Citat:
Ursprungligen postat av
SvartChili
Sorry spoilertaggarna funkade inte på din text. Fick ta bort
Fo' realz?
Citat:
Ursprungligen postat av
SvartChili
Det ni skriver stärker mig i min tro på en annan teori om Trump. Jag börjar allt mer tro på teorin att Trumps hela kampanj är ett PR-trick.
Då är den enda logiska slutsaten att du är korkad.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvartChili
Han kan bara inte tro att allt det vissa av er ser som bra idéer, kommer att fungera.
Varför inte? Vad Trump förespråkar i hans politik, är helt enkelt det politiker skall göra, och något de inte har gjort på väldigt länge: ta ansvar.
Förr i tiden när det fortfarande fanns ett visst ansvarstänk bland västerländska politiker, var det inga konstigheter att deportera miljontals mexikaner och andra "latinos". Eftersom man gjorde det regelbundet behövde man inte deportera upp till 30 miljoner latinos, utan det rörde sig om, give or take, någon miljon individer med jämna mellanrum. När amerikanska politiker inte har tagit ansvar sedan Eiseinhower, ja, då är det minst 11 miljoner illegala invandrare i USA i dagsläget som gangstershittar, och vissa siffror säger upp till 30 miljoner till och med.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvartChili
Hans ekonomiska politik är uttänkt av en ha-galen 10-åring.
Eller bara någon som förstår vikten av lojalitet och att hela konceptet med att ett företag som grundades i USA i första hand skall gynna USA. Hela poängen med liberalismen är bara att öka maktkoncentrationen på andra håll än i västerländska länder, alltså flytta ekonomin/makt/etc. till den muslimska världen, eller Kina osv.
Trump har för övrigt snackat mycket om lojalitet till och från. På ett av hans rallies som jag inte hittar just nu, nämnde han hur viktigt det är med lojalitet. Och det är det ju också.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvartChili
Deportera alla mexicaner?
Varför inte? National Geographic gjorde ju en dokumentär om MS-13 för ett tag sedan:
MS13 - America's Deadliest Gang (full):
https://www.youtube.com/watch?v=uFGvPnvhXUU
^^ Det är sådana här "illegal immigrants" som Trump snackar om, inte någon som Jorge Ramos (även om Jorge är mer eller mindre på samma sida som MS-13). Nu är visserligen MS-13 från El Salvador, inte primärt från Mexico (även om det säkerligen finns lite mexare bland dem också), men Trump har ju även påpekat att de inte bara kommer från Mexiko, utan även från resten av Sydamerika.
Om Trump lyckas slänga ut alla illegala invandrare kommer han gå ner i historien som en amerikansk folkhjälte. Och det med all rätt, då han satte lite självrespekt i USA, genom att helt enkelt säga: vi vägrar ta emot Latinamerikas överflödiga skräp.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvartChili
Muren, som inte kommer att kosta 10 miljarder utan mycket, mycket mer. Den ska underhållas och vaktas. För alltid förstår jag. Mexico kommer att vägra betala. Varför skulle de?
Det skulle ju bli krig, åtminstone ett kallt, om Trump kom till makten. Glöm diplomati.
Spelar ingen roll, låt den kosta 1 triljon dollar också, vad har Mexiko för val annat än att betala? Hade det blivit en militär konfrontation mellan USA och Mexiko, då hade Trump erövrat hela Mexiko på en vecka (apropå det, så tycker jag att vi bör kalla Trump,
Donald the Great framöver

).
Du vet den scenen i Goodfellas, när Ray Liotta säger
"fuck you, pay me"?

Exakt så kommer det vara mellan Trump och Mexiko
Citat:
Ursprungligen postat av
SvartChili
Men Trump borde ju förstå detta själv. Eller är han galen?
Vad Trump förstår är detta:
Donald Trump tells Rona Barrett in 1980 he won't run for President:
https://www.youtube.com/watch?v=O5VEjF1uhYo
^^ “And I also see it as somebody with strong views, and somebody with the kind of views that are maybe a little bit unpopular--which may be right, but maybe unpopular--wouldn't necessarily have a chance of getting elected against somebody with no great brain, but a big smile.” ― Donald Trump
Förstår du? "Strong views", är vad det handlar om. Frågan är bara om Trump kommer lyckas med att stampa sönder Hillary, som ju har ett stort leende, och inte direkt skarpaste kniven i lådan (hon är egentligen inte så korkad, men som en genuin career-girl så vänder hon kappan efter vinden helt efter om hon tror att hon kan vinna röster på det; hon har alltså inga principer). Personligen är jag helt övertygad om att Trump kommer att krossa Hillary rätt bra, och vi får tacka Bernie för att han hjälper Trump med den biten.