Citat:
Ska vi försöka bena ut, vad har egentligen Trump för politik?
Det duger inte att skräna om mur, mexikanare och muslimer. Jag håller med om allt, men det är ingen politik. Politik handlar om ekonomi, jobb och tillväxt. På dessa områden vill alltså Trump införa extrema handelstullar, och "bring back the job to US". Detta trots att USA idag går som tåget vad gäller innovation, och leder på detta område. Trumps "politik" på det ekonomiska planet är ungefär samma sak som att vi skulle ha värnat om vår ångloksproduktion på 1800-talet. Det hade inte gått så bra.
Nej jag ser ingen stomme alls i Trumps "politik". Ekonomiskt är den en katastrof, och utöver det så är det en blandning av flörtande med tankar som han egentligen inte har, såsom abortmotstånd och värnande av 2nd ammendment. Tänk på att Trump egentligen är en extremliberal, innan han började sin presidentkampanj.
Det duger inte att skräna om mur, mexikanare och muslimer. Jag håller med om allt, men det är ingen politik. Politik handlar om ekonomi, jobb och tillväxt. På dessa områden vill alltså Trump införa extrema handelstullar, och "bring back the job to US". Detta trots att USA idag går som tåget vad gäller innovation, och leder på detta område. Trumps "politik" på det ekonomiska planet är ungefär samma sak som att vi skulle ha värnat om vår ångloksproduktion på 1800-talet. Det hade inte gått så bra.
Nej jag ser ingen stomme alls i Trumps "politik". Ekonomiskt är den en katastrof, och utöver det så är det en blandning av flörtande med tankar som han egentligen inte har, såsom abortmotstånd och värnande av 2nd ammendment. Tänk på att Trump egentligen är en extremliberal, innan han började sin presidentkampanj.
Jag tror...att det här problemet kan vara mindre än det verkar. Och ibland lite av motsatsen till ett problem.
Trump vill vinna. Men han vet att politik likaväl som affärer inbegriper kompromisser, även för den som är inställd på att vinna.
Den amerikanska kongressen har knappast någonsin varit så dysfunktionell, splittrad och handlingsförlamad som de senaste åren...inte minst just på grund av ideologiskt fastrostade idépolitiker, just i kongressen, i båda lägren.
Trump har få ideologiska låsningar. Gäller det inte amerikansk nationalism, handel eller migration...för det är lite av hans ideologiska kärna...så söker han helt enkelt det bästa förslaget för USA, utan förutfattade meningar, utan att av känna sig låst av vad andra har sagt vid andra tidpunkter. Det kommer att vara en förträfflig metodik och plattform för att skapa meningsfulla, långsiktiga överenskommelser i kongressen.
Presidenten är en liten puppet som bara håller tal och officiellt beslutar saker(som redan beslutats av andra), så ja det finns alltså en "hemlig" skuggledning bakom varje president! Skillnaden är att Trump har mer egen vilja än Hillary har, så vill ni ha mer makt åt presidenten så hoppas ni att Trump vinner, vill ni att figurerna i bakgrunden styr, så kan ni hoppas på Kasich eller Hillary.