej jag ser ingen stomme alls i Trumps "politik". Ekonomiskt är den en katastrof, och utöver det så är det en blandning av flörtande med tankar som han egentligen inte har, såsom abortmotstånd och värnande av 2nd ammendment. Tänk på att Trump egentligen är en extremliberal, innan han började sin presidentkampanj.

Jag tror...att det här problemet kan vara mindre än det verkar. Och ibland lite av motsatsen till ett problem.

Trump vill vinna. Men han vet att politik likaväl som affärer inbegriper kompromisser, även för den som är inställd på att vinna.

Den amerikanska kongressen har knappast någonsin varit så dysfunktionell, splittrad och handlingsförlamad som de senaste åren...inte minst just på grund av ideologiskt fastrostade idépolitiker, just i kongressen, i båda lägren.

Trump har få ideologiska låsningar. Gäller det inte amerikansk nationalism, handel eller migration...för det är lite av hans ideologiska kärna...så söker han helt enkelt det bästa förslaget för USA, utan förutfattade meningar, utan att av känna sig låst av vad andra har sagt vid andra tidpunkter. Det kommer att vara en förträfflig metodik och plattform för att skapa meningsfulla, långsiktiga överenskommelser i kongressen.
2016-04-09, 17:09
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Förstår inte riktigt vad du menar, han är gammal och vill göra något för landet som han älskar, även om ni som avskyr era länder precis som många Svenskar gör så gör inte Trump det!

Eller du vill ha Hillary som president kanske? För Cruz kommer INTE att vinna över henne.

För republikanska partiet är det ett val mellan att ha en kandidat med chans att vinna Trump eller någon som är helt chanslös. De inser dom säkert och det har blivit ett dilemma som de inte verkar kunna ta sig ur. Kanske anser det att det är bättre att ha majoritet i senat och kongressen och avstå från presidentskapet.

Edit. Naturligtvis måste de ha en kandidat och blir det Cruz så är förlusten given men ingen kan anklaga dem för att ha lagt sig.

Jag tror att Trump har potential att ta 20% bland demokraternas väljare. Cruz potential är att förlora 40% av republikanerna. Sedan är det ett problem vad Cruz anhängare gör om Trump blir kandidat.
Senast redigerad av Returpapper 2016-04-09 kl. 17:18.
2016-04-09, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
För republikanska partiet är det ett val mellan att ha en kandidat med chans att vinna Trump eller någon som är helt chanslös. De inser dom säkert och det har blivit ett dilemma som de inte verkar kunna ta sig ur. Kanske anser det att det är bättre att ha majoritet i senat och kongressen och avstå från presidentskapet.

Edit. Naturligtvis måste de ha en kandidat och blir det Cruz så är förlusten given men ingen kan anklaga dem för att ha lagt sig.

Jag tror att Trump har potential att ta 20% bland demokraternas väljare. Cruz potential är att förlora 40% av republikanerna. Sedan är det ett problem vad Cruz anhängare gör om Trump blir kandidat.

Det du och ni alla måste förstå här, är att Trump har dragit in miljontals röster REDAN till republikanerna som tidigare varit democrats eller independents, Cruz lockar bara konservativa medans Trump har möjlighet att locka alla möjliga typer av väljare, vilket han redan visat.

Och ni som säger att Trump/Sanders kan bli en stor risk för USA Presidenten är en liten puppet som bara håller tal och officiellt beslutar saker(som redan beslutats av andra), så ja det finns alltså en "hemlig" skuggledning bakom varje president! Skillnaden är att Trump har mer egen vilja än Hillary har, så vill ni ha mer makt åt presidenten så hoppas ni att Trump vinner, vill ni att figurerna i bakgrunden styr, så kan ni hoppas på Kasich eller Hillary.

Trump har en del problem med kvinnor och svarta, men jag tror att det kan ändras om han lugnar ner sig och börjar agera presidential.

Kom inte och gnäll om Hillary bestämmer sig för att väst ska bli ännu mer mångkultur sen alla ni PK.
2016-04-09, 18:18
Bannlyst
" Ursprungligen postat av BorjeAkare
För fem år sen var folk här på Flashback fanatiska över Ron Paul. Nu är det Trump som gäller.
Om man vill att USA ska ta ett steg höger gäller det att stödja någon som kan besegra den demokratiska kandidaten. Vi får nog vänta fyra år till."

"Med den inställningen kommer du att få vänta i fyrtio år - minst!

Sen går det inte att jämföra Ron Paul med Trump, om man tar hänsyn till objektiva fakta; något som du konsekvent vägrar att göra."

Det här är ju som att försöka argumentera med ett Justin Bieber-fan.
Jag har själv rösträtt i det här valet och vill definitivt inte se Hillary som president, men det verkar som jag kommer att få välja mellan pet eller kolera. Det blir nog sofflocket för mig.
Sayonara losers!
2016-04-09, 18:32
Medlem
godhetsapostelns avatar
Vi Ron Paul vänliga var nog inte mer än en handful. Ron Paul är fortfarande den kandidat som står mig närmast idiologiskt. Ron Paul har sagt om Trump: Han beskriver problemen som dom är (något som alla valurneutfrågningar bekräftar...det är därför folk röstar på DT)....men han har fel lösningar.
Jag får vara nöjd med det lilla. Att Trump kallar en spade för en spade. Om vi åtminstånde börjar se verkligheten så får vi ta vad vi skall göra åt det senare.
Är nog få liberterianer a la Ron Paul som bytt åsikt sen förra valet.
2016-04-09, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Han är absolut inte galen, tvärt om mycket smart. Hela kampanjen är ju ett enda stort PR-trick där han har ökat sitt värde mångdubbelt. Tror inte han vill bli president, det har spekulerats i att han själv är förvånad över att det gått så här långt.

"Politik" finns icke då det gäller Trump, därför vore det livsfarligt att han verkligen blev president (vilket dessbättre inte kommer att hända).

Klart han är förvånad jävla våp. Inte ens Jeb! som var favorittippad och hade hundratals miljoner i kassan förväntade sig inte att han skulle krossa precis.
2016-04-09, 19:23
Medlem
System-kollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeAkare
"Jag har själv rösträtt i det här valet och vill definitivt inte se Hillary som president, men det verkar som jag kommer att få välja mellan pet eller kolera. Det blir nog sofflocket för mig.

Pet, eller kolera. Även om Prez är Pet, till Männen i Skuggorna, så är sofflocket ett moraliskt nederlag. Jag vill starkt uppmuntra dig till nyttja din rösträtt, om du vill hålla Drömmen om Amerikat, vid Liv. Tack, för att du överväger nyttja din rösträtt.
2016-04-09, 19:46
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Trumpen har ju uppvisat mängder av felsägningar samt rena, motbevisade lögner.

Helt sjukt vilken förnekelse trump-maffian lever i. Men det är väl som Trump själv säger, han skulle kunna skjuta någon på 5th avenue utan att tappa en följare, så fanatiska är de. Vilket i sig är en rätt sjuk sak att säga för en presidentkandidat, låter mer som något från en militärjunta i sydamerika.

Källa på dessa tack! Kasta inte ur dig massa skit.

Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nja dom pengar jag ev. har har jag själv arbetat ihop till skillnad mot Trumps ärvda förmögenhet. Och visst finns det bra och ärliga affärsmän som skulle bli bra politiker även om Trump genom sitt agerande försöker motbevisa det.

Trump har tjänat ihop 90% av sin förmögenhet själv. Men du kanske att de 10% han i efterhand ärvt när hans pappa dog är de som skall användas i användning av mätning av hans succé

Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Trump gick från att leda Wiconsin med 10 procentenheter, till att förlora det med samma siffror. Trumps självdestruktiva Twittrande kombinerat med narcissismen verkar leda till dennes undergång. En normalt funtad person kniper igen käften när det är så nära nu..

Fel. Han ledde när 6 kandidater fanns kvar. När de bara var Trump, Lyin'Ted och Kashit kvar så låg Trump i de flesta polls under med 10% jämfört med Cruz.

Citat:
Ursprungligen postat av healthymisslizzy
Fast han ärvde ju en miljon dollar av farsan sin. Helt på egen hand? Tveksamt.

1 miljon dollar? Motsvarande 8 miljoner kronor? Ja för det är ju samma sak som 6,5 biljon

Ärligt talat om du inte har koll överhuvudtaget så håll käft.

Trump lånade en miljon dollar av sin pappa som han sen betalade tillbaka. 8 miljoner kronor i byggbranschen på Manhattan är INGENTING!!! Trump tog ett litet familjeföretag som byggde bostäder i utkanterna av New York och gjorde det till ett imperium med ett av världens kändaste varumärken och skyskrapor och lyxhotell världen över.

De som säger att Trump inte skapat det han har själv är bara avundsjuka. Sluta vara så jante-lags aktiga och var glada när det går bra för andra istället!

Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
.
Deportera alla mexicaner?

Muren, som inte kommer att kosta 10 miljarder utan mycket, mycket mer. Den ska underhållas och vaktas. För alltid förstår jag. Mexico kommer att vägra betala. Varför skulle de?

Ehm. Återigen, fan vad många opålästa det finns i tråden.

1. Trump har ALDRIG sagt att han ska deportera ALLA mexikaner. Han har sagt att han vill deportera 11 miljoner mexikaner för de befinner sig ILLEGALT i landet!!!! 11 miljoner är 1 miljon fler än hela Sveriges befolkning. Fattar du hur mycket skatteintäkter USA går miste om för att de jobbar svart i landet? Om Sverige kan driva ett helt land med sjukvård, invandring, jobb, infrastruktur etc. på skatteintäkt på drygt 6 miljoner människor (eftersom hela befolkningen inte jobbar då många e pensionärer och unga/arbetslösa) Sedan är det många av dessa illegala mexikaner som är kriminella, begår våldtäkter, mord etc. Det är bara fakta!

2. Du förstår dig inte på handelsekonomi heller. USA har en ENORM ekonomisk makt gentemot Mexiko. De kan pressa Mexiko att antingen ta hand om sina invånare och upprätta gränskontroll (vilket dem inte bryr sig om idag då de mår bättre som land av att kasta iväg sina skitmedborgare, det hade ju varje land gjort men det kan man inte göra sådär bara). ELLER så pröjsar dem för muren som USA kräver. Visst man kan tycka att det är utpressning och fulspel men det är så det är. Bara att bita i det sura äpplet för mexiko, ta ansvar för era medborgare eller betala för att någon annan gör det!
2016-04-09, 20:51
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Media är emot Trump.
Svenska politiker är emot Trump.
Demokratiska och Republikanska etablissemanget är emot Trump.
FN är emot Trump.
EU är emot Trump.
Påven är emot Trump.
Låter som ett bra val av president!
2016-04-09, 21:07
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkeTheSnake
Media är emot Trump.
FN är emot Trump.
EU är emot Trump.
Påven är emot Trump.

Väldigt mycket så som jag resonerar också.

Håller med han i sakfrågor också men det gör jag även i många fall med Cruz då han och Trump tycker väldigt lika överlag. Men däremot kan jag inte tåla ljugandet och falskspelet från Lyin'Ted som är alldeles för extremt radikal utan därför går min röst (som egentligen bara är en support då jag inte är amerikansk medborgare och röstberättigad, tydligen måste man förtydliga detta för att inte riskera påhopp från Cruzdyrkare och Trumphaters i tråden ) till Trump
2016-04-09, 21:22
Medlem
CharlieMartels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkeTheSnake
Media är emot Trump.
FN är emot Trump.
EU är emot Trump.
Påven är emot Trump.
Släktingen, långtradarchuaffören, Harald Trump är emot Trump.
Citat:
DN begav sig på Trump-jakt och hittade en avlägsen släkting några kilometer bort – den pensionerade lastbilschauffören Harald Trump.

Harald Trump: ”Hoppas att Donald inte vinner valet”

http://www.dn.se/nyheter/varlden/harald-trump-hoppas-att-donald-inte-vinner-valet/
2016-04-09, 21:31
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Släktingen, långtradarchuaffören, Harald Trump är emot Trump.

Citat:
Nej, han säger ju så mycket dumheter, som att han vill beväpna barnen i skolorna och så vidare.
Harald Trump

Haha det där är ju bara trams. Trump har aldrig sagt detta. Han vill skydda 2nd amendment men inte beväpna alla barn i skolorna.....

Han är väll hjärntvättad av pk media som resten av vänster/liberal packet. Betyder ingenting att han är en avlägsen släkting på något sätt. De har ingen nära kontakt, aldrig träffat varandra och det är inte ens säkert att de e släktingar. Artikeln säger:
Citat:
Harald Trump har släktforskat en del och kommit fram till att han på något vis är släkt med Donald Trump, de kommer ju från samma trakt.

Det låter inte så säkert tycker jag. Han tror det för att de har samma efternamn och kommer från samma trakt som Trumps Farfarsfar gjorde men det är inget bevis för att det verkligen är så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in